Jump to content

prisstigning redningsselskapet

kuran

Recommended Posts

Egoisme kalles dette. Men jeg ser jo at du ikke er det i praksiss siden du kun "vurderer å droppe medlemskapet".

Jeg har medlemskapet nevnt i forsikringspapirene og derfor så tviler jeg på at jeg kommer til å droppe det , jeg kaller det ikke egoisme om noen ønsker å droppe medlemskapet , hvorfor må man på død og liv være medlem i forskjellige ting man selv mener man ikke trenger og om man skulle trenge de så er man villig til å betale det det koster , det blir som organisering i næringslivet, noen skal på død og liv være medlem mens andre mener det ikke er verdt merkostnaden.

Jo det er som regel en forsikringssak, og forsikringsselskapet ditt har sikkert en flåte med egne redningsbåter som kan rykke ut :lol:

Nei det har de nok ikke men er det en forsikringssak så dekker vel forsikringen bergingen av båten og da får jo redningsseskapet godt betalt , gjør de ikke ?

Det går ann å komme fram uten ror, det går an å fikse "noe lurt" med spinnakerbommen og stormfokka om riggen går over bord, er det vindstille kan du jo bare vente på vind

Går riggen over bord så har man motor , går motorn i stå så har man seil , at begge ting inntrer samtidig er lite sannsynlig.

At det er så vindstille at det er totalt umulig å seile det er skjelden , de med seilbåt trenger faktisk ikke mer enn 1ms for å seile

Redigert av Enzo (see edit history)
millisivert. De fleste seilbåter klarer seg selv, også ved motorstopp, dersom de har ei jolle med påhenger. Ei jolle er gull verdt i de fleste sammenhenger.
Og det er forskjellig fra motorbåter på hvilken måte?

Burde vel skrevet fritidsbåter med jolle :smiley:

Har ikke ennå hadd behov for hjelp fra utenforstående i mine år på sjøen, men det kan jo selvfølgelig oppstå situasjoner hvor dette blir nødvendig. Motorstopp har vi opplevd 2 ganger og jolla med påhengern har vært redningen. Siste gang tok jolla - festet til skutesiden med 4 HK - oss inn til fastland og vi brukte over 30 timer på dette strekket. Det viktigste for oss var at vi beholdt kontroll på båten. Vind var det lite av til å fylle seilene. På turen innover fikset jeg motoren selv. Har følelsen av at mange kontakter NSSR for den minste ting. Hadde også en tur med jolla inn Stavangerfjord på 20 timer. Trafikkert led. Fikk ikke start på motoren - annen båt - uansett hva jeg gjorde. Kom oss inn i marinaen til slutt med hjelp av jolla. Samme jolla har vi ennå og den er gull verdt.

Får legge til at JOLLA med påhengern klarte seg selv langs skutesiden. Måtte etterfylle bensin og det var alt.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Denne er ikkje for å provosere, men det vil være vanskelig å få fram poenget uten at nokre blir irritert. Så : etter den serien som viste redningsskøytene(RS) sin kvardag, vart eg sjokkert over alle idiotjobbene RS rykker ut på. Tett bunnventil på driteren feks..... mista brillene utforbi flytebrygga!?!

Og til dere med seilbåt, som meiner dere klarer dere uten, så er det heilt oki, og kanskje akkurat dere faktisk klarer det også, men jaggu måtte RS slepe løs mange seilbåter som stod på grunna med kjølene sine.... :smiley:

Så det er bare rett og rimelig at det koster meir og meir å være medlem.

Neste vurdering de gjør ved justering, burde vert at RS skulle gjort slik som forsikrings-selskaper gjer ved utmåling av premie. Slik at alle østanfor måtte betalt meir en de lenger nord i landet, som kan sjå langt etter hjelp til feks brillene sine....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Ser ut for at denne serien har skapt et intrykk at det ikke koster noe for septikkjobber og druknede briller.

Nå er det slik at dette koster enten til medlemstakst eller uten, men hvis mannskapet er i nærheten og ser en mulighet for å hjelpe, hender det at slike ting blir gjort.

Særlig når er TV-kamera bivåner det hele.

Service, det er ikke bare Shell det :smiley:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

...men jaggu måtte RS slepe løs mange seilbåter som stod på grunna med kjølene sine.... :smiley:

Vi har vært oppe på sandbanke med kjølen og blitt lagt sterk over da vi ikke kom oss av. Måtte vente på ny flo, da NSSR var langt utenfor sin rekkevidde :yesnod:. Seil og ankeret varpet oss av og Jolla var til stor hjelp. Redningsflåta hadde jo ikke hjulpet i en slik situasjon. Kunne jo sendt ut MayDay eller PanPan i en slik situasjon, men valgte å vente for å ta jobben selv. Fikk vasket av mye dritt mens vi ventet :smiley:.

Hvorfor støtter jeg NSSR. Jo fordi de gjør en kjempejobb langs kysten for virkelige nødstilte båter. At de utfører "dustejobber" i tillegg er jeg ikke for. Men har de tid mens de ligger i havn og venter på neste nødstilte så er dette ok, så lenge det ikke trekkes av deres budsjett. Da får de fakturere oppdragsgiver for det dette koster av tid - for tett bunnventil eller plukke opp mistede briller.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Eg er basis medlem, men vurderer å ikkje vere medlem lenger. Grunnen er at ein må vere 3 timer tur-retur fra nermaste rednings skjøyte eller maks 25 nautiske mil fra nermaste skjøyte for å få hjelp. Eg bur innerst i sognefjorden og ca 90 nautiske mil fra nermaste skjøyte. So det er kun dei tre vekene eg er på ferie ute ved kysten eg kan få bruk for medlemskapet dersom eg er uheldig.

Noen som noen gang har sett regnkapet til Rednings selskapet? Hadde vært gøy å se hvor mye av pengene som går til leder lønninger..

Nå har de jo mistet alle inntektene fra spille gale nordmenn.. så da må en jo øke intektene på en annen måte for å kunne holde liv i lederene... Var jo noe greier med en tidligere leder av det kvinnelige kjønn som hadde vært på sydpolen.. Hvor mye var det hun haddde i årslønn?

hvorfor må man på død og liv være medlem i forskjellige ting man selv mener man ikke trenger og om man skulle trenge de så er man villig til å betale det det koster

Men så var det dette med at jo fler som er medlem i Redningsselskapet, dess flere kroner får de inn. Dette styrker selskapet slik at de får større mulighet til å redde liv og materiell (og ikke bare taue en tulling som har glemt å fylle drivstoff til land). Nå betyr ikke et medlem fra eller til så mye, men det er noe som heter at mange bekker små osv. . . Det hjelper lite at en er villig til å betale selv når en står med vann til halsen og selskapet mangler redningsmateriell.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Enig i dette Mouche. Derfor jeg undrett meg på forskjellen. Muligens dette gjelder fra 1.2.10 til 31.1.11. Fikk lappen i går med forfall i februar. Men det står unektelig medlemskap for 2010.

Kan jo også komme av at jeg aldri har brukt tjenesten til NSSR. :smiley: Og at jeg er så veldig snille kar som hjelper i hytt og pine mine medmennesker.

Eller at jeg er blitt med i kampanjen som ble avviklet i fjor høst :confused:

Redigert av jawik (see edit history)

Denne diskusjonen vedr medlemskap er forbanna enkel.

Slutt å syt for at det er dyrt,enten så betaler dere det som det koster,ellers så driter dere i å betale og er da er dere heller ikke medlem.

Dette er totalt frivillig,nyt denne giroen frem til neste som gjelder veiavgift på bil,den MÅ du betale enten du vil eller ei.........viss du vil ha skilt på bilen vel å merke

Dette var da voldsomt Gas. Har du spist rød pepper til middag :smiley:

Jeg for mitt vedkommende aksepterer beløpet, men det kan jo være noen der ute som virkelig mener at dette begynner å bli høyt, og disse må jo få lov til å gi uttrykk for dette uten at vi skal henge de ut.

Har NSSR feilet på prissettingen eller har de gått seg vil i budsjettene. Signalet om at noen synes dette beløpet begynner å bli vel høyt skal en ta til etterretning. Lavere pris gir muligens flere medlemmer og dette kan medføre til å flate ut budsjettet til slutt. Høy pris fjerner jo medlemmer.

Hvis det finnes noe redningsselskap så.

Si ikke det si ikke det , la oss si at det ble slutt på medlemskap og det istedet ble 3-4000.- pr time når de jobber fra første minutt , kanskje det ville gå rundt. Dette er selvsagt bare fri tenkning , jeg vet ikke hvor mange timer de jobber i året i forhold til inntektene fra medlemskontigent. Leker bare med en tanke

Synes virkelig synd på dere som er så gjerrig at dere ikke har råd til være medlem av Redningsselskapet... Det er virkelig ille at en må betale noen skarve hunderlapper i året for at Redningsselskapet skal kunne opprettholde sin nåværende tjeneste og beredskap.... Snakk om egoistiske gjerrigknarker... :puke:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...