Jump to content

sandblåsing av bunnen på scand 29 baltic

litt peiling

Recommended Posts

Jeg fikk sandblåst vår båt i høst og kostet ca 5500,- Fikk pris fra et annet firma som skulle ha 20-25000,- Ta et søk her på BP så finner du en del info om forskjellige aktører som gjør dette rimelig og greit. Jeg er i allefall fornøyd med resultatet på min 36 fot båt.

Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

nordan family 27 : litt av prisforskjellene - kommer de av at noen firmaer næmest lager et tett telt rundt båten og samler alle restene med seg
Det kan være, og man må vel ta hensyn omgivelsene, nabobåter osv. Men det kan jo også være stor forskjell på pris hvis gelcoat skal fjernes (fjerning av osmose) eller bare bunnstoff. Er det kun bunnstoffet er jo det langt enklere.
  • 2 uker senere...

Jeg brukte en ved navn Kai som jeg fant nummeret til her på BP, et kjapt søk og du vil finne det. Det andre firmaet jeg fikk pris av var Skjebergkilens marina og jeg syntes dette var helt på tryne. altså 25.000,- for å sandblåse en 36 fot stor båt er helt vilt, det betyr at de ville ha brukt en hel arbeidsuke for å få jobben gjort?? Jeg nekter å tro at noen greier å bruke så lang tid på en 36 foter, og sand mengden som gikk med var ikke rare greiene. Jeg fikk beskjed av marianean at jeg måtte sørge for å fjerne sanden etterpå. Jeg kjøpte da 2 biltema presenninger som jeg la under båten. Hvis jeg tar i, så var det kanskje 2-3 10kilos sekker som gikk med. Denne "Kai" brukte ca 4-5 timer på hele jobben. Han gjorde jobben såpass sent på året slik at alle nabo båtene var innpakket med presenninger så de ble ikke berørt, og sanden som benyttes er ikke som støv, den er veldig grov og støver ikke i det hele tatt, den faller rett til bakken med en gang.

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Jeg var å kikket på en båt som lå på land og var ferdig sandblåst og slipt under grunnet stedvis plastpest - men før ny primer var lagt på. Denne båten hadde enkelte steglister eller hva det nå kalles (riller / knekker i skroget). Når jeg kikket på denne båten fra innsiden var den en del steder, spesielt i tilknytning til disse steglistene, hvor jeg fikk følelsen av å se igjennom skroget. VELDIG VELDIG mye dagslys kom i gjennom skroget på en del steder så det så ut som blåsingen/slipingen hadde tatt med seg mye. Så det gjelder å finne noen som kan faget og ikke bare stiller lav pris.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...