Jump to content

prisstigning redningsselskapet

kuran

Recommended Posts

Helt enig med at det egentlig ikke er nødvendig å diskutere siden dette er frivillig medlemskap. Men jeg betaler også kun 761 kr til TOTAL medlemskap som andre her i forumet og kunne ennå ikke finne en god forklaring hvorfor. .. kan godt tenke meg å betale 845,- som andre også, men hvis det står lavere beløp på giro, hvorfor betale da mer? Siden jeg betalte samme beløp i fjor januar også antar jeg at det gjelder 12 månder - på redningsselskaps webside står det ikke heller noe. Er de noen her som har en forklaring??

Jeg er heldigvis ikke så egoistisk og gjerrig, betalte i fjor selv om jeg ikke har bodd i Norge siden juni 2008 og har heller ikke båt. Betaler selvsagt medlemskapet i år også... Det er en god støtte til en god sak for de som ferdes på sjøen... så disse får hundrelappene kan jeg fint bidra med... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Men hadde jeg hatt muligheten så ville jeg gjærne kun betalt medlemskap de ukene.

Så da skulle vi som ikke gidder å se TV om sommeren betale halv NRK lisens, få refusjon på veiavgift og forsikringer hver gang vi var i syden etc.

Dette er et frivillig medlemsskap. Om du ikke ønsker det får du alikevel assistanse de ukene du er på fjorden. Bare det at du må betale for all den hjelpen du mottar. Helt enkelt

De fleste av oss har vel betalt husforsikring, bilforsikring og guden vet i alle år. Mange mange tusen for å føle oss sikre. Skal vi da tenne på huset eller kjøre i grøfta for å føle at vi får noe igjen for pengene?

Nei. Betal eller la være :cheers:

ser at mange er optatt av seg selv og hva en selv får ut av dette.

Sjøl så setter jeg pris på at det ber en beredskap der ute,

- flott at noen driver med forebyggende arbeid!!

- flott at det er båter som er i beredskap eller på patrulje hvis en eksempelsvis skulle trenge en hjertestarter.

- flott at det er noen som kan drive søk hvis et eldre senilt medlem av familien skulle falle på sjøen.

- Flott at en 100 år gammel tradisjon holdes ved like

men hvis en kun ser så langt som sin egen nese....så bør en nok si opp medlemskapet.

Kansje jeg skal si opp medlemskapet mitt i Røde Kors, lite troligt at det vil komme 8 år med tørke her slik at vi trenger utdeling av vann og mat, og for de pengene kan jeg heller kjøpe meg noe vann, eller enda bedre en god vin!

Så da skulle vi som ikke gidder å se TV om sommeren betale halv NRK lisens, få refusjon på veiavgift og forsikringer hver gang vi var i syden etc.

Det er valgfritt med kystpartuljen, men det er ikke noe av det andre du nevner. I og med jeg har skuta på et vann som kystpatruljen ikke har noen tjenester i det hele tatt, synes jeg det er dyrt, men jeg betaler fordi dem gjør en god jobb, men sannsynligheten for at jeg noengang får yte godt av det er minimale, kontra dere som har båten på fjorden.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Men jeg betaler også kun 761 kr til TOTAL medlemskap som andre her i forumet og kunne ennå ikke finne en god forklaring hvorfor.

Vi er ÆRESMEDLEMMER :flag:

Spøk til side. Har du If båtforsikring ? Har mistanke om at det er her årsaken ligger.

Ellers kompenserer jeg med bidrag til NSSR når anledningen byr seg, så totalbeløpet blir uansett adskillig høyere. Som nevnt dette går til en god sak. Og jeg respekterer de som ikke bidrar ut fra egne valg.

Litt sent ute. Der kom forklaringen.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

I perspektiv... 845 kroner:

er en og en halv times gange i marsfart.

en pappvin og litt grillmat.

14 dagers snusforbruk.

en olabukse pluss et par strømper

og

En beredskap døgnet rundt for sjøfolk og fritidsbåtbrukere over (nesten) hele landet. Et medlemsblad av relativt god kvalitet.

Jeg synes fortsatt dette er vel anvendte penger.

Jeg synes dette er dyrt! :smash:

Jeg har båten på en innsjø uten at det er noen redningsskøyter her, altså jeg har ikke noe brukt for det overhodet, men jeg er et par uker på fjorden om sommeren, og føler meg veldig trygg da.

Har du vei til havna der båten din ligger? I såfall kan du fort ha tjent inn medlemskapet hvis du har Total, fordi du kan få inntil 3 timers assistanse i alle havner ved offentlig vei når du har Total medlemskap.

Jeg ser titt og ofte Falck biler i min egen båthavn og Falck sjåførene er ikke innom og ser til sin egen båt. Bare en tanke. :rolleyes:

Jeg tror det. 845 minus 10% rabatt gjennom IF gir 761,

Herregud så idiotisk !!!

Så redningsselskapet gir 10 % på medlemskontigenten dersom du har IF forsikring !

Hva faen er dette for noe sprøyt !

Det er greit nok at et forsikringsselskap gir rabatt på forsikringspremien din dersom du er medlem.

Men motsatt !!!

Det er pinadø det dummeste jeg har hørt !!!

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
Herregud så idiotisk !!!

Så redningsselskapet gir 10 % på medlemskontigenten dersom du har IF forsikring !

Hva faen er dette for noe sprøyt !

Det er greit nok at et forsikringsselskap gir rabatt på forsikringspremien din dersom du er medlem.

Men motsatt !!!

Det er pinadø det dummeste jeg har hørt !!!

Enig, at det er ikke logisk med dobbelt rabatt. 761,- som TOTAL medlem, fra IF får man 10 eller 15 % som er mer enn 761,- (i hvert fall hos meg). Så det betyr at man tjenner penger hvis man er medlem.

Det skal være utrolig vindstille om man ikke kan seile i havn uten hjelp.

Grunnstøting er jeg med på , det samme med lekkasjer og brann da trenger man hjelp men da er det også en forsikringssak er det ikke ?

Styring der roret kiler seg på tvers er også en grunn til å få hjelp men hvor ofte skjer det , 1 av 1mill båter ?

Det er endel seilere som trenger assistanse ved motortrøbbel, hjelp til buksering inn til kai.

Er det stiv kuling så er det vel ikke så mange som behersker teknikken med å seile inn i båsen sin. Før motoren kom i seilbåtene så hadde seilbåtene ofte årer til å hjelpe seg inn til kai ved vindstille - tollepinner kan jeg ikke huske å ha sett på en moderne seilbåt.

Tåke - mange saker med familier som får panikk og ikke finner veien når tåka legger seg tykt rundt båten og skøyta må ut og geleide hjem.

Herregud så idiotisk !!!

Heilt enig....merkelig :headbang:

Hold an litt'a folkens. Jeg har ikke bekreftet informasjon om dette i år, men i fjor ble det kjørt en kampanje med rabatt. Og jeg tror ikke NSSR skal få så hatten flagrer over dette, for det kan godt være at If betaler dette mellomlegget. På samme måte som at de betaler mitt medlemskap i KNA. (ja, jeg vet at det er vi som kunder som betaler det til syvende og sist, men det spiller ingen rolle hvis prisen uansett er lavere enn hos konkurrentene)

Så vent med hodebankingen og idiotien til det er noe å banke idiotisk for!

Redigert av Østkyst Hustler (see edit history)

Jeg er medlem av Kystpatruljen og har tenkt å fortsette med det, men lurer vel av og til på hvilken tillegsdekning jeg får ved dette medlemsskapet utover det jeg allerede har ved full kaskodekning i et forsikringsselskap. Nå har jeg, enn så lenge, aldri hatt bruk for hverken fordelene ved medlemskapet mitt i Kystpatruljen (utover rabatt på forsikring og et blad i posten) eller kaskoforsikringen på båten, men det må vel være noe dobbeldekning ute og går her, eller?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Etter å ha sett den serien om redningsskøyta synes jeg jaggu ikke det er rart det koster.Skulle etter min mening vært rimeligere og en egenandel på visse oppdrag.Eks.lufte for diesel,fiske opp nøkler,etc.Mulig at folk da hadde tenkt seg om og forhåpentligvis prøvd å ordne opp sine egne "tabber",eller sette seg inn i hvorfan ting egentlig fungerer ombord.

Enig i dette Mouche. Derfor jeg undrett meg på forskjellen. Muligens dette gjelder fra 1.2.10 til 31.1.11. Fikk lappen i går med forfall i februar. Men det står unektelig medlemskap for 2010.

Kan jo også komme av at jeg aldri har brukt tjenesten til NSSR. :smiley: Og at jeg er så veldig snille kar som hjelper i hytt og pine mine medmennesker.

Eller at jeg er blitt med i kampanjen som ble avviklet i fjor høst :confused:

Litt usikker, men stod det ikke noe i medlemsbladet at NSSR for en tid siden ønsket felles forfalsdato på alle, altså følge kalenderåret og ikke innmeldingsdato, det kan jo forklare at året ditt blir noe kortere for å komme i rute. Altså hvis du tidliger lå med syklus februar/februar.

...det kan jo forklare at året ditt blir noe kortere for å komme i rute. Altså hvis du tidliger lå med syklus februar/februar.

Husker ikke riktig dette, men mulig du har rett. Kan bli vanskelig for NSSR å korte inn mitt år på 12 måneder. Fant medlemskortet fra i fjor og 31.1.2010 til 31.1.2011 er kontraktfestet og kan nok ikke endres sån uten videre. Prinsippsak. Men ber de meg pent om dette kan jeg gå med på dette etter en tenkepause :smiley:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...