Jump to content

Polar blir Polsk

Tjond

Recommended Posts

Det positive med at so mange norske firma set vekk produksjonsdelen til Polen og andre østblokkland er at dette skaper mange arbeidsplassar her heime.

Med på kjøpet med å flytte produksjonen til Polen får ein ofte ei stor utfordring med kvalitetskontrollen som igjen medfører at norske handtverkarar er travelt opptatt med å rette opp feil og slurv etter den kvalitetsbesviste polske handtverkarstaben.

Og ja, eg snakkar av erfaring (ikkje nødvendigvis plastsnekker). Etter gjennom min jobb å ha møtt, og ikkje minst sett kvaliteten på arbeidet utført av hundrevis, hvis ikkje fleire tusen polske "fagarbeidarar" vert eg meir og meir sikker i mi sak. Den bedriftseigar som innbiller seg at han skal klare å halde samme kvalitet på eit produkt produsert i polen som eit som er produsert her heime bør etter mi meining stikke fingeren i jorda (eller fjorden i dette tilfellet) og tenke seg godt om :rolleyes:

Må bare si meg enig i magnumlars' kommentar.

Det er synd (for arbeidsomme lovlydige) å si, men polakker har laget seg et frynsete rykte. Og jeg må vel modifisere Østkyst Hustlers kommentar :wink: . Det er ikke en ting de ikke kan, utfra papirene de kjøper seg...

Det finnes nok gode verft/fabrikker i Polen, med dyktige folk, men det er ikke alle produsenter som treffe blink hver gang, og finner dem. Det har jeg sett på flere båttyper her hjemme...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Vært litt interessant og vite hvilke polskproduserte båt-typer det menes som ikke holder mål.

Sommeren 2008 kjøpte jeg meg en Beneteau Antares 550 Flyer, fransk båt trodde jeg men det viste seg at disse blir produsert i Polen også. Avsløres bl.a av skrognr. Må faktisk innrømme at jeg ikke fant noen feil eller mangler på min båt, annet enn noen løsninger (bl.a kallersjen) jeg ikke likte som raskt førte til salg - men ikke alt er slik man tror det er ved første øyekast.

Even

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...