Tjond Startet 22.Januar.2010 Del på Facebook Startet 22.Januar.2010 Sakset fra VG: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=583354 Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Ben Sin Svart 22.Januar.2010 Del på Facebook Svart 22.Januar.2010 Da ønsker jeg nok et "norsk kvalitetsprodukt" velkommen! Vi har en tråd som heter dystre tider i båtbransjen. Merkelig....... Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 22.Januar.2010 Del på Facebook Svart 22.Januar.2010 Det positive med at so mange norske firma set vekk produksjonsdelen til Polen og andre østblokkland er at dette skaper mange arbeidsplassar her heime. Med på kjøpet med å flytte produksjonen til Polen får ein ofte ei stor utfordring med kvalitetskontrollen som igjen medfører at norske handtverkarar er travelt opptatt med å rette opp feil og slurv etter den kvalitetsbesviste polske handtverkarstaben. Og ja, eg snakkar av erfaring (ikkje nødvendigvis plastsnekker). Etter gjennom min jobb å ha møtt, og ikkje minst sett kvaliteten på arbeidet utført av hundrevis, hvis ikkje fleire tusen polske "fagarbeidarar" vert eg meir og meir sikker i mi sak. Den bedriftseigar som innbiller seg at han skal klare å halde samme kvalitet på eit produkt produsert i polen som eit som er produsert her heime bør etter mi meining stikke fingeren i jorda (eller fjorden i dette tilfellet) og tenke seg godt om Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 22.Januar.2010 Del på Facebook Svart 22.Januar.2010 Snekke er Norsk og bør bli i Norge, uansett pris!!! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Januar.2010 Del på Facebook Svart 22.Januar.2010 Det er ikke den ting en polakk ikke kan! Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 Må bare si meg enig i magnumlars' kommentar. Det er synd (for arbeidsomme lovlydige) å si, men polakker har laget seg et frynsete rykte. Og jeg må vel modifisere Østkyst Hustlers kommentar . Det er ikke en ting de ikke kan, utfra papirene de kjøper seg... Det finnes nok gode verft/fabrikker i Polen, med dyktige folk, men det er ikke alle produsenter som treffe blink hver gang, og finner dem. Det har jeg sett på flere båttyper her hjemme... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
wutech Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 Vært litt interessant og vite hvilke polskproduserte båt-typer det menes som ikke holder mål. Sommeren 2008 kjøpte jeg meg en Beneteau Antares 550 Flyer, fransk båt trodde jeg men det viste seg at disse blir produsert i Polen også. Avsløres bl.a av skrognr. Må faktisk innrømme at jeg ikke fant noen feil eller mangler på min båt, annet enn noen løsninger (bl.a kallersjen) jeg ikke likte som raskt førte til salg - men ikke alt er slik man tror det er ved første øyekast. Even Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 Det er ikke den ting en polakk ikke kan!Polakkene er allsidige. Mange frisører og bakere har også fagbrev som både sveiser, rørlegger og snekker. At en polsk snekker kan bygge snekker. Ja, det sier seg selv. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Ben Sin Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 :lol: Og jeg har hatt æren (?) av å observere en del av fagkunnskapene live. Sitér dette innlegget Link to post
DuikerMan Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 Er nok en og annen norsk produsent som bør gå i seg selv også. Der er ikke sånn at kjøper du norsk er du garantert feilfrie produkter. Vet litt om en båtprodusent i Bergen som har en vei å gå...når det kommer til kvalitet og kundebehandling. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 håper det ikke er Viksund du snakker om DuikerMan det har nemlig jeg tenkt å kjøpe-... Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 Klippet fra saken i VG: "Aasulfsen påpeker at de som skal støpe båtene i Polen har god kunnskap om produksjon av nettopp slike båter. - Kompetansen der nede er ikke dårligere, heller bedre enn i Norge, sier Aasulfsen." Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
DuikerMan Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 håper det ikke er Viksund du snakker om DuikerMandet har nemlig jeg tenkt å kjøpe-... ...ikke Viksund jeg tenker på, og da er det ikke så mange igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 23.Januar.2010 Del på Facebook Svart 23.Januar.2010 Snekke er Norsk og bør bli i Norge, uansett pris!!! Mener du det, selv om det ikke går ann å produsere til konkuransedyktige priser i Norge ? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.