Bøljan Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 (redigert) Jeg har i mange år fisket mye rundt ved Mølen, Hurumlandet, Rødtangen og Langøya og aldri opplevet å få så lite fisk og samtidig se så mye sel som nå. Skarv blir det også mere og mere av. Tror nok ikke vi sportsfiskere er den største trusselen/årsaken for den lave bestanden av torsk som det er nå. Redigert 18.Januar.2010 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Med tanke på at en steinkobbe spiser opptil 5 kilo fisk daglig, 365 dager i året, så er det klart at mye sel på relativt lite plass som i Indre Oslofjord kan ha litt å si for fiskebestanden. Jeg har heller aldri sett så mye sel innenfor Drøbaksundet som de to siste sesongene. Hvis man vet hvor man skal dra for å se etter sel, og drar dit på stigende flo, er man så å si garantert å få sett en av disse spekkpølsene. Til sommeren har jeg faktisk planer om å ta på maske og snorkel, og se om det er mulig å komme innpå kobbene når man er i vannet. De kommer sjelden nærmere båten enn 20-30 meter, men det kan jo hende at de er mindre sjenerte når man kommer svømmende. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Ja, når fisken forsvinner skylder en gjerne på sel, måke, ender, skarv, larv, høns og ulv. Men for øvrig skal selkjøtt være bra føde, eskimoene lever av det hele vinteren slik jeg forstår, og da kan jo østfoldingene spare seg noen harryturer etter svenskeflesk. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Ja, du har jo alltid noen geniale løsninger på alle problemer `pettersand`. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Men for øvrig skal selkjøtt være bra føde, eskimoene lever av det hele vinteren slik jeg forstår, og da kan jo østfoldingene spare seg noen harryturer etter svenskeflesk. Drøbak sa du? ( avlyser herved de planlagte harryturene ) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Hansi Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 (redigert) Ja, når fisken forsvinner skylder en gjerne på sel, måke, ender, skarv, larv, høns og ulv. Du glemte mink, den er en riktig storspiser... Redigert 19.Januar.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Den nye trenden blir salg av selkjøtt til de som måte ønske, Er det ikke noen viske stoffer som øker sex lysten og evnen også da? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Hvis en ikke får opp pålen med å spise vanlig mat får det heller være. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.