MaxiMarius Startet 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2010 Hei Lurer på om noen vet om det går ann å gå en slags enhet som er lader/regulator i sammen. Slik at jeg kan koble strømmen fra 10hk 4takt u/regulator, 36W solcelle u/regulator og batteriene inn i samme enhet. Denne lader forbruksbatteriene ved land strøm, og forbruksbatteriene ved sol/motor kraft? Så slipper jeg 3 forskjellige bokser! Slenger ved en liten hjemmelaget tegning sånn at dere er sikker på hva jeg mener! På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Ja det finnes, men du må kanskje ta opp et lån og kjøpe to for sikkerhets skyld. Det virker omtrent slik i teknologiverden. Før så hadde vi en maskin som vasket klær, tørket klær, strøk dem og la klærne i skapet osv. Typisk het disse maskinene Olga, Bolett eller noe slikt. Så kom vi inn i det som kalles den industrialiserte tidsalderen hvor alt begynte å gå galt. Da begynte vi å lage enkelte maskiner som ikke klarte å gjøre hele jobben, bare deler av jobben. Men det ble aldri så fint som vi trodde, for vi har aldri klart å skaffe oss den ene maskinen som gjorde alt. Vi klarte ikke å skaffe oss en slik selv om Olga eller Bolett ble sendt ut i fast arbeid for å skaffe penger. Derfor har ikke jeg det så ryddig hjemme som mine besteforeldre hadde det, for de hadde en fantastisk maskin som jeg aldri har klart å skaffe på ny. Men når min bestemor døde, da ble det krise for da ble ikke noe gjort. Det samme ville du oppleve om du fant vidunder-enheten og denne tok kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Tror vel du får problemer med å finne en enhet. Men du kan kanskje klare deg med en vanlig lader til landstrøm + en solcelleregulator der du kan koble solcelle og strøm fra generatoren i motoren parallelt. Ellers støtter jeg Ole Petter i at det er mer failsafe og ha dette i separate enheter. Du sier ikke så mye om hva slags ladebehov du har og hvilken størrelse det er på generatoren så det blir bare synsing. Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Monter de ovenfor nevnte komponenter i en god kapsling, gjerne med klart lokk. Sett på en merkelapp med teksten "Vidunder-enhet". Ferdig! Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.