oslofjord Svart 21.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 syntes det er elendig at ikke snekker kan få være med!!!har man nå begjynt med så store klasse skiller på sjøen!!?? Vel svaret er ja...i denne sammenheng stiller ikke-plannende snekker i feil klasse selv om man sikkert kan kåre oslofjordssnekke ved en annen anledning. Plattgattere derimot tilfredstiller kriteriene: Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Fjord Attache Med kjfine linjer og sol-soffa Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
oslofjord Svart 21.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Må føye til at ikke-planende snekker passer bedre i en Sørlandskåring hvor det er kort vei ut til skjærgården.......nei i kåringen av Oslofjordens solskinnsmotorbåt må de nominerte være halvplanende eller planende for å kunne forsere den laaaaange strekningen Drøbak- Son uten at kone og barn blir desperate... Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 jeg bor på Nøtterøy å har sjærgåren fett utenfor huset er ikke det i Oslofjorden karnsje å jeg har vært i fredagshølet på ettermidagstur med snekka mi Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 21.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 jeg bor på Nøtterøy å har sjærgåren fett utenfor huseter ikke det i Oslofjorden karnsje Jo jo jeg vet at enkelte ekte Oslofjordbåtfolk bor midt i indrefileen men flertallet må vel ut Drammensfjorden, Bunnefjorden, Vesterelva, Skjebergkilen eller andre ganske langtekkelige trekninger før de kan hoppe i land på glattskurte svaberg i skjærgården. Derfor kravet om litt fart. Kravet om planende båt er vel også fordi svært mange typiske Oslofjordbåter i feks. i Middagbukta er planende....selv om det er kort vei til hjemmehavn. Kravet til de nominerte om at det skal være solseng eller solemulighet på dekk er at store deler av indre Oslofjords kyst og øyer har så ekkel skifer /skiferstrender at man må være fakir for å gå i land. Oslofjordbåter må derfor også kunne fungere som badeplatform midt på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Jeg får nominere drømmebåten min da Windy 31 Tornado....som jeg/vi gikk til innkjøp av på seinsommeren, har derfor ikke noe representativt sol/sommerbilde så jeg må ty til et av en tilsvarende..... Ellers så må jeg vel si at en Windy 28 Ghibli absolutt fortjener å bli nominert: (Ja,ja det blir trangt for fire å overnatte derfor valgte vi Tornadoen ) Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 .nei i kåringen av Oslofjordens solskinnsmotorbåt må de nominerte være halvplanende eller planende for å kunne forsere den laaaaange strekningen Drøbak- Son uten at kone og barn blir desperate... La kjerringa være hjemme sammen med sutreungene Kravet til de nominerte om at det skal være solseng eller solemulighet på dekk er at store deler av indre Oslofjords kyst og øyer har så ekkel skifer /skiferstrender at man må være fakir for å gå i land. Oslofjordbåter må derfor også kunne fungere som badeplatform midt på fjorden. Har det for deg Skulle tru du bodde langt inni finnskogen, men mest av alt tror jeg bare du sitter å gliser av oss som lar oss provosere. I motsatt fall lever du et kjedelig båtliv. Full fart med grinete kjærring og unger som ikke tør å hoppe i land før de har imprignert treverk under beina. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Så vidt jeg kan se burde Fairline 36 Turbo være bra! Fart/køyer/solemuligheter/komfort/passer inn i alle miljøer som er nevnt. Og så er det mulighet til å lokke døra når ettermiddagsbygen avbryter sol-badingen. Har kost meg på de fjellene som er avbildet i Fredagshølet, og gjester selv flittig Dragsund, så trange plasser går også bra. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 (redigert) Skilsø 33 sport! En deilig båt til sørlandssommer! Skilsøe Redigert 21.Januar.2010 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Gunga Din Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Kravet til de nominerte om at det skal være solseng eller solemulighet på dekk er at store deler av indre Oslofjords kyst og øyer har så ekkel skifer /skiferstrender at man må være fakir for å gå i land. Oslofjordbåter må derfor også kunne fungere som badeplatform midt på fjorden. hade det ikke vare enklere o mer miljøvennligt.... og kjøre ett par av disse in i viken o lage en sandstrand...så slipper alle o dra ut hele fjorden...... vill du ha Florida- eller California-sand ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
oslofjord Svart 21.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 (redigert) Båtfolk som forlater Oslofjorden forbi mølen mot kragerø og Sørlandet kan lett oppfattes som arogante og selvhøytidelige....(kanskje med god grunn?)...for å leve opp til oslofjordsflåtens oparbeidede image er derfor ingen ulempe om båttypen vurderes som harry, snobbete.eller hjemmkoslig...alt avhenig av øynene som ser ....og om man ser på fra flightbridgen eller fra brygga. Men for all del...både folkebåter og luksusbåter kan nomineres....dette er jo ikke drømmebåten som skal kåres men båttypen som assosieres med Oslofjorden....ja gjerne en båt som signalisrer til lokalbefolkningen på brygge et sted på vestlandet at her kommer det jammen folk helt fra østlandet.....(ja...ja jeg vet at det ikke bare er kombisjarker på Vestlandet..) Redigert 21.Januar.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 flightbridgen eller fra brygga. This is LA 8 PV taking off from Fornebu. "Brygga" do i have your permission?" Finnes det altså båter som bare finnes i Oslofjorden, eller som bare egner seg til fjolleturerl ? Jeg vet at Nansens bygde sine båter i Vollen men... Hva er så spesiellt med Oslofjorden at vi trenger å kåre egen båttype for oss? Må jo være mer artig å kåre båt egenet for hardangerfjorden der man trenger et par dager før man ser snurten av saltvannsfisk (Sarkastisk ment). Eller som jeg sa til en "venn" av meg i Alta. Dere er heldige dere som har så flott skjærgård og hav rett utafor døra uten å ha sjekka kartet først. "kødder du? det tar jo faen steike meg en halv dag bare å finne en holme uti her" Synes båten som Gunga Din dro fram er genial. Her har du sand og sjø på en gang. Ikke trenger du å la frua ødlegge neglene på skiferstrand og unga på 22 år kan leke i sanda. Egentlig burde alle ha en sånn Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 flightbridgen eller fra brygga. This is LA 8 PV taking off from Fornebu. "Brygga" do i have your permission?" Finnes det altså båter som bare finnes i Oslofjorden, eller som bare egner seg til fjolleturerl ? Jeg vet at Nansens bygde sine båter i Vollen men... Hva er så spesiellt med Oslofjorden at vi trenger å kåre egen båttype for oss? Må jo være mer artig å kåre båt egenet for hardangerfjorden der man trenger et par dager før man ser snurten av saltvannsfisk (Sarkastisk ment). Eller som jeg sa til en "venn" av meg i Alta. Dere er heldige dere som har så flott skjærgård og hav rett utafor døra uten å ha sjekka kartet først. "kødder du? det tar jo faen steike meg en halv dag bare å finne en holme uti her" Synes båten som Gunga Din dro fram er genial. Her har du sand og sjø på en gang. Ikke trenger du å la frua ødlegge neglene på skiferstrand og unga på 22 år kan leke i sanda. Egentlig burde alle ha en sånn Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 uten tvil: scand baltic Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 22.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 NOMINASJONSPROSESSEN AVLUTTET. VOTERING PÅGÅR I NY TRÅD: Votering Oslofjordens solskinnsmotorbobåt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.