Ungdom_med_store_planer Startet 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Januar.2010 Har lenge godt rundt og tenkt paa bygging av Stor flytebrygge. Jeg har foer bygget en mindre flytebrygge, med godt resultat. Har hatt mye gleder med denne. En av tanken bak dette er kombinasjonen "Partyflaate" og "lastepram" til lasting av diverse tungt anleggs utstyr. planen er aa bruke 1000 litersfat som brukes i industien(Type 1*1*1m). Saan som jeg ser det for meg vil jeg bruke 3 eller 4 av disse parrallelt paa begger sider. Bekymringene jeg har rundt dette er om disse fatene klarer og staa i mot trykke uten aa punkter eller ikke klarer og holde formen? Har noen erfaringer rundt bruk av slike 1000liters fat paa flytebrygger eller som flyteellementer. har tenkt tanken om det kunne vert en idee og fylle de med Polyurethane skum (2 komp. AB skum). Andre tips rundt dette motas med stor takk. Thomas. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Problemet med så store volum til oppdrift er vel i første rekke at brygga vil flyte veldig lett og derav også blir ustabil grunnet liten egenvekt kontra oppdrift. Skal ikke banne på dette, men om du presser en slik container ned under vann er jeg redd den ville implodere, gjerne ikke med en gang, men iallefall sakte men sikkert. Mulig det å fylle de med en eller annen form for skum (trykkfast) ville vært tilstrekkelig. Jeg har god erfaring med bruk av 200 liters plastfat, men da i bryggestørrelser for båt. Tror nok det over tid her også vil være behov for utskiftninger, da de nok blir deformerte over tid, iallefall om de ikke er fyllt. Imiddlertid tenker jeg runde potonger som ikke er fyllte har bedre motstand mot deformering en ditto kvadratiske potonger. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Jeg har brukt 1000l palletanker som oppdrift og de klappet sammen når de ble trykket ned i vannet. Løste problemet med og kjøre 0,2 bar trykkluft inn i tankene. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Ja, men så kommer spørsmålet, holder klarer de å holdet på dette trykket over tid? Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 .har tenkt tanken om det kunne vert en idee og fylle de med Polyurethane skum (2 komp. AB skum). Thomas. Tror dette blir dyrt, med mindre du kjenner noen med god tilgang på dette stoffet. Husk at skum ikke er vanntett. Jeg ville heller gått for 200l plastfat skal du ha rimelige flyteelement. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Jawik Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Hvorfor ikke anvende ferrocement konstruksjoner til brygge. Bruk armeringsjern med minimum 8 lag hønsenetting. Vil en ha tykkere skrog er det jo bare å øke på med armeringen. Skoeske fasong med hulrom som kan anvendes til lager o.l. Fasongen kan jo formes etter ønske på bryggen. Ønsker en å lage forskaling av plater utenpå eller inni er det jo bare å la denne bli stående vist en ønsker dette. Del opp volumet med tverrskott. Bruk ene volumet til svømmebasseng. En kan jo også anvende betong iblandet glassfiber. Mulighetene er det bare fantasien som begrenser. Og en får en lettere konstruksjon. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
BMP Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Ja, men så kommer spørsmålet, holder klarer de å holdet på dette trykket over tid? De jeg brukte holt greit på trykket de tre månende jeg brukte dem. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 (redigert) 200 liters fat (di blå) er brukt på flytebryggene våre og holder skikkelig bra det er også fyllt litt vann i di så det ikke blir vaglete er det ikke regnestykke på hvor mye man trenger - holder med fks 4 stk i vert hjørne til en kort flytebrygge og holder da ca 800 kg??? di 1000 liters dunkene er så tynne og skrøpelige at jeg hadde ikke vurdert det engang - har 2 slike til sisterne vann og når di står i ramme er det greit men ikke til flyteelement Redigert 21.Januar.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.