oslofjord Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 (redigert) Ikke akkurat oslofjorden, men bilde av riktig båtmodell: Redigert 26.Januar.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Odd H Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Dette blir en litt merkelig avstemmning for meg. "Tidenes solskinnsbåt"... Da tenker jeg på min egen åpne turinnredede Stavernssjekte (Kan skues i sjektekanalen i Stavern."Pernille") Det burde vel være omtrent like store båter selv om Balticen nesten er like innholdsrik som er 37 foter! Da kunne man heller sammenligne med Windy 37 Grand Mistral (som etter min mening får Bavarian til å se ut som en Kinabåt!!!) Baltic vs Bavaria 33 er vel heller mere aktuell?! Etter at vi kjøpte vår Baltic 03 (som vi fortsatt er veldig fornøyd med), var vi på "sjøen for alle" og så på Bavaria 33. Hadde lest mye om den og synes den var pen. Må si det var en skuffelse. Hvor legger man 12 seilervester og når kommer jeg til å grille pølser på den elektriske grillen ytterst i Oslofjordens mange uthavner? Når selgeren var ferdig med å summere ønsket utstyrsliste og plusse på 50 000,- i frakt (!) så jeg hvor utrolig mye båt jeg hadde fått for pengene ved å kjøpe Baltic! Så argumenter for min stemme til Baltic... Større tilgjenglighet (dvs for folk flest) pris 450 000,- til 1 400 000,- En båt som fortsatt er poppulær etter snart 30 år En vikrelig familiebåt med stor uteplass og barnevennlige løsninger Minus med båten er adkomst til badeplattform (må jo ofre noe for egen aktercarbin!) Bavaria 33 er sikkert en god båt men Balticen passer bedre til vårt bruk. Noen tanker her om hvordan Bavaria 33 "greier" seg etter etter 25 år? Nå går det mot lysere tider Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 (redigert) Selv om det er off topic...så blei jeg litt fristet til å legge ut dette bildet da. siden du nevner sjektekanalen i Stavern. Det er ikke alle som vet hvor fin den er...... For den oppservange:.Det er en del master over den gule byggningen......Her er litt av forklaringen Holendere på besøk Redigert 26.Januar.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Odd H Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Flotte bilder, Finn Erik! Her i Stavern er det jo trebåtfestival hele året! La du merke til at på meg stod det bosted : Sandefjord? Stavern som jo er egen by hadde ikke fått sin rettmessige plass på Båtplassens opsjoner! Moderator, skjerp dere! Som ihuga Staværing strider det mot hele min natur å skrive bosted Larvik. (Er ikke så ille å være gal når man er klar over det selv...) PS! DU har jo en virkelig solskinnsbåt! Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Stavern var (er ?) en nydelig by. Men mye er trolig forandret nå siden den gang jeg var med å slå tau på den kaien. Allllllt var mye bedre/penere før i tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Odd H og Finn Erik, Her er det valgkamp for alle penga. Jeg regner med lokalpatriotisk støtte i valgkampen haha Her er det bare å sette på lyden og lene seg tilbake og se hvordan en solbåt skal være som kommer seg raskt ut og inn fjorden med rellativt liten hekksjø. Tror jeg bidrar med et par bilder også: Bavariaen kan lett manøvreres inn på de trangeste steder. Hva er vel som en sommermorgen på solsenga med en nytraktet kaffe og en bok? En kaffekopp til kanskje med rederinnen i armkroken? Her er det mange Bavariaeiere som må bidra med bilder, følelser og opplevelser så vi holder forspranget. Godt valg. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Odd H Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Ja det var mye flott filming ! Håper du hadde noen til å holde utkikk fremover da du filmet hekksjø... Ellers lurer jeg på hvorfor kalesja var oppe på siste filmsekvens... Var jo nesten skyfritt! Var ikke dette en solskinnsbåt da? OK, litt spydig nå, beklager! Gleder meg ikke noe mindre til sessong etter disse filmene, nesten litt ufint Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Det er en forklaring på den, men om dere akseptere får vi se. Det var på vei hjem fra Hortentreffet, og det var masse grov sjø ut fjorden fra Horten. Tok inn fra fjorden og inngjennom Røssesund og der var det jo rene sommeren. Flere kom til Hortentreffet den helgen med bil pga været. Så med bare få minutter igjen til Larvik lot jeg kalesjen bli oppe. Godkjent? Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Ben Sin Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Har gjerne fremre delen av kalesjen oppe på de varmeste dagene vi. Da kan man velge sol/skygge/le/vind. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 (redigert) Jeg svarte Scand fordi den er en klassiker som har vært med i mange år. Jeg synes dog Bavariaen er penere og kanskje litt med i tiden. Redigert 26.Januar.2010 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Per Harald Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Odd H. Glemte å svare på en viktig kommentar. Selvfølgelig var det noe som holdt kontrollen framover. Det stod en kammerat til rors. Formannen i båthavna heiv meg ut 15 oktober pga. vinterstenging. Trur han ville være helt sikker på at båten gikk i vinteroplag, og ikke kom tilbake, så han tok styringen. Båten skal forøvrig ut i uke 12 så når påska er slutt så kommer Bavarian til dere fram til isen går i Lågen. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
litt peiling Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Les innleggene i denne tråden her fra baatplassen.no Hvorfor er det så mange som hetser Bavaria båter? Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 (redigert) Her er det bare å sette på lyden og lene seg tilbake og se hvordan en solbåt skal være som kommer seg raskt ut og inn fjorden med rellativt liten hekksjø. Fabelaktig solkinsmotorbobåtfilm........det er så jeg nesten fristes til å starte båtsesongen...... Redigert 26.Januar.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 hmmm.... lurer på hvordan dette ender Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Valgstyret (meg) har avgjort at måstreken er 80 stemmer.....altså første finalebåt som passerer 80 stemmer kan utropes til vinner ! (Valstyret forbeholder seg retten til noen ha et jurymøte (meg) for å redusere dette antall hvis ingen kommer fram til målstreken noen gang...) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 (redigert) For å komme i mål før båtsesongen flyttes målstreken til 6o merket...altså førstemann til 60 stemmer vinner. For de som ikke har stemt enda kan røpes at lederbåten nå ligger på 51 stemmer....altså kun 9 stemmer fra målstreken. Redigert 27.Januar.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 8 stemmer fra målstreken... Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 (redigert) Tetbåten er 7 stemmer fra målstreken på 60 stemmer Redigert 27.Januar.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 hehe skal jeg spå.. gjetter jeg på at septikken tar over ledelsen og vinner Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
oslofjord Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Båt nummer 2 ligger nu bare 7 stemmer bak tetbåten...det blir en durabelig sluttspurt ! Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Til Thorlyn..... Skjønner ikke hva du mener med septikken ? Scand septikken ? Samenligner scand baltic med campinvogn ? Hva er problemet ? Kanskje du ikke har septikktank i din båt ! Kanskje du har så mye gjeld på båten at du ikke har råd til septikktank. dine innlegg = Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 (redigert) Nå er det like før det er full fyr igjenn..... :giggle: Redigert 27.Januar.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Skjønner ikke hvorfor noen må prate dritt om andre eller det andre har. Dette må bare begrunnes i sjalusi Rakke ned på andre eller det andre har "som de er stolt av" er lavmål.... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Er det noen som tar denne avstemmingen seriøst da? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
litt peiling Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Tror , kanskje ikke det! Men kjenner jeg blir provosert av tåpelige innlegg. Jeg har spart meg til en Scand 29 baltic og betalt den kontant, Skal jeg ikke være stolt av det ? Skal jeg låne masse penger og kjøpe meg en større og dyrere båt ? Er nok menge av disse fine båtene som eies av banker rundt om i landet. Er du ordentlig rik, da kjører du ikke rundt i en cabin-cruiser på 30-45 fot Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.