Jump to content

Sel på Mølen drept!

Christensen

Recommended Posts

Jeg har i mange år fisket mye rundt ved Mølen, Hurumlandet, Rødtangen og Langøya og aldri opplevet å få så lite fisk og samtidig se så mye sel som nå. Skarv blir det også mere og mere av. Tror nok ikke vi sportsfiskere er den største trusselen/årsaken for den lave bestanden av torsk som det er nå. :fishing:

Redigert av Bøljan (see edit history)

Med tanke på at en steinkobbe spiser opptil 5 kilo fisk daglig, 365 dager i året, så er det klart at mye sel på relativt lite plass som i Indre Oslofjord kan ha litt å si for fiskebestanden. Jeg har heller aldri sett så mye sel innenfor Drøbaksundet som de to siste sesongene. Hvis man vet hvor man skal dra for å se etter sel, og drar dit på stigende flo, er man så å si garantert å få sett en av disse spekkpølsene.

Til sommeren har jeg faktisk planer om å ta på maske og snorkel, og se om det er mulig å komme innpå kobbene når man er i vannet. De kommer sjelden nærmere båten enn 20-30 meter, men det kan jo hende at de er mindre sjenerte når man kommer svømmende.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...