Jump to content

prisstigning redningsselskapet

kuran

Recommended Posts

Litt usikker, men stod det ikke noe i medlemsbladet at NSSR for en tid siden ønsket felles forfalsdato på alle, altså følge kalenderåret og ikke innmeldingsdato, det kan jo forklare at året ditt blir noe kortere for å komme i rute. Altså hvis du tidliger lå med syklus februar/februar.

Dette mener jeg allerede er implementert slik at alle, absolutt alle, nå betaler for perioden 1/1 til 31/12 i 2010.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ja, jeg ser det også. Samtidig kaller de det for medlemskontingent for 2010, men regner uansett med at det er for et år, 12 måneder, og så vidt jeg husker så endret de på dette for et års tid sien slik at alle skulle ha samme gyldighet/forfall for enkelhets skyld, for dem, samt at de da også fikk en god del ekstra penger der og da ved den omleggingen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Greit, men når de begynner å favorisere medlemmer som har et spesiellt forsikringsselskap med rabatter på selve medlemsskapet

er de på virkelig bærtur.

Det er så inni hamperaua tåpelig. Det blir enkelt og greit totalt feil.

Det setter hele medlemskaps organiseringen og meningen med medlemskaps tilhørighet og felleskap i et merkelig lys.

Jeg begynner å tvile på hele NSSR organisasjonen. :headbang:

Her er det noe fundamentalt galt. :nonod:

Synes denne teksten var lite frekk jeg som fulgte med "årsoblatene" Sitat: Hvis du ikke har noe og skjule så er registrering... Sitat slutt..

Så ble det ramset opp alle fordeler ved og registrering etc.. Den store bakdelen da etter mitt syn er at registret er åpent for enhver kotte som vil finne ut av en eier på en båt.. Securmark gir ikke ut eieropplysninger i det hele tatt men tar kontakt med eier selv..

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Synes denne teksten var lite frekk jeg som fulgte med "årsoblatene" Sitat: Hvis du ikke har noe og skjule så er registrering... Sitat slutt..

Så ble det ramset opp alle fordeler ved og registrering etc.. Den store bakdelen da etter mitt syn er at registret er åpent for enhver kotte som vil finne ut av en eier på en båt.. Securmark gir ikke ut eieropplysninger i det hele tatt men tar kontakt med eier selv..

har dette noe med Kystpatruljen å gjøre?

De er på ville veier.

Fra IF's hjemmesider:

If har en avtale med Redningsselskapet som gir 10 prosent rabatt på medlemskapet i Redningsselskapets Kystpatrulje.

Kystpatruljen er et assistanseprogram for fritidsbåter. Med rabatt koster det kr 716,- for TOTAL medlemskap.

Jeg vil være så frekk å oppfordre alle medlemmer som ikke er IF kunder å trekke fra 10%

på medlemsfaktura fra NSSR kystpatruljen.

Jeg kommer til å gjøre dette.

Ikke pga. de få kronene.

Men av prinsipp.

At forskjellige selskaper samarbeider for å oppnå fordeler er da helt normalt i næringslivet. Flyr du med SAS får man rabatt på leiebil. Leier man bil får man sikker freakvent flyer points eller hva det nå måtte hete. Er du medliem i Kongeli norsk båtforbund får man rabatt hos Norske sjø. Denne type samarbeid har eksistert overalt så lenge jeg kan huske.

Men Redningsselskapet, de skal båndlegges av sine brukere. Ikke får de skifte logo, ikke får de gi medlemsrabatt til de som har forsikringer hos If. Hva er det som er så galt med dette. Skal NSSR bare være drevet av en gjeng dugnadsglade, avdankede ledere som ikke får lønn fordi vi som brukere ikke synes de trenger det?

Skal NSSR straffes med vrede fra oss brukere fordi de for en tid tilbake hadde en turglad, sprø Kjæ...g som lagde furore i førersete?

Jeg har stor glede av dette forum men noen ganger er det litt vel mye :puke: fra enkelte.

Hvis dere synes at 84 kroner i rabatt er så ille, vil jeg anbefale å ta med en 10L Jerrykanne på Statoil og fylle drivstoff for nevnte sum. Eller bestill 2 grill i brød og en Cola. Da kan man se hvor mye man egentlig sitter her og lar seg irritere over. Og som sagt. Det er frivillig å melde seg ut for den som ønsker det.

Jeg for min del håper de kan fortsette å være der for oss, hvist vi trenger dem.

har dette noe med Kystpatruljen å gjøre?

Ja for det sto bak på mine årsmerker.. Jeg synes ikke noe om at de sender med hele sin portefølje når jeg kun skal ha mine årsmerker og 1 EN faktura. Jeg er ikke totalmedlem siden jeg finner dette unødvendig.. men alikevel så sender de med alt av sitt matriell + 2 fakturaer og forspørsel om jeg ikke vil oppgradere til Total.

Synes detter unødig bruk av papir i disse miljøtider.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...