Farco Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Jeg har selv altfor liten tank og vil anbefale alle som planlegger ny tank om å ta den så stor som mulig. Jeg vet ikke, jeg. La inn septiktank på 450 liter. Er ikke alltid like bekvem med å ha så mye dritt ombord. Tømmer så fort det byr seg en anledning. Skulle noe skje med tanken, fy f... Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
avmønstret5 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Kan nok ikke generalsiere middelhavet, det er neppe de samme regler i Syria som i Frankrike. Reglene du snakker om er i alle fall helt ukjente i Hellas - der de fleste charterbåter forsatt ikke har septiktank overhodet. På den annen side er det forbud mot utslipp i havner, selv om de færreste bryr seg. Jeg nevnte Tyrkia som ser ut til å få strengere regler en EU-landene. Jeg tror vel at strengere EU-regler vil tvinge seg fram, og da må også Hellas følge med, som for øvrig pga av ulike misligholdelser nærmest er satt under administrasjon av EU. Det er også penger å tjene på dette for vertslandet som virker motiverende. Når det gjelder Syria og andre nordafrikanske land er det foreløpig relativ liten båttrafikk. Selv om vi ligger litt i utkanten av verden må vi regne med ting og tang også vil komme til oss, så en kan trykt satse på romslige septiktanker. Dersom det blir regler om gråvann også regner jeg med at det kan gå på septiktanken og ikke krev egne tanker på småbåter. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Da jeg byttet septiktank i sommer fikk jeg laget et ekstra tømme-rør som bare ble blendet og ikke tatt i bruk. Glad for det i dag - da ligger muligheten klar for å koble på et ekstra avsug til dekksgjennomføring. ILAS tok heller ingen ting i forhold til pris uten slik ekstra rør - så for de som bestiller hos ILAS er dette ukomplisert å få ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.