Harald- Startet 28.Juli.2004 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2004 Har en stasjonær PC med to com porter. Com port med 25 pinner er aktivert som COM1, men jeg ønsker å navngi 9 pin COM porten som COM2, noen som vet hvordan dette gjøres? Bruker Windows 2000 Mvh.: Celina Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 28.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2004 Hvilket OP kjører du Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Harald- Svart 28.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2004 Hvilket OP kjører du Glemte å opplyse om det du, jeg bruker Windows 2000 Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 28.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2004 Trykk F1 på desktopen, søk etter com port. Da kommer det fram hvordan du aktiverer com port og for hvilken type medium du kan bruke. Til og med Null-modem kabel (krysset)... Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 28.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2004 Finner ikke noe om å aktivere en com port der. Har innstallert en USB til 9 pin, og da fikk jeg opp Com3 i tillegg til Com1, men mangler fortsatt en port Skulle gjerne hatt Com 2 også...... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Kjenner ikke 2000 noe særligt, men i XP kan du via system,enhetsbehamdling, maskinvare osv.. gå inn på comportens egenskaper og deretter inn på avansert. Her kan du velge vilke nummer com porten skal ha. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Chrian Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Undersøk i BIOS om porten er aktivert, har selv opplevd at porten står som disabled i BIOS. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.