Jump to content

Finale: Bavaria eller Scand Oslofjordens solskinnsmotorbobåt ?

oslofjord

Andre valgomgang: oslofjordens solskinnsmotorbobåt  

216 medlemmer har stemt

1. 1. Hvem er verdig tittelen "oslofjordens solskinsmotorbobåt" ?

• Bavariaen 37 Sport
      66
    • Scand Baltic
      60
    • Ingen av dem er verdig denne tittel.
      57
    • føler meg ikke kvalifisert til å stemme.
      23

Meningsmålingen er stengt

Recommended Posts

Ser de som har fairline båter på seg selv som "fine folk med silkesjerf" ? uffda :cool:

Husk og knyte en litt tykk v-genser over skuldrene viss dere skal gå i land. Jeg sier viss, for jeg syntes at jo større og dyrere båt du har jo færre turer på restuarang. Viktig å holde fortet (på flyèn).

Vi koser oss med "septikken", men lar gjerne andre ordne maten til oss. Det har vi da råd til.... :lol:

:lol::lol::lol: ja klart det hadde du ventet noe annet :confused::confused: samme med princess eiere :lol:

Det med silkskjerfet har jeg fra sjefen min som mener det må være passende tilbehør til en Engelsk yacht :lol: Selv så liker jeg hettegenser og olabukse på kjølige sommernetter.. så kanskje vi skal bytte båt?? så får vi også råd til og spise ute :cryin::cryin: pleaseeee

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

I dag kl. 0840 er det bare å konstantere at lederbåten fortsatt har 58 stemmer (og neste har 52 stemmer) altså 2 stemmer fra 60 grensen.

Ingen stemmer siden i går kveld....virker som de største entusiastene nå har stemt og kun heier fra sidelinjen.

Når første når vinnergrensen på 60 stemmer er det fint om det noteres her.....kan jo ikke vente inne (skal på skitur) for å se om disse båtene klarer å karre til seg 60 stemmer....kan visst ta litt tid.

Jeg konstanterer at 54 mener ingen av båtene ikke er verdige tittelhavere....men disse stemmer er å betrakte som blanke stemmer....."vet ikke gruppen" vinner altså ikke selv om de hypotetisk skulle passere 60 grensen før finalebåtene....

Redigert av salt (see edit history)

Nå går det på Cognac og nerveberoligende. :lol:

Jeg driver fortsatt valgkamp så vi får håpe avgjørelsen kommer snart.

Detta er jo ikke til å holde ut..... Er det ikke en Bavaria entusiast som kan sette spikeren i kista her da. Vi tar gjerne mot stemmer fra sympatiserende med andre båttyper og vi nå. :yesnod:

Per Harald

Redigert av Per Harald (see edit history)

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Heisan og god morgen

Da er seieren i Boks. At dette skulle gå veien hadde vel ikke hverken Morten eller jeg eller noen andre trodd. Vi får sole oss i glansen mens vi kan. :cheers:

Dette ble det mye morro ut av. Jeg er spent på hva Salt har på tapetet nå. Premiering??? Vi får se.

Gratulerer til alle oss med Bavaria som har stemt og en stor takk til alle andre som har gitt sin stemme til Bavaria. :flag:

Per Harald

Redigert av Per Harald (see edit history)

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Gratulerer alle Bavaria 37 eiere!

Denne avstemmingen kommer nok godt med når/hvis dere en gang får solgt :lol: !

For meg er den ultimate solskinnsbåten åpen Stavernssjekte med ensylindret bensin!

Sikket mange her som ikke har vært ombord i sn slik virkelig innaskjærs i Rakke (Fairlinefritt)

Her i Stavern har vi jo 220 soldager i snitt så det er ikke så værst.

Her kan vi ligge og humre over både Balticer og Fairlinere etter andemor(Askerbæringen)

i kotesje på utsiden av Rakke i 0,5m og bris!

Så til vår venn som sliter med septiklukt fra Balticer.

Det er ikke slangene som er problemet men utluftingen og det gjelder alle båter som ikke har kullfilter på lufteslangen. Monter det (ca 400,-) og du er kvitt lukta.

Da filteret ikke kan trylle menlig fjerne aristokratiske båteiere :puke: i nærheten, må man gjøre som før, flytte seg!

Det går mot vår og snart sees vi (med eller uten silkeskjerf)!

:giggle::giggle::giggle: Fairline etter askerberingen du... Hvorfor gå på utsiden av rakke når man kan gå innenfor/rett igennom? Fairline og princess er konstruert for og kunne gå i en Force 7 (Ca 14-15ms) i marsjfart som for oss er 27 knop UTEN og falle i fra hverandre (tror nok det er visse bakgårdsbåter som sliter da med og holde respatexen og teakfineren i vater) :giggle:

Ang septik lukt i septikker så er det tanken som lekker ofte.. hjelper ikke med aldrig så mye lufting da nei når dritten flyter under tanken :smash: (helt alvorlig.. dette er ikke lett og finne ut av men et vanlig problem Ref Scand fabrikken på eldre balticer)

Synes seiern var velfortjent til Bavarian jeg :flag: Godt og ikke bare få pepper hele tiden. :yesnod:

Blir godt med vår nå ja kjenner jeg..

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Kanskje en poll om hvor mye salt en tåler før smaken blir fullstendig ødelagt.. men her som ellers så med pollene tas med en stor klype salt

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...