Jump to content

Jabsco dusjpumpe---hvordan montere?

Figaro

Recommended Posts

img_0428.jpgDenne aut. pumpen fulgte med båten, men jeg har enda ikke montert den, da jeg ikke har hatt bruk for den. Men nå skal den på plass. Kan noen forklare meg hvorfor de to ledningene på bildet er sammenkoblet og hva som er + og - ?( Den røde som jeg tror er + er koblet sammen med en tynnere sort kabel) :confused:

img_0427.jpg Neste spørsmål: De tre rørstussene, er det det samme hvilken man velger? Jeg går ut fra at det kun er til forskjellige slangedimensjoner.?

img_0423.jpg

Noen her på forumet har sikkert vært borti en slik pumpe, så det hadde vært til hjelp med noen erfaringer. :yesnod:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Det er kun en vanlig flottørbryter og en lensepumpe som er koblet sammen. Pumpen starter automatisk når vannivået når en viss høyde. Derfor er minus på flottørbryteren koblet til pluss på pumpen(den røde). Dvs. du kobler pluss inn på den ledige ledningen på flottørbryteren og minus på den ledige fra pumpen. Det kan velge om du vil koble dette via en bryter, men uansett så må du hente strøm via en sikring. De tre innstussene er for om du vil koble til flere enn en enhet. Dvs. om du har flere kilder som har avløpsvann under vannlinjen. Du velger selv hvem du vil ta i bruk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...