kuran Startet 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2010 har medlemskontigenten stid i år ?basis 645 kr total 845 kr Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Her er hva Redningsselskapet selv sier: Økte kostnader for KystPatruljen I disse dager kommer medlemsmerkene og kravet om medlemskontingent for 2010 i posten til alle KystPatruljens medlemmer, med en liten prisøkning. Sitat: Kostnaden for å drive de 40 redningsskøytene har økt kraftig de siste to-tre årene, Redningsselskapet må derfor øke medlemskontingenten for KystPatruljen med gjennomsnittlig 10 prosent i år. De nye medlemsprisene blir kr 645 for Basis-medlemskapet og kr 845 for Total-medlemskap. Dette er likevel en rimelig forsikring når en times assistanse fra redningsskøytene koster ikke-medlemmer over 2.500 kroner. — Årsaken til at prisøkningen er noe større på Basis-medlemskap enn på Total er at kostnadsstigningen har vært aller størst på den maritime siden. Drivstoff- og vedlikeholdsutgifter, samt utgiftene til mannskapshyre har økt mer enn den generelle kostnadsutviklingen på land, slik at det er relativt mye rimeligere å hjelpe medlemmer som ligger ved kai og kan få assistanse fra en Falck-bil enn å sende en redningsskøyte. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 (redigert) Kommer an på båten, men jeg sparer glatt inn kystpatruljen basis på forsikringen :-) Men for over 2.500 kr/timen får jeg en kompis til å hente meg i uthavn om det er der problemet oppstår - verre om det er underveis edit: pluss jeg støtter en god sak :-) Redigert 19.Januar.2010 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Helt greit. Går til en god sak også får en seg til å føle seg tryggere på sjøen. Trenger ikke å være bekymret for regningen om noe skulle skje mens en er på farta. :) Hvis jeg tar den summen, og deler på de gangene vi er på sjøen, så er det ikke mange kronene pr. tur. :) Absolutt verdt det. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Enzo Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Hadde jeg hatt motorbåt så hadde det medlemskapet vært obligatorisk for meg , med seilbåten så er muligheten for å trenge hjelp av de så mikroskopisk at jeg vurderer å droppe medlemskapet. Faller noen over bord så får vi vel uansett hjelp uten at det koster noe , og tar båten fyr eller smeller på grunn så går vel hele greia uansett på båtforsikringen Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Jeg kjøpte noen lottosedler fra dem men der jeg synes lotto kjedelig kastet jeg dem alltid uten å skrape. I slutten ble jeg drit lei av disse konvoluttene og avbestilte dem. Men dem har vært utrolig plagsomme med ex spillere og 2009 var første året jeg kunne telje oppringinger på fingrene på en hånd. Men jeg gir dem penger via mitt firma der jeg personlig trenger ikke den forsikringen dem tilbyr. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Hansi Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 (redigert) Har i grunnen ventet på det, er vel på grunn av mulig logoskifte de legger på prisen sikkert. Uansett, kommer vel til å fortsette medlemskapet en stund til. Får vurdere det fra år til år. Redigert 20.Januar.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Jeg er sikker på at redningsselskapet har sine gyldne grunner til å øke prisen en smule! Når er vi mange småbåter her ilandet som av og til trenger assistanse av forskjellig art. Noen værre enn andre! Men der er også mange konvensjonelle handelsfartøy som får støtte, både utenlandske og norske! Har de bidratt med noe som helst av økonomisk bidrag til selskapet, eller blir de fakturert iht kostnadene? Bare lurer? bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Benji Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Hadde jeg hatt motorbåt så hadde det medlemskapet vært obligatorisk for meg , med seilbåten så er muligheten for å trenge hjelp av de så mikroskopisk at jeg vurderer å droppe medlemskapet. Faller noen over bord så får vi vel uansett hjelp uten at det koster noe , og tar båten fyr eller smeller på grunn så går vel hele greia uansett på båtforsikringen Faller noen over bord.........osv Dette var ett merkeligt sitat/uttalelse, ja selvsagt for alle hjelp - om det er hjelp å oppdrive. Om det nå er så at de legger på noen små kroner i året for å kunne opprettholde, og fornye skøytene, så synes nå jeg det er greit. For vel igjen på forsikringen!!!! - Ja gjør vel det, men det, men høres for meg også ut som en enkel uttalelse, virker som om du ikke bryr deg om det skjer noe.(håper ikke det stemmer) Nb, det er også mange seilbåter som får/trenger hjelp, er der som ellers mange typer erfaring ute å går. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Ribtjenester Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 (redigert) Jeg syntes 2500 kr timen for slep er ganske billig egentlig jeg. det er somregel 3 mann på båten til en pris på 500kr timen da er vi jo opp 1500 bare i lønn. hvor mye suppe bruker en sånn skute i timen, la oss si 100L da er de også en 1000 lapp. slitarsje på båt, og transport til og fra slepestedet er jo også utgifter. Øk prisen for ikke medlemmer ved slep er min anbefaling. Og prisene jeg har satt opp er bare antagelser så ikke kveruler, dette er kun et eksempel på at ting koster masse penger. Redigert 20.Januar.2010 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Pathfinder Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Jeg tror de setter opp prisen for å få råd til ny logo jeg. Alle andre priser i samfunnet står jo stille. Eneste som blir billigere hvert år er Diesel og bensin Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Her på vestlandet er nok sjansen for å få raskt hjelp, meget mindre enn i meir sentrale strøk, så det meste løses på kompis-fronten. Alikevell velger eg å støtte beredskapen Eg rekner med å få hjelp om eg skulle krasje bilen, eller knekke ein fot på fjelltur, men er alikevell medlem hos luftambulansen også Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tox Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Jeg fikk giro fra Redningsselskapet i går; Kystpatruljen Total kr 761.- Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Og jeg betaler dette med glede!!! Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Kystpatruljen Total kr 761.- Ja da fikk du det billig. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Hadde jeg hatt motorbåt så hadde det medlemskapet vært obligatorisk for meg , med seilbåten så er muligheten for å trenge hjelp av de så mikroskopisk at jeg vurderer å droppe medlemskapet. Faller noen over bord så får vi vel uansett hjelp uten at det koster noe , og tar båten fyr eller smeller på grunn så går vel hele greia uansett på båtforsikringen Synes å huske en uttalelse fra NSSR i fjor eller forfjor om at det var overraskende mange seilbåter på sør og østlandet som trengte assistanse...men med forbehold siden jeg ikke finner uttalelsen igjen. Jeg synes NSSR burde vært finansiert over statsbudsjettet, men siden de ikker er det så har ikke jeg problemer med å være medlem. Selv om jeg ikke har hatt bruk for dem enda så er mine penger da med på å hjelpe andre som trenger hjelp på havet. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Enzo Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 overraskende mange seilbåter på sør og østlandet som trengte assistanse Har også lest dette men skjønner ikke hva de trenger assistanse til , om man bestemmer seg for å drite i å betale dette medlemskapet og heller betaler 2-5000.- for hjelp når man trenger det så blir terskelen høyere for å be om hjelp til tull som man uansett takler greit alene , dessuten så har man jo somregel kjøpt et medlemskap i forsikringsselskapet. Er man medlem for at man ønsker å støtte selskapet og gi de penger så skjønner jeg det veldig godt , er man medlem fordi man frykter at man trenger de og gjør det av økonomiske grunner så tror jeg man går på en smell da man ved hjelp av medlemskapet betaler disse 2500.- det koster å få hjelp iløpet av få år uansett. 99% av båtbrukere som er medlem bruker de vel uansett ikke en eneste gang på 20år eller tar jeg feil (har ingen statistikker så det er ren gjetning) Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Har også lest dette men skjønner ikke hva de trenger assistanse til , [...] Seilbåter får vel trøbbel med motoren like ofte som motorbåter? Er det da slitsomme vindforhold (vindstille f.eks) eller en særs plundrete rute hjem eller andre forhold som vanskeliggjør seiling (f.eks er det vel lite ønskelig å krysse seg fram med en større båt i sterkt traffikerte og trange sund midt i juli). Andre problemer som grunnstøting, problemer med styring, lekkasjer og slikt er nok ganske uavhengig av om du har seilbåt eller motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Det skal være utrolig vindstille om man ikke kan seile i havn uten hjelp. Grunnstøting er jeg med på , det samme med lekkasjer og brann da trenger man hjelp men da er det også en forsikringssak er det ikke ? Styring der roret kiler seg på tvers er også en grunn til å få hjelp men hvor ofte skjer det , 1 av 1mill båter ? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Fikk også en på kr. 761.- for 2010. Pluss 15 % rabatt hos IF på båtforsikringen. Hvorfor er det forskjellige priser ute å går ? Støtter jo NSSR - mest på grunn av gammel vane. Regner jo med å klare oss selv for det meste, men en kan jo aldri vite når det virkelig blir alvorlig og en har behov for ekstern hjelp. millisivert. De fleste seilbåter klarer seg selv, også ved motorstopp, dersom de har ei jolle med påhenger. Ei jolle er gull verdt i de fleste sammenhenger. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Blanco Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Hadde jeg hatt motorbåt så hadde det medlemskapet vært obligatorisk for meg , med seilbåten så er muligheten for å trenge hjelp av de så mikroskopisk at jeg vurderer å droppe medlemskapet. Faller noen over bord så får vi vel uansett hjelp uten at det koster noe , og tar båten fyr eller smeller på grunn så går vel hele greia uansett på båtforsikringen Egoisme kalles dette. Men jeg ser jo at du ikke er det i praksiss siden du kun "vurderer å droppe medlemskapet". Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
millisivert Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 [...]millisivert. De fleste seilbåter klarer seg selv, også ved motorstopp, dersom de har ei jolle med påhenger. Ei jolle er gull verdt i de fleste sammenhenger. Og det er forskjellig fra motorbåter på hvilken måte? Og ja, seilbåter kan klare seg selv nesten uansett. Det går ann å komme fram uten ror, det går an å fikse "noe lurt" med spinnakerbommen og stormfokka om riggen går over bord, er det vindstille kan du jo bare vente på vind (er vel skjelden mer enn en dag eller to uten vind i f.eks Oslofjorden) og ganske store (seil)båter kan flyttes ganske langt ved hjelp av en sprek mann ett tau og svømmeføtter i vindstille. Felles for alle er at det ikke nødvendighvis er så enkelt, at du lett bruker opp sikkerhetsmarginene dine (f.eks ved seiling uten ror i trangt og traffikert farvann) og at det kan ta fryktelig mye tid. Da kan det bli nødvendig å vurdere slepehjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Jeg fikk giro fra Redningsselskapet i går; Kystpatruljen Total kr 761.- For hele året m.a.o. fra 1/1 til 31/12? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bliss X Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Grunnstøting er jeg med på , det samme med lekkasjer og brann da trenger man hjelp men da er det også en forsikringssak er det ikke ? Jo det er som regel en forsikringssak, og forsikringsselskapet ditt har sikkert en flåte med egne redningsbåter som kan rykke ut Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 økt pris er vel konsekvens av flere raske båter og gennerelt dyrerere båter nå enn det tidligere har vært!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.