Wrooar Startet 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2010 Kom over disse batteriene. Dette må da være rasende billig for denne typen batterier. Noen som vet noe om disse batteriene? Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
pantzatt Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Det er en god pris ja, men har du prøvd å diskutere pris og rabatter hos dine lokale leverandører? Kanskje du har nære venner eller slektninger som jobber i bil/båtbransjen... Kjøpte selv batterier for drøyt 10000,- ifjor, og slapp unna med to tredeler av prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Kom over disse batteriene. Dette må da være rasende billig for denne typen batterier. Jeg kjenner ikke spesifikt til disse batteriene, men vil bare gjøre oppmerksom på at mange firmaer i vår bransje (Farco inkludert) i de siste 7 årene har blitt "dynget ned" av tilbud fra kinesiske batterifabrikker. Prisene har tildels vært fantastiske. Ved bestilling av et visst kvantum kan vi få vår egen logo eller merkenavn i silketrykk på batteriene, uten pristillegg. Det er ikke få som har benyttet seg av dette. Vi har valgt å ta batterier fra vår leverandør Victron, da vi vet at de har en meget streng kvalitetskontroll. Vår erfaring er at nettopp kvalitetskontrollen kan være litt "ymse" i batteribransjen. Man bør generelt også være litt på vakt når det er "kampanjepriser". Det kan være godt å bli kvitt noen støvsamlere en gang i blant og batterier er jo en form for ferskvare. OBS! Dette er generelle betratktninger basert på erfaringer, og ikke ment som en spesifikk advarsel mot leverandøren det ble linket til ovenfor! Man bør også legge merke til at leverandører til hyttemarkedet ofte oppgir batterikapasitet ved 100 timers utladning (C100 -Peukerts formel), mens det vanlige i f. eks. båtbransjen er 20 timer (C20). Leverandøren det er linket til i ditt innlegg er riktig nok (i motsetning til en del andre) ærlig nok til å nevne dette helt nederst på sidene med produktomtale, men det er lett å overse. Jeg vet at mange er klar over dette, og de synes nok dette er kjedelig lesning. I samme åndedrag kan nevnes at Victron, enn så lenge, oppgir batterikapasiteten ved C10, slik at et 200Ah har 210Ah ved C20, og ca. 260Ah ved C100. Som medlem på BP med leverandørstatus, håper jeg dette innlegget defineres som saklig informasjon, og ikke snikreklame. Men nå må jeg fokusere på den andre skjermen med action fra Kitzbühl...... Hilsen Steinar. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
BårdK Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Hos Huseklepp Modellverksted får du originale 110 amp. til kr, 1.400,- pr. stk. - det er billig og langt under listepris. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Originale kva? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Disser er det, var visst 104 ah.: Haze Batteri. Prisen hos Marineshop.no er 2.700. Jeg kjøpte 4 av disse i fjor fra Huseklepp. Har også såpass tillit til Huseklepp at jeg forutsetter at de velger skikkelig vare i sine Riviera. Sitér dette innlegget Link to post
jernia Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Haze er den rimelige, "originale" Kina varianten fra Gylling. Ikke noe mer mystisk enn det. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Bare et lite apropo til dette med listepriser på batterie disse er omentrent like viledende som på kabel. Jeg fåt opp til 70% rabatt på listeprisene til Sønak og 80% rabatt på listeprisene til Alsel. Dette sier lit om hvor tullete noen listepriser er. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 DvS at Haze er et dårlig batteri? Sitér dette innlegget Link to post
jernia Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Dette sier lit om hvor tullete noen listepriser er. Helt enig, men det sier mest om hvor tullete listeprisene til de som er istand til å gi slike rabatter er. Haze er et dårlig batteri? Haze er ganske sikkert et elendig batteri, men ikke i sammenligning med andre. Det er nok voldsomt mange kinesiske batterier på markedet. Det behøver ikke bety at det er dårlige greier. En gang i tiden måtte jo selv amerikanerne innrømme at japsene lagde ganske greie biler. At det står f. eks. Exide-Sønnak på et batteri, behøver ikke bety at dette batteriet ikke er produsert i Kina. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 ok, trodde i utgangspunktet at Haze var et bra merke, men tok vel feil da.... Sitér dette innlegget Link to post
jernia Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 men tok vel feil da.... Jeg vet at det er dårlig gjort å skrive slik at man må lese litt mellom linjene for å forstå meningen. Det jeg prøvde å si var at Haze slettes ikke behøver å være noe dårligere enn andre, sammenlignbare batterier. Noen mener at riktig bruk / lading / lagring muligens har like stor betydning for levetiden og ytelsen til et batteri, som hvilket navn det har. "En kjede er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd", og her er kanskje eieren / brukeren en del av en slik kjede? Hvis dette er tilfellet, vil nok ofte eieren være det svakeste leddet. Men, som noen har påpekt tidligere, kan vel intern- og kvalitetskontrollen i bedriftene i produksjons- og omsetningsleddet variere. Ja, ja, nå sporer jeg av igjen. Men altså; jeg mener ikke at Haze nødvendigvis er et dårlig kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Det går bra det veit du Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Nettopp på grunn av slik usikkerhet er det en trygghet for meg av Haze-batteriene brukes av Huseklepp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.