Jump to content

Septiktank, spørsmål om lufting.

dixie 27

Recommended Posts

Kan nok ikke generalsiere middelhavet, det er neppe de samme regler i Syria som i Frankrike. Reglene du snakker om er i alle fall helt ukjente i Hellas - der de fleste charterbåter forsatt ikke har septiktank overhodet. På den annen side er det forbud mot utslipp i havner, selv om de færreste bryr seg.

Jeg nevnte Tyrkia som ser ut til å få strengere regler en EU-landene. Jeg tror vel at strengere EU-regler vil tvinge seg fram, og da må også Hellas følge med, som for øvrig pga av ulike misligholdelser nærmest er satt under administrasjon av EU. Det er også penger å tjene på dette for vertslandet som virker motiverende. Når det gjelder Syria og andre nordafrikanske land er det foreløpig relativ liten båttrafikk. Selv om vi ligger litt i utkanten av verden må vi regne med ting og tang også vil komme til oss, så en kan trykt satse på romslige septiktanker. Dersom det blir regler om gråvann også regner jeg med at det kan gå på septiktanken og ikke krev egne tanker på småbåter.

Da jeg byttet septiktank i sommer fikk jeg laget et ekstra tømme-rør som bare ble blendet og ikke tatt i bruk. Glad for det i dag - da ligger muligheten klar for å koble på et ekstra avsug til dekksgjennomføring. ILAS tok heller ingen ting i forhold til pris uten slik ekstra rør - så for de som bestiller hos ILAS er dette ukomplisert å få ferdig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...