Jump to content

prisstigning redningsselskapet

kuran

Recommended Posts

Tjaaa. Om et par år koster vel en pose boller på Statoil en 5-600 kr. Dieselen 11.90, Grill i brød får man kun på avbetaling og medlemskapet i Kystpatruljen har vel aller nådigst kommet opp i 900 kroner. Rednigsskøytene er byttet ut med kanoer som lages på den gamle Think fabrikken på Lillestrøm og som drives av solceller... Men medlemsskapet koster sikkert bare 1 kr. om du har NAF medlemskap, trimmer på Elixia, har trumf bonuskort og kjøper alle møblene dine på Bohus. Og det er gratis å ringe i mobil om man godtar at du blir avbrudt hvert 5 sekund med reklame for Kystradioen. Hvem vet???. :flag:

Og jeg betaler dette med glede!!!

Har selv fått hjelp en gang av RS RYfylke..... jeg betaler med glede 845 eller 741 eller annet beløp for å være total medlem, og det skal jeg være lenge om helse etc holder som i dag!

Har en båt jeg passer godt på...men ting kan skje selv den beste..... det skjedde meg.

Det var godt og vite at jeg kunne ringe til RS Ryfylke og få hjelp.

Har stått ved Tungnes fyr i storm og sett RS Erik Bye fyke forbi...glad det ikke er min jobb... 845,- kroner... de betales med glede!

Kan vi ikke heller ha en annen diskusjon om Redningselskapets drift skulle vært underlagt forsvaret tilsv 337 skvadron...

Hva da med total medlem og alle de trivielle tingen vi nå kan få hjelp til?

Kansje et meget proff opplegg med båter over det ganske land, betalt over statsbudsjett?

Hva sier dere?

Redigert av LTKH (see edit history)
Er vel forretningsideen til NSSR. Spy ut mest mulig papir til flest mulige for kanskje å få napp.

Tror dette kalles markedsføring.....ikke uvanligt i vår del av verden. Å samle flere tilbud i en konvolutt gir kostnadsbesparelse.

elkjøp tror det eller ei, samler informasjon/reklame både for kjøleskap og tv i samme reklame - så dette er nok ikke banebrytene

Jeg synes NSSR får mye ufortjent dritt i denne tråden.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at denne organisasjonen er god å ha også for fritidsbåtfolket. Det er sikkert ting som kan gjøres annerledes, men det vil det være i alle foreninger og bedrifter. Kanskje det kan være en god ide å legge frem sine forslag til forandring direkte til NSSR, fremfor å poste :puke: og :cryin: og :headbang: på baatplassen.

Og ikke glem at det er helt frivillig å være medlem.

Dette medlemskapet betaler vi med glede.

Helt enig, for det er jo de som skaffer redningsskøytene oppdrag på sommeren. Står jo en seilbåt på skeiva både her og der med forskremte kvinner på baugen

:cheers: hihi....

Det eg reagerer på ved sammarbeidet som RS har med IF, er at det mest normale i vårt Norge, er at det er den "ideelle" organisasjonen som tilgodesees evt fordeler.

At RS skal sette ned sin pris og hjelpe IF å få kunder er dårlig avtale.

Det hadde vert flott om eit anna forsikrings-selskap hadde gitt tilbud til RS om en avtale der forsikringa deira frister båtkunder inn til RS ved å gi lavere forsikringspremie. For å støtte RS.

Forstår ikkje at IF trenger støtte av RS.....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

:cheers: hihi....

Det eg reagerer på ved sammarbeidet som RS har med IF, er at det mest normale i vårt Norge, er at det er den "ideelle" organisasjonen som tilgodesees evt fordeler.

At RS skal sette ned sin pris og hjelpe IF å få kunder er dårlig avtale.

Nå fremgår det at If er en hovedsponsor for NSSR. Dette er markedsøkonomi for den som ikke forstår det. If sponser NSSR. NSSR gir fordeler til de som bruker If. Man trenger ikke høyskoleutdannelse for å forstå dette. Dette er en Win-Win situasjon for begge parter og tilslutt for oss som er medlemer også.

Når man tenker på hvor mye av kroner og ører som blir brukt på mer eller mindre nyttige ting til en båt i løpet av året så er vel kontingenten til redningsselskapet bare for småtteri å regne? Ihvertfall når man tenker på den tryggheten det gir å få den hjelpen de yter til store og små (båter) i trøbbel :smiley:

Betaler ihvertfall akkurat den regningen med glede :yesnod:

Man trenger ikke høyskoleutdannelse for å forstå dette.

Vi har forstått at du ikke forstår problemet Pathfinder.

Om du har høyskoleutdannelse eller ikke.

Dette er en Win-Win situasjon for begge parter og tilslutt for oss som er medlemer også.

Dette er jo problemet.

Dette er bare en fordel for enkelte favoriserte medlemmer.

Som har forsikring i IF.

Hvis IF vil støtte NSSR kan de gjøre dette direkte.

Ikke via lommeboka til enkelte favoriserte medlemmer.

Disse pengene hadde NSSR trengt, ikke noen få medlemmer i form av rabatt på medlemskapet.

Selvfølgelig er vi medlem i Kystpatruljen.

Gutta på skøytene og ikke minst de frivillige i korpsene er bare å bøye seg i støvet for.

Det er ikke deres feil at de har blitt styrt av idioter i ledelsen.

Vi har forstått at du ikke forstår problemet Pathfinder.

Om du har høyskoleutdannelse eller ikke.

Dette er jo problemet.

Dette er bare en fordel for enkelte favoriserte medlemmer.

Som har forsikring i IF.

Missforstå meg rett Mix.

En sponsoravtale er som regel tidsbegrenset. M.a.o. I neste periode kan det være Gjensidige eller Norske Sjø som inngår en slik avtale. Dette er noe NSSR mest sannsynlig gjør fordi de på den måten får inn mer penger til den daglige driften og tjenester de kan yte.

Selv har jeg forsikret båten i IF men det vet ikke NSSR og jeg gadd ikke fly ned i båten å finne medlemsnummeret mitt i NSSR slik at jeg da ville få rabatt både på medlemsskap og forsikring. Idiot? nei. jeg synes NSSR fortjener alle de pengene de kan få inn slik at de kan gjøre best mulig jobb for oss som bruker sjøen.

Det jeg reagerer på her i dette forum er at man skal rakke ned på NSSR for at de prøver å få inn flere medlemer ved å tilby rabatt til en gruppe som også støtter deres hovedsponsor.

Enten må NSSR drive på gamlemåten å basere driften på frivillighet, eller de må tilpasse seg et marked der sponsorer kanskje til og med overgår medlemskontigenter når det gjelder inntekter. Skulle NSSR klart seg uten donasjoner og sponsorinntekter tror jeg vi måtte vente rimelig lenge på hjelp om uhellet rammer oss. Og hva slags materiell ønsker vi at de disponerer. Gamle seilskuter?

Jeg synes det er en skam at NSSR fortsatt skal baseres på frivillighet. Flotte redningsmenn som satser alt for å hjelpe andre.

Jeg har fullt forståelse for at vi kan diskutere hva som har skjedd tidligere i NSSR, men vi skal da vel ikke holde dem for last i all fremtid?

At det i det heletatt diskuteres en forskjellsbehandling som dreier seg om 84 kr synes jeg er helt på tryne. Hvilke midler er egentlig akseptable å bruke fra ledelsen i NSSR? Dugnad? Tigging?

Inntill styret i dette molbolandet Norge finner ut at NSSR burde være statsfinnansiert slik Luftambulansen (tror jeg) har blitt. Synes jeg vi skal tillate NSSR å bruke de midler de har for å styrke sin beredskap. Har vond smak i munnen av at noen reagere annerledes. Men det er jo min mening. Og jeg er demokrat og mangler høyskoleutdanning så ...

Helt rett Hansi. Hvis NSSR overlever uten inntekter!

Men det er kanskje like greit at NSSR går på dunken. Kanskje det som skal til før moder norge skjønner at dette burde vært statsfinnanisiert. Får vel satse på 330 skvadronen inntill helikopterene deres er så gamle at de detter ned av seg selv eller at de bytter til JAS Gripen og henter oss før vi rekker å si May..y

I en nødsituasjon får en akkurat like mye hjelp selv om en ikke er medlem i NSSR.

Selvfølgelig får man det. Men rent personlig føler jeg meg bedre når jeg på forhånd har vist min støtte til deres arbeid via kontingenten.

Tror faktisk at i en nødsituasjon så hadde vel tilogmed de verste "kamphanene" her på bp hjulpet hverandre uten å blunke :lol::smiley:

Missforstå meg rett Mix.

En sponsoravtale er som regel tidsbegrenset. M.a.o. I neste periode kan det være Gjensidige eller Norske Sjø som inngår en slik avtale. Dette er noe NSSR mest sannsynlig gjør fordi de på den måten får inn mer penger til den daglige driften og tjenester de kan yte.

Jo helt greit, men la det være en sponsoravtale.

La de sponse NSSR direkte. Ingenting er bedre enn det.

Men ikke bland dette sammen med medlems kontigent.

Vi er alle medlemmer med medlemsskapets felleskap og føler ansvar for å holde organisasjonen i gang.

At noen medlemmer er mer verdt enn andre og fortjener fordeler andre fullt betalende medlemmer

ikke får, sender helt feil signaler.

For å si det enkelt, så driter NSSR totalt på draget her, nok en gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...