Vims2 Startet 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Januar.2010 litt nysgjerrig da det ser ut som der er overtall av menn her inne. Men hvor mange damer er der her som enten har egen båt eller tar båten ut alene (uten mannen) ? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Kona har Bav 38. Ho har gått litt med den alene, men bare korte turer. Ho påstår at jeg har eierinteresse i den, noe jeg på det sterkeste avviser. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Her i familien så eier vi båten i lag , det gjelder også bilene og huset så vi kan bruke alt som vi vil alene eller sammen og det gjør vi også Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Hos oss så er det jeg som er sjefen og ho har ikke en dritt ho skulle sagt... . Får håpe ikke ho leser dette Fruer tar båten alene om ho vil mens jeg er på jobb. Ho er veldig flink og blir mindre stressa en hva jeg gjør når det kryr rundt meg. Sommeren 2009 lå jeg faktisk og sov mens ho styra. Og det sier vel det meste. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Fruen kjører aldrig båten og det er kansje like greit. Er derimot jentungen med kan jeg fint overlate komandoen til henne for og ta frivakt for gå og legge meg, uansett hvor vi måtte befinne oss natt eller dag. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Dame som fører båten selv. Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Jeg påleger alle mine damer og kjøre båten (dvs kone, min mor, søster osv..) Vist det noen gang skal skje noe med meg (eller andre de er med) så skal de kunne kjøre båten selv.. De sliter litt med og legge til med Princess 45.. (det hender jeg gjør og ) Men med Nordkap 760 går det "greit" (men blir veld truster i den og så det blir enda lettere) Men ser jo at de også synnes det blir mer gøy etter vært som de får det til... Men de er ikke like interisert som meg, og fint er det så sliper vi og ha noe mer og om.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Gullfisk Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 (redigert) Fruer tar båten....... Sommeren 2009 lå jeg faktisk og sov mens ho styra. Og det sier vel det meste. Skjønnhetssøvn, Tornerose? Forøvrig dårlig med båtkjøring på madammen. Kjører litt jolle, og styrer hvis hun blir truet til det. Setter min lit til eldstematrosen på 9år i stedet. Han vil veldig gjerne, og er interesert. Madammen føler seg tryggere med jolla når han er med henne Redigert 22.Januar.2010 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Dame som fører båten selv. Skulle egentlig påstå at det var en helt tåpelig spørsmålsstilling - man trenger bare å lete i google med ordet "jentebåt" og da dukker det opp både VOR-båter og olympiabåter. Men så så jeg at det står også ordet "her" (underforstått: på baatplassen.no) i spørsmålet. Synes ikke noe særlig om spørsmålet allikevel Legger til: http://www.caribbeansailingclub.com/pages/...jentetur_06.htm Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Klart jeg gjør det. Eier, steller og seiler alene. Noen av avkommet gaster med ujevne mellomrom. Spørsmålet sier vel mest om spørsmålsstilleren. Til dere mannfolk som holder et krampaktig grep om roret til enhver tid: Hva gjør hun his du faller overbord?? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Gjør som ingeting og seiler videre. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Skulle ønske kona kunne kjøre litt, men det er kunn i korte perioder hu gjør det. Har gjort noen forsøk på og fortelle hvordan det gjøres men det har gått dårlig. Jr på 16 la til nesten alene jeg hjalp bare til med gass og mundtlig instruks, han fiksa det utmerket det var til og med en utfordrene tillegging. Virker som at jeg får lov til og lære bort:-) Hilsen Morten. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Kjetil1 Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Kona vil ikke, og etter hun så hva jeg er verd i forsikringspenger, er jeg redd hun hadde gjort som pettersand sier ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Pathfinder Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 (redigert) Spørsmålet sier vel mest om spørsmålsstilleren. Nå er jo Vims2 en kvinne, så spørsmålet er vel ikke helt i hytt og pine. Og.. Det er vel ikke alle gubbene som klarer å overbevise sin bedre halvdel om viktigheten av å kunne føre skuta til land om noe skjer. Dessuten ville båtlivet bli rikere om flere kvinner ble kaptein på egen skute Redigert 22.Januar.2010 av Pathfinder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Har gjennomført tvunget opplæring i sving og gass. Sist sommer prøvde hu meir og meir. Men aldri i havner. Måtte hu gjort det fordi eg døde ombord, så hadde det nok gått fint Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Pathfinder Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Har gjennomført tvunget opplæring i sving og gass. Kanskje du burde ta et kurs i reversj også Er jo greit å stoppe før skuta ligger tørt på land Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Nei tror vel ikke helt på det jeg skrev, jeg mener at er er et naturlig sikkerhetskrav at partneren kan føre båten og navigere. Hva om en blir alvorlig syk? De som ikke har partnere som er båtkyndige men som deltar i båtlivet, har en pedagogisk oppgave foran seg mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Men hvor mange damer er der her som enten har egen båt eller tar båten ut alene (uten mannen) ? Er det bare jeg som ikke har misoppfattet hva Vims2 etterlyser ? Vims2. Du finner nok en del damer på de "Rosa sidene" som vi "pingler" ikke har adgang til. Ta kontakt med Ingar så slipper du nok inn der. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Vims2 Svart 22.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Spørsmålet sier vel mest om spørsmålsstilleren. Ikke helt med på hvordan spørsmålet sier noe om meg?? men kan jo tenkes du trodde jeg var en mann men er alså ikke det. jeg har og har lyst til å fortsette å ta båten ut alene når mannen er offshore men har ikke erfart så mange andre damer som gjør d. Men skal sies at jeg aldri reiser alene og tar nok ikke like mange sjangser som gubben. Får jeg problemer med å legge inntil har jeg noen som kan assistere enn så lenge. Men håper jeg en dag blir så trygg at jeg tar enhver utfordring på strak arm Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Hos oss er det jeg som kjører og legger til! Etter noe press har kona lært seg å styre/kjøre, og til nød å legge til. Hun synes 35 fot er litt for mye å holde styr på om vi har sterk sidevind, spesielt ved til legging! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 ................ kurs i reversj også Er jo greit å stoppe før skuta ligger tørt på land åfn.... jaja... Full gass i stranda er det sikreste. Da er båten sikret, og til strand er det som regel tilkomst for ambulansebil. Ikkje lett å komme på uteriggeren heime med båre Resten fikser nok Vesta Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jawik Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 ... Men håper jeg en dag blir så trygg at jeg tar enhver utfordring på strak arm Da er det bare en ting som hjelper. Trening og atter trening, som kona pleide å si. Og det hjalp. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Seilersnobben Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Spørsmålet sier vel mest om spørsmålsstilleren. Ikke helt med på hvordan spørsmålet sier noe om meg?? men kan jo tenkes du trodde jeg var en mann men er alså ikke det. jeg har og har lyst til å fortsette å ta båten ut alene når mannen er offshore men har ikke erfart så mange andre damer som gjør d. Men skal sies at jeg aldri reiser alene og tar nok ikke like mange sjangser som gubben. Får jeg problemer med å legge inntil har jeg noen som kan assistere enn så lenge. Men håper jeg en dag blir så trygg at jeg tar enhver utfordring på strak arm Beklager min kortslutning. Sier vel mest om meg ! Jeg seiler altså alene med den største (?) selvfølglighet, men viktige begrensninger. Store marginer er en av dem, værmessige en annen. Noe jeg aldri gjør er å gå til land med hekkanker. Langsetter ja, og anker på svai absolutt (det blir mest av det siste.) Siden ifjor også med jolle ! Sitér dette innlegget Link to post
Vims2 Svart 22.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 hehe :-) mine begrensninger går også på store marginer. Ut og inn av båsen går greit forutsatt at der ikke er vind. men det er jo bare øving og øving som nytter og gleder meg til sesongen starte opp igjen. denne gang også med ny og sikker motor . Får bare håpe at ikke gubben føler jeg tar manndommen vekk i fra ham .... Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Får bare håpe at ikke gubben føler jeg tar manndommen vekk i fra ham Neida så lenge du ikke roper hopp kjerring så synest jeg bare at det er helt topp jeg. Du er blitt riktig så flink. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.