Jump to content

prisstigning redningsselskapet

kuran

Recommended Posts

Er vel forretningsideen til NSSR. Spy ut mest mulig papir til flest mulige for kanskje å få napp.

I dag fikk jeg faktura nummer 2 fra selskapet - ca 14 dager etter jeg fikk den første (som er lagt til forfall).

Fakturaen mottatt d.d. er identisk med den jeg fikk tidligere - samme fakt.nr./kundenr./forfallsdato/kidnummer. Komplett med nytt medlemskort og TOTAL-klistremerker + +

Er det noen som har fortalt dem at jeg er en rotekopp som godt kunne finne på å betale en gang til, eller er det bare en glipp tro.

Andre som har fått dobbelt opp?

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Har vært medlem i 10 år, og har heldigvis ikke trengt hjelp. Mye penger det !! :headbang:

Har også betalt forsikring på båten i mer enn 10 år. Enda mer penger. :headbang::headbang:

Skjønner ikke de som er så opptatt av dette blir dyrere, og satser på å ikke måtte be dem om hjelp, men likefullt betaler dyrere forsikrkring for hvert år. Tror det er større sjangs for motortrøbbel enn at båten blir stjålet eller synker. :diving:

Kontigenten er både en økonomisk støtte til NSSR, og en form for forsikring, - mener nå jeg da ! :seeya:

Tønnesea

Leser denne tråden og får en lei og flau smak i munnen.

Jeg var på et møte der en representant fra det lokale Sjøredningskorps fortalte om korpset og deres skøyte i Stavanger.

De kunne forklare at båten var på sjøen hver dag i sommerhalvåret og ellers var i beredskap 24/7/365, de hadde en rekke øvelser, de hadde en rekke besøk hos skoleklasser, båtforeninger og andre tilstelninger for å drive forebyggende.

En imponerende internopplæring med mannskapsbøker og lignende.

tilsammen la de ned nærmere 20 000 dugnadstimer samlet på dette!!

Vi var ganske mange deltakere her og selvfølgelig så var det noen negative sjeler der, en som klagde over skittent slepetau, en annen ville aldri bli medlem pga pampene som han sa.

Skittent sleptau ble beklaget og i forhold til hovedkontoret så var de lokale meget fornøyd med oppbackingen de fikk.

Så jeg blir flau på enkeltes vegne her inne på Båtplassen, men blir ikke sint da jeg kjenner disse igjen fra andre plasser. Klager høyest på foreldremøter/fotballklubbene men stiller aldri opp selv - meg først personer.

Så jeg vil forsatt være medlemm og støtte høylytt NSSR, og da indirekte disse frivilige. Men jeg er litt mer usikker på om jeg vil fortelle alle og enhver at jeg er aktiv på båtplassen.no da jeg er redd for å bli putta i samme bås som enkelte.

Men for all del NSSR skal også diskuteres, men man bør gjerne ungå påstander som korupsjon ol. før en er sikker.

Så jeg oppfordrer flere til å bli medlem, da båtliv er vi og ikke jeg.

Hadde behov for hjelp i fjor sommer da det oppsto brann i mottorrommet. Brannen ble slukket og vraket slept til land. Fantastisk god hjelp fra dyktige folk på redningsskøyta. Betaler min kontingent med glede, og tenker at det er ikke denne regningen som gjør båtholdet mitt kostbart. For som det er sagt; det å ha båt er ikke nødvendigvis den raskeste måten å bli fattig på, men det er den sikreste......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...