Hansi Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Som enkelte skriver, ordningen er helt frivillig, for de som mener dette er for dyrt, gi f...i å betale og sats på at du ikke trenger hjelp. For de aller fleste vil nok dette gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Litt usikker, men stod det ikke noe i medlemsbladet at NSSR for en tid siden ønsket felles forfalsdato på alle, altså følge kalenderåret og ikke innmeldingsdato, det kan jo forklare at året ditt blir noe kortere for å komme i rute. Altså hvis du tidliger lå med syklus februar/februar. Dette mener jeg allerede er implementert slik at alle, absolutt alle, nå betaler for perioden 1/1 til 31/12 i 2010. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tintin Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Definitivt verdt pengene for min del. Enkelt og greit. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Hansi Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Dette mener jeg allerede er implementert slik at alle, absolutt alle, nå betaler for perioden 1/1 til 31/12 i 2010. På medlemskortet som jeg sitter med foran meg står det gyldighet til 31.01.2011. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Ja, jeg ser det også. Samtidig kaller de det for medlemskontingent for 2010, men regner uansett med at det er for et år, 12 måneder, og så vidt jeg husker så endret de på dette for et års tid sien slik at alle skulle ha samme gyldighet/forfall for enkelhets skyld, for dem, samt at de da også fikk en god del ekstra penger der og da ved den omleggingen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 samt at de da også fikk en god del ekstra penger der og da ved den omleggingen. Ja det skal NSSR ha, flinke til å drive inn penger er de. Ikke det at det betyr så fælt mye for meg personlig men observerer at det snakkes om det i båtmiljøet. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Greit, men når de begynner å favorisere medlemmer som har et spesiellt forsikringsselskap med rabatter på selve medlemsskapet er de på virkelig bærtur. Det er så inni hamperaua tåpelig. Det blir enkelt og greit totalt feil. Det setter hele medlemskaps organiseringen og meningen med medlemskaps tilhørighet og felleskap i et merkelig lys. Jeg begynner å tvile på hele NSSR organisasjonen. Her er det noe fundamentalt galt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Her er det noe fundamentalt galt. det er jeg helt enig i. Og jeg tviler på at det er rett. Jeg har bare hørt at det gis rabatt på forsikring - ikke at man får rabatt på totalmedlemsskap om man har forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Jeg finner dette vanskelig å tro. Jeg hadde rabatt på forsikringen, men dersom det er rabatt på kontingenten er de på ville veier. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 (redigert) Synes denne teksten var lite frekk jeg som fulgte med "årsoblatene" Sitat: Hvis du ikke har noe og skjule så er registrering... Sitat slutt.. Så ble det ramset opp alle fordeler ved og registrering etc.. Den store bakdelen da etter mitt syn er at registret er åpent for enhver kotte som vil finne ut av en eier på en båt.. Securmark gir ikke ut eieropplysninger i det hele tatt men tar kontakt med eier selv.. Redigert 21.Januar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Hafrsfjord Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Greit, men når de begynner å favorisere medlemmer som har et spesiellt forsikringsselskap med rabatter på selve medlemsskapeter de på virkelig bærtur. ........................ Har sendt e-post til redningsselskapet og spurt om årsaken til forskjellig pris på medlemskapet. Har ikke mottatt noe svar enda.......... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Synes denne teksten var lite frekk jeg som fulgte med "årsoblatene" Sitat: Hvis du ikke har noe og skjule så er registrering... Sitat slutt.. Så ble det ramset opp alle fordeler ved og registrering etc.. Den store bakdelen da etter mitt syn er at registret er åpent for enhver kotte som vil finne ut av en eier på en båt.. Securmark gir ikke ut eieropplysninger i det hele tatt men tar kontakt med eier selv.. har dette noe med Kystpatruljen å gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 De er på ville veier. Fra IF's hjemmesider: If har en avtale med Redningsselskapet som gir 10 prosent rabatt på medlemskapet i Redningsselskapets Kystpatrulje.Kystpatruljen er et assistanseprogram for fritidsbåter. Med rabatt koster det kr 716,- for TOTAL medlemskap. Jeg vil være så frekk å oppfordre alle medlemmer som ikke er IF kunder å trekke fra 10% på medlemsfaktura fra NSSR kystpatruljen. Jeg kommer til å gjøre dette. Ikke pga. de få kronene. Men av prinsipp. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Jeg vil være så frekk å oppfordre alle medlemmer som ikke er IF kunder å trekke fra 10% på medlemsfaktura fra NSSR kystpatruljen. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Jawik Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Med rabatt koster det kr 761,- for TOTAL medlemskap. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Pathfinder Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 At forskjellige selskaper samarbeider for å oppnå fordeler er da helt normalt i næringslivet. Flyr du med SAS får man rabatt på leiebil. Leier man bil får man sikker freakvent flyer points eller hva det nå måtte hete. Er du medliem i Kongeli norsk båtforbund får man rabatt hos Norske sjø. Denne type samarbeid har eksistert overalt så lenge jeg kan huske. Men Redningsselskapet, de skal båndlegges av sine brukere. Ikke får de skifte logo, ikke får de gi medlemsrabatt til de som har forsikringer hos If. Hva er det som er så galt med dette. Skal NSSR bare være drevet av en gjeng dugnadsglade, avdankede ledere som ikke får lønn fordi vi som brukere ikke synes de trenger det? Skal NSSR straffes med vrede fra oss brukere fordi de for en tid tilbake hadde en turglad, sprø Kjæ...g som lagde furore i førersete? Jeg har stor glede av dette forum men noen ganger er det litt vel mye fra enkelte. Hvis dere synes at 84 kroner i rabatt er så ille, vil jeg anbefale å ta med en 10L Jerrykanne på Statoil og fylle drivstoff for nevnte sum. Eller bestill 2 grill i brød og en Cola. Da kan man se hvor mye man egentlig sitter her og lar seg irritere over. Og som sagt. Det er frivillig å melde seg ut for den som ønsker det. Jeg for min del håper de kan fortsette å være der for oss, hvist vi trenger dem. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Hvis man går inn på NSSRs hjemmesider og ser under Kystpatruljen og Bli medlem så kommer det automatisk opp et spørsmål om du vil bli kontaktet av IF, derav "rabatten" på medlemsskapet som IF helt sikkert kompenserer NSSR for. Med andre ord så er de i buksa på hverandre. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Pathfinder Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 (redigert) Med andre ord så er de i buksa på hverandre. Ikke begynn med den dærre undelivshumoren igjen nå da Samarbeidavtaler mellom "bedrifter" er helt normalt og foregår over beltestedet. Redigert 21.Januar.2010 av Pathfinder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Intressant dette, jeg har ikke fått rabatten min, så det må ordnes opp i. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Greit nok at det gis rabatter i næringslivet for diverse tjenester. En organisasjon som NSSR bør holde sin sti ren og gi samme pris til alle medlemmer. Hvis ikke blir det bare et sammensurium uten like. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Jeg synes seilbåter burde få rabatt hos Nssr. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Jeg synes seilbåter burde få rabatt hos Nssr. Helt enig, for det er jo de som skaffer redningsskøytene oppdrag på sommeren. Står jo en seilbåt på skeiva både her og der med forskremte kvinner på baugen med bikkja under armen som roper etter hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 har dette noe med Kystpatruljen å gjøre? Ja for det sto bak på mine årsmerker.. Jeg synes ikke noe om at de sender med hele sin portefølje når jeg kun skal ha mine årsmerker og 1 EN faktura. Jeg er ikke totalmedlem siden jeg finner dette unødvendig.. men alikevel så sender de med alt av sitt matriell + 2 fakturaer og forspørsel om jeg ikke vil oppgradere til Total. Synes detter unødig bruk av papir i disse miljøtider. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Pathfinder Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Synes alle som mener at 845 penger er mye burde bake boller og ha kakelotteri. Det er jo slik NSSR har vært drevet i alle år. Ingen vits i å gjøre ting anerledes de neste 100 år. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 hehe - jeg ler godt av noen av innleggene her ;-) Godt vi lever i et fritt land Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.