Jump to content

Låne/ selge papirkart for en vestindiatur fra Hellas til Norge?

ZirkMir

Recommended Posts

Noen som har, eller kjenner noen som har papirkart for en seiltur fra Hellas, via sør Europa, ut Gibralter til Kanariøyene, over til Kapp verde, Senegal, Gambia, Krysse til Trinidad og Tobago, diverse i Karibien, tilbake til Europa og langs vestkysten av Europa opp til Tyskland? Jeg hadde blitt veldig glad hvis noen kunne låne meg det de hadde, slik at jeg kunne kopiert dem, jeg er også villig til å kjøpe mye brukt. Vi er fem gutter med minimalt budsjett som skal på langtur. Håper noen strekker ut en hjelpende hånd.

Jacob

:flag:

:headbang: Ikke rart det etter så mange skallebank jeg har mottatt fra deg :smiley:

Jo vist klarer de seg. Men Senegal og Gambia spøker en ikke med i seilbåt. Kapp Verde er jo ok som mellomstasjon mot Caribien. Og du har rett i at jeg ville gjord det samme, men det var en annen tid da vi dro ut. Ikke så brutal som i dag.

At de lykkes med foretaket tviler jeg ikke på. Og derfor ønsker jeg de en god :sailing:

Og det var jo mest dette med kartene jeg hadde i tankene. Store mengder. Får gjøre som oss å bruke Atlas. Bla side til side og veier mye mindre.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Antallet kart kommer jo helt an på hvilken målestokk man vil akseptere å gå på.

Mener det var 57 vi brukte fra texas til Canakkale (Tyrkia) men det var med plotte kart og alt. Trenger ikke så detaljerte for selve krysningen da.

Oversiktskart og plotter gjør nok jobben.

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Hei,

Kontakt ett Rederi av litt størrelse, disse har gjerne avtale med Nautisk Forlag eller lignende. Sikker på at hvis du legger frem planene dine så er de behjelpelig med kart, evt at du får benytte deg av avtalene deres og på den måten får du nye kart med de siste kartrettelsen billigere enn hva du som privatmann kan klare.

Lykke til på ferden :sailing:

Mvh

mask

Takk for mange fine svar.

-Det kan nok hende Kapp Verde til Gambia blir problematisk ja. Ruten er heller ikke 100% bestemt. Så det får vi se på når vi kommer til Kanariøyene.

Reiseruta er også litt avhengig av når vi skal møte kontaktene våre. Vi er nemlig artister og ønsker å spille forestillinger dit vi kommer. Har allerde gode kontakter i Senegal Gambia, så dit må vi. Se www.zirkmir.com for full prosjektbeskrivelse.

-I utgangspunktet var det papirkart jeg var ute etter. Men nå dukket dette spørsmålet opp: er det billigere med plotte kart enn papirkart? Vi har en garmin plotter, men bare med skandinaviske kart.

Er selvfølgelig klar over at vi må kjøpe mange nye kart også. Det med å kontakte rederiene er sikkert lurt. Takk..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...