Jump to content

Lader og regulator i samme pakke

MaxiMarius

Recommended Posts

Hei

Lurer på om noen vet om det går ann å gå en slags enhet som er lader/regulator i sammen.

Slik at jeg kan koble strømmen fra 10hk 4takt u/regulator, 36W solcelle u/regulator og batteriene inn i samme enhet.

Denne lader forbruksbatteriene ved land strøm, og forbruksbatteriene ved sol/motor kraft?

Så slipper jeg 3 forskjellige bokser!

Slenger ved en liten hjemmelaget tegning sånn at dere er sikker på hva jeg mener!

På forhånd takk!

uten_navn.jpg

Ja det finnes, men du må kanskje ta opp et lån og kjøpe to for sikkerhets skyld.

Det virker omtrent slik i teknologiverden.

Før så hadde vi en maskin som vasket klær, tørket klær, strøk dem og la klærne i skapet osv. Typisk het disse maskinene Olga, Bolett eller noe slikt.

Så kom vi inn i det som kalles den industrialiserte tidsalderen hvor alt begynte å gå galt. Da begynte vi å lage enkelte maskiner som ikke klarte å gjøre hele jobben, bare deler av jobben.

Men det ble aldri så fint som vi trodde, for vi har aldri klart å skaffe oss den ene maskinen som gjorde alt. Vi klarte ikke å skaffe oss en slik selv om Olga eller Bolett ble sendt ut i fast arbeid for å skaffe penger.

Derfor har ikke jeg det så ryddig hjemme som mine besteforeldre hadde det, for de hadde en fantastisk maskin som jeg aldri har klart å skaffe på ny.

Men når min bestemor døde, da ble det krise for da ble ikke noe gjort. Det samme ville du oppleve om du fant vidunder-enheten og denne tok kvelden.

Tror vel du får problemer med å finne en enhet. Men du kan kanskje klare deg med en vanlig lader til landstrøm + en solcelleregulator der du kan koble solcelle og strøm fra generatoren i motoren parallelt. Ellers støtter jeg Ole Petter i at det er mer failsafe og ha dette i separate enheter. Du sier ikke så mye om hva slags ladebehov du har og hvilken størrelse det er på generatoren så det blir bare synsing.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...