Jump to content

damer som fører båten selv?

Vims2

Recommended Posts

Jeg påleger alle mine damer :rolleyes: og kjøre båten (dvs kone, min mor, søster osv..)

Vist det noen gang skal skje noe med meg (eller andre de er med) så skal de kunne kjøre båten selv..

De sliter litt med og legge til med Princess 45.. (det hender jeg gjør og :headbang: )

Men med Nordkap 760 går det "greit" (men blir veld truster i den og så det blir enda lettere)

Men ser jo at de også synnes det blir mer gøy etter vært som de får det til...

Men de er ikke like interisert som meg, og fint er det så sliper vi og ha noe mer og :discuss: om..

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Fruer tar båten....... Sommeren 2009 lå jeg faktisk og sov mens ho styra. Og det sier vel det meste.

Skjønnhetssøvn, Tornerose? :lol:

Forøvrig dårlig med båtkjøring på madammen. Kjører litt jolle, og styrer hvis hun blir truet til det. Setter min lit til eldstematrosen på 9år i stedet. Han vil veldig gjerne, og er interesert. Madammen føler seg tryggere med jolla når han er med henne :smiley:

Redigert av Gullfisk (see edit history)
Dame som fører båten selv.

Skulle egentlig påstå at det var en helt tåpelig spørsmålsstilling - man trenger bare å lete i google med ordet "jentebåt" og da dukker det opp både VOR-båter og olympiabåter.

Men så så jeg at det står også ordet "her" (underforstått: på baatplassen.no) i spørsmålet.

Synes ikke noe særlig om spørsmålet allikevel :rolleyes:

Legger til: http://www.caribbeansailingclub.com/pages/...jentetur_06.htm

Skulle ønske kona kunne kjøre litt, men det er kunn i korte perioder hu gjør det.

Har gjort noen forsøk på og fortelle hvordan det gjøres men det har gått dårlig.

Jr på 16 la til nesten alene jeg hjalp bare til med gass og mundtlig instruks, han fiksa det utmerket det var til og med en utfordrene tillegging.

Virker som at jeg får lov til og lære bort:-)

Hilsen Morten.

www.ribtjenester.no

Spørsmålet sier vel mest om spørsmålsstilleren.

Nå er jo Vims2 en kvinne, så spørsmålet er vel ikke helt i hytt og pine. :blush:

Og.. Det er vel ikke alle gubbene som klarer å overbevise sin bedre halvdel om viktigheten av å kunne føre skuta til land om noe skjer.

Dessuten ville båtlivet bli rikere om flere kvinner ble kaptein på egen skute

Redigert av Pathfinder (see edit history)
Men hvor mange damer er der her som enten har egen båt eller tar båten ut alene (uten mannen) ?

Er det bare jeg som ikke har misoppfattet hva Vims2 etterlyser ?

Vims2. Du finner nok en del damer på de "Rosa sidene" som vi "pingler" ikke har adgang til. Ta kontakt med Ingar så slipper du nok inn der.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Ikke helt med på hvordan spørsmålet sier noe om meg?? men kan jo tenkes du trodde jeg var en mann men er alså ikke det.

jeg har og har lyst til å fortsette å ta båten ut alene når mannen er offshore men har ikke erfart så mange andre damer som gjør d. Men skal sies at jeg aldri reiser alene og tar nok ikke like mange sjangser som gubben. Får jeg problemer med å legge inntil har jeg noen som kan assistere enn så lenge. Men håper jeg en dag blir så trygg at jeg tar enhver utfordring på strak arm :smiley:

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.

Ikke helt med på hvordan spørsmålet sier noe om meg?? men kan jo tenkes du trodde jeg var en mann men er alså ikke det.

jeg har og har lyst til å fortsette å ta båten ut alene når mannen er offshore men har ikke erfart så mange andre damer som gjør d. Men skal sies at jeg aldri reiser alene og tar nok ikke like mange sjangser som gubben. Får jeg problemer med å legge inntil har jeg noen som kan assistere enn så lenge. Men håper jeg en dag blir så trygg at jeg tar enhver utfordring på strak arm :smiley:

Beklager min kortslutning. Sier vel mest om meg ! :wflag:

Jeg seiler altså alene med den største (?) selvfølglighet, men viktige begrensninger. Store marginer er en av dem, værmessige en annen. Noe jeg aldri gjør er å gå til land med hekkanker. Langsetter ja, og anker på svai absolutt (det blir mest av det siste.) Siden ifjor også med jolle !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...