Jump to content

damer som fører båten selv?

Vims2

Recommended Posts

Vel, hun kjører Yamarinen. Nord Westen kjørte hun kun når skipperen skulle på dass og eventuelt strekke på bena og hente seg en kald en. Hvorfor det vil sikkert noen mene og si. Har dere ikke noe med. Slik er det bare. Ellers synes jeg det bare er fint at alle kan mestre det å føre en båt, legge til og fra uansett vær.

Redigert av Hansi (see edit history)

Tror vel egentlig ikke dette med og kjøre båt er kjønsbestemt. Fruen inntreseretr seg ikke for det og kan derfor heller ikke kjøre båten til tros for gjenntatte forsøk på opplering. Jentungen derimot kjører vel bedre en de fleste hun fikk låne vår 35 fots flygebridgebåt med 350 Hk for turer på egen hand og med veninner/kamerater fra hun var 16 år. Det var aldrig noe problem. Nå har vi en 40 fots seilbåt og den er ikke like atraktiv for øyeblikket men det kommer nokk.

Her i familien så eier vi båten i lag , det gjelder også bilene og huset så vi kan bruke alt som vi vil alene eller sammen

Det er ganske farlig med den skillsmisse statistikken pr idag, sørg for å overføre det meste til deg selv mens det fortsatt er fryd hjemme :yesnod::wink:

Det er nok de færreste fruentimmer som fører båt selv, det tror jeg har med interesse og gjøre samt at vi menn er litt for raske til å ta roret selv. En annen ting som er like viktig er ved fortøyning. Det er ikke mange menn som ønsker å være til spot og spe for den jublende tilskuer massen der en uerfaren dame tester sine kunnskaper. Almuen til stede regner da med at den mannlige co føreren kan mindre enn fruen, det er flaut. :yesnod::giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Vel Contraband nå er jeg gift og og grunnen til at jeg giftet meg var at jeg ville dele resten av livet med denne kvinnen og da er det vel bare rett og rimelig at vi deler både oppgaver og eiendom 50/50 mellom oss. Det finnes faktisk folk som er glad i den man bor sammen med og unner henne/han det samme som en selv har :smiley:

Redigert av Enzo (see edit history)

Jeg har stor sans for kvinner som fører båt. Det er god likestilling. Det gir et kraftfullt inntrykk. Det er rett og slett mye nytelse over å la en kvinne ta kommandoen. Men de kan jo gjøre mange andre ting også, som er minst like nytelsesfulle og meningsgivende. Jeg har et bilde her et sted ... skal se om jeg finner det ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Dette støtter jeg 100 %, de er noen fantastiske skapninger vi aldri hadde klart oss foruten, fornekt den mann som mener noe annet. :wink:

Jeg legger ut den "røde løper" hver en gang det motsatte kjønn ønsker å trå landgangen, varter dem opp med det meste guds rike har å tillby. Til gjengjeld blir jeg hyldet og hedret i min iver over å gjøre de tilfredse på alle mulige måter. De tar over ledelsen i båten og ordner det meste slik at alt blir ryddig og ordentlig, kan en mann ha det bedre ? :yesnod:

Redigert av Contraband (see edit history)

ja det kan de! :smiley: praktisk igrunn det...

Jepp, so, be on the alert :lol::lol:

Behandle de på en respektabel måte, da er ting ryddet og i orden og pulpitsen skinner som en sølv skje når du er tilbake etter en kort tur i din ensomhet for å handle Vg og Dagbladet en nydelig sommerdag :wink: Når du kommer tilbake med avisen,ligger fruen på dekk og hylder og hedrer deg over at du husket avisene blandt øl og cognacer. Dette elsker damene, husker du disse få tingene da er du garantert full pott gjennom ferieuken :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...