Hansi Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 (redigert) Vel, hun kjører Yamarinen. Nord Westen kjørte hun kun når skipperen skulle på dass og eventuelt strekke på bena og hente seg en kald en. Hvorfor det vil sikkert noen mene og si. Har dere ikke noe med. Slik er det bare. Ellers synes jeg det bare er fint at alle kan mestre det å føre en båt, legge til og fra uansett vær. Redigert 22.Januar.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Ben sin Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Selvfølgelig fører jeg båten selv! På samme måte som jeg kjører bilen. Helt alene på egenhånd . Og det går overraskende bra.... Ser det er mange menn som gjerne vil at det skal fremstå som vanskelig å håndtere en båt. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Tror vel egentlig ikke dette med og kjøre båt er kjønsbestemt. Fruen inntreseretr seg ikke for det og kan derfor heller ikke kjøre båten til tros for gjenntatte forsøk på opplering. Jentungen derimot kjører vel bedre en de fleste hun fikk låne vår 35 fots flygebridgebåt med 350 Hk for turer på egen hand og med veninner/kamerater fra hun var 16 år. Det var aldrig noe problem. Nå har vi en 40 fots seilbåt og den er ikke like atraktiv for øyeblikket men det kommer nokk. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Her i familien så eier vi båten i lag , det gjelder også bilene og huset så vi kan bruke alt som vi vil alene eller sammen Det er ganske farlig med den skillsmisse statistikken pr idag, sørg for å overføre det meste til deg selv mens det fortsatt er fryd hjemme Det er nok de færreste fruentimmer som fører båt selv, det tror jeg har med interesse og gjøre samt at vi menn er litt for raske til å ta roret selv. En annen ting som er like viktig er ved fortøyning. Det er ikke mange menn som ønsker å være til spot og spe for den jublende tilskuer massen der en uerfaren dame tester sine kunnskaper. Almuen til stede regner da med at den mannlige co føreren kan mindre enn fruen, det er flaut. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Enzo Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 (redigert) Vel Contraband nå er jeg gift og og grunnen til at jeg giftet meg var at jeg ville dele resten av livet med denne kvinnen og da er det vel bare rett og rimelig at vi deler både oppgaver og eiendom 50/50 mellom oss. Det finnes faktisk folk som er glad i den man bor sammen med og unner henne/han det samme som en selv har Redigert 22.Januar.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 (redigert) Jeg tenkte det samme jeg også for 17 år siden ....... ..., men fri og bevare meg vel. Behøver ikke dra dette inn i denne tråden Redigert 22.Januar.2010 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Skipper Worse Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Jeg har stor sans for kvinner som fører båt. Det er god likestilling. Det gir et kraftfullt inntrykk. Det er rett og slett mye nytelse over å la en kvinne ta kommandoen. Men de kan jo gjøre mange andre ting også, som er minst like nytelsesfulle og meningsgivende. Jeg har et bilde her et sted ... skal se om jeg finner det ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
CB. Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Jepp, vi savner det bildet Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Skipper Worse Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Jøss! Her var det jo! Det viser en nesten altoppslukende interesse for kurs, dybde, skjær i sjøen og vedlikeholdet av ankervinsjen. Som sagt -- kvinner i ledende stillinger om bord -- en ren nytelse. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
CB. Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Helt enig, Hr Worse, de står på, og det beste med kvinner i ledende stillinger ombord er at de kan ha flere tanker i hodet samtidig til glede for oss menn som helst ikke bør konsentrere oss om mere enn en tanke Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Skipper Worse Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Jeg tør si, at kvinner er Guds gave til Verden, i alle henseender, og vi menn har intet annet å gjøre enn å bøye oss i støvet for deres herlighet og miskunnelige godhet og evige skjønnhet. Nytt jungelord. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
CB. Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 (redigert) Dette støtter jeg 100 %, de er noen fantastiske skapninger vi aldri hadde klart oss foruten, fornekt den mann som mener noe annet. Jeg legger ut den "røde løper" hver en gang det motsatte kjønn ønsker å trå landgangen, varter dem opp med det meste guds rike har å tillby. Til gjengjeld blir jeg hyldet og hedret i min iver over å gjøre de tilfredse på alle mulige måter. De tar over ledelsen i båten og ordner det meste slik at alt blir ryddig og ordentlig, kan en mann ha det bedre ? Redigert 22.Januar.2010 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Skipper Worse Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 CB, du og jeg kunne startet en ny suksessrik religion!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
CB. Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 yes, har du ikke funnet det ut før nu Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Skipper Worse Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Jeg er jo spesielt begeistret for bønne-stillingen, da. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
CB. Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 (redigert) En spesiell koselig stil der en også får de fleste momenter med seg og som gjerne innbyr til fleksibilitet og variasjon etter hvert, det blir å få i både pose og sekk Redigert 22.Januar.2010 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
:båt1 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 hehe jeg støtter det absølutt mr Worse Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 og for min del får ikke kvinnfolk lov å føre båten mer en utpå havet (er såpass ung enda at jeg ikke har bunnet meg) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Hr Båt1. Unge mann, bruk gooood tid, men ett godt råd fra en erfaren båtmann som har opplevd det meste, sørge for at du aldri kan bli akterutseilt Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
:båt1 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 nei det skal jeg passe på å ta med meg videre jeg har iværtfall et fantastisk liv på havet men damene får ikke sitte i min stol¨ , det kan de glemme Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 å bedre tid får man jo ikke i ei snekke Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 En snekke er en herlig båt da har du tid til det meste, inviter en nydelig jente ombord, vart henne opp en solskinnsdag, sørg for at hun får mulighet både til å være matros og styrmann samt kokk og handywoman. Husk, jentene kan gjøre flere ting enn oss menn samtidig Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
:båt1 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 ja det kan de! praktisk igrunn det... å når det blir større skip til neste år så må jeg jo ha vaskedame også du må vel ha to du, en for det persjonlige å en for båten Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 ja det kan de! praktisk igrunn det... Jepp, so, be on the alert Behandle de på en respektabel måte, da er ting ryddet og i orden og pulpitsen skinner som en sølv skje når du er tilbake etter en kort tur i din ensomhet for å handle Vg og Dagbladet en nydelig sommerdag Når du kommer tilbake med avisen,ligger fruen på dekk og hylder og hedrer deg over at du husket avisene blandt øl og cognacer. Dette elsker damene, husker du disse få tingene da er du garantert full pott gjennom ferieuken Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
:båt1 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 ja, sitter bare her å gleder meg til ny båt og sessong sansylighvis så holder kvinnemenesket så lenge også men ren do og oppvaska tatt så er det jo ingen sak da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.