litt peiling Startet 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2010 Jeg tror jeg skal ta jobben med å få bort allt det gamle bunnstoffet i vinter/vår. Jeg fikk tilbud om å få sandblåst eller kalkblåst hele bunnen på min scand : sand =8.000,- kalk=10.000,- med sand blir det kanskje små ujevnheter, men det slipper man ved kalk. Høres dette ut som en ok pris ? Sitér dette innlegget Link to post
Power by Yanmar Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Jeg sjekket priser i høst. Da fikk jeg pris på 4500 på en 30 fots båt. Det var med fin sand. Så jeg synes at du fikk en veldig høy pris. Sjekk med flere:-) Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Jeg har sandblåst en båt,og fått kalkblåst en båt og etter min erfaring så vil jeg foretrekke kalk.Jeg husker ikke hva jeg betalte,men jeg syns ikke prisen var avskrekkene,for det er en del jobb. Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 hadde inne et firma som tok 18000 for en to- dagers jobb med kalkblåsing. Dyrt, tja..... Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 (redigert) Jeg anbefaler sandblåsing - du får "banket" hull på evt luftlommer som oppsto under støp og som er potensielle problemer mht osmose. I tillegg gir dette en ypperlig overflate for epoxybehandling. Jeg ga 3000,- for 30 ft for to år siden. Redigert 24.Januar.2010 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Jeg fikk sandblåst vår båt i høst og kostet ca 5500,- Fikk pris fra et annet firma som skulle ha 20-25000,- Ta et søk her på BP så finner du en del info om forskjellige aktører som gjør dette rimelig og greit. Jeg er i allefall fornøyd med resultatet på min 36 fot båt. Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
hifo Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 kommer de hjem til dere og sanblåser da? med egne medbrakte kompressorer??? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
nordan family 27 Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 litt av prisforskjellene - kommer de av at noen firmaer næmest lager et tett telt rundt båten og samler alle restene med seg - mens andre lar restene ligge igjen? Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 25.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Hadde vært kjekt om dere som har fått utført dette, oppgir hvem som utførte jobben. Og flott at pris blir oppgitt Kanskje flere i samme havn som har tenkt å gjøre denne jobben til våren, mulighet for billigere pris Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 nordan family 27 : litt av prisforskjellene - kommer de av at noen firmaer næmest lager et tett telt rundt båten og samler alle restene med segDet kan være, og man må vel ta hensyn omgivelsene, nabobåter osv. Men det kan jo også være stor forskjell på pris hvis gelcoat skal fjernes (fjerning av osmose) eller bare bunnstoff. Er det kun bunnstoffet er jo det langt enklere. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 5.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2010 Jeg brukte en ved navn Kai som jeg fant nummeret til her på BP, et kjapt søk og du vil finne det. Det andre firmaet jeg fikk pris av var Skjebergkilens marina og jeg syntes dette var helt på tryne. altså 25.000,- for å sandblåse en 36 fot stor båt er helt vilt, det betyr at de ville ha brukt en hel arbeidsuke for å få jobben gjort?? Jeg nekter å tro at noen greier å bruke så lang tid på en 36 foter, og sand mengden som gikk med var ikke rare greiene. Jeg fikk beskjed av marianean at jeg måtte sørge for å fjerne sanden etterpå. Jeg kjøpte da 2 biltema presenninger som jeg la under båten. Hvis jeg tar i, så var det kanskje 2-3 10kilos sekker som gikk med. Denne "Kai" brukte ca 4-5 timer på hele jobben. Han gjorde jobben såpass sent på året slik at alle nabo båtene var innpakket med presenninger så de ble ikke berørt, og sanden som benyttes er ikke som støv, den er veldig grov og støver ikke i det hele tatt, den faller rett til bakken med en gang. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
nordan family 27 Svart 5.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2010 Jeg var å kikket på en båt som lå på land og var ferdig sandblåst og slipt under grunnet stedvis plastpest - men før ny primer var lagt på. Denne båten hadde enkelte steglister eller hva det nå kalles (riller / knekker i skroget). Når jeg kikket på denne båten fra innsiden var den en del steder, spesielt i tilknytning til disse steglistene, hvor jeg fikk følelsen av å se igjennom skroget. VELDIG VELDIG mye dagslys kom i gjennom skroget på en del steder så det så ut som blåsingen/slipingen hadde tatt med seg mye. Så det gjelder å finne noen som kan faget og ikke bare stiller lav pris. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 5.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2010 Tørrisblåsing må da være skåsomt og miljøvennlig.. Fant en her som driver med sånt. http://flusund.no/index.php?txt=start Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.