Pjolter Startet 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2004 Som en del av dere vet driver jeg å leter etter båt. og lurer litt i den forbindelse hva slags båter folket her inne faktisk ønsker seg. og da mener jeg litt realistisk. (uten lottogevinst ) Vet at det har vært en del lignende poller før, men de passet liksom ikke for meg, så jeg prøver igjen.. Jeg har tatt med seilbåt i dette, Men bare som en fellesgreie siden jeg ikke ser etter dette nå.... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Baywatch Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Seilbåt! Skal det være realistisk, må det bli i rimelig prisklasse, under 50000. Gjelden tynger nok allerede! Hvis jeg ikke klarer å gifte meg rik da Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Jeg stemte en 19-24 fots båt med liten cabin Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
jorhei Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Svarte på annet fordi jeg kunne tenke meg en skøyte på rundt 35-50 fot Hadde vært noe det ja.......(blir vel med ønsket/drømmen tenker jeg, men realistisk er det jo) Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 :sad:trebåt da, glemte du det da Pjolter :discuss Måtte stemme annet Trebåt er tingen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Svarte på annet fordi jeg kunne tenke meg en skøyte på rundt 35-50 fot Hadde vært noe det ja :cool: neste år håper jeg det blir en realitet for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 29.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Neimen folkens da.. Alle disse alternativene kan vel være trebåt vel.. men har var det størrelsen jeg tenkte på, ikke hva slags matriale båten er laget av.. Størrelse og fart... Vil gjerne ha en ny trebåt jeg... vi får se.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Amorosa Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Er så fornøyd med båten som er avbildet i avataren at det blir også min nye båt. Akkurat passe stor til å håndtere alene og så stor at jeg har muligheten til å ha med barn/svigerbarn/barnebarn=7 stk Så jeg svarte 24-28 med sovecabin (2stk) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Neimen folkens da.. Alle disse alternativene kan vel være trebåt vel.. men har var det størrelsen jeg tenkte på, ikke hva slags matriale båten er laget av.. Størrelse og fart... Vil gjerne ha en ny trebåt jeg... vi får se.. Mvh Pjolter no hard feelings Trodde jeg hadde romslig båt nå (30fot) men syns alikevel det blir i minste laget for turbåt! Skøyte på 35-40 for er passe tror jeg. Overkommelig og skaffe også. kunne også tenkt meg en gammel erverdig dame i stål........vi får se Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 no hard feelings Trodde jeg hadde romslig båt nå (30fot) men syns alikevel det blir i minste laget for turbåt! Skøyte på 35-40 for er passe tror jeg. Overkommelig og skaffe også. kunne også tenkt meg en gammel erverdig dame i stål........vi får se Tror vi har akkurat samme ønsker for jeg kunne også muligens tenkt meg en større stålbåt av et eller annet slag, men aller helst skøyte da........ Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Måtte redigere litt i dag - var nok preget av for mye drømmer etter å ha sett Drømmebåten i gjestehavna i går. Jeg er - og blir - en drømmer. Så kona utsettes stadig for mine angrep av 6-7 fots syken. Etter at vi har bestilt ny båt for levering neste sommer har jeg lovet å være snill gutt i "noen år". Såldes er båten for oss båten vi får neste vår: Ettersom nye båten er 30 fot og går fortere enn 20 knop har jeg svart "Større, raskere og bedre en alle de over......" Som sagt over så lå drømmebåten i gjestehavna o går. En Princess 45. Om ikke $$$ skulle strekke til kan jeg nok klare meg med en Princess 42 også Ettersom vi aldri har hatt større båt enn 23 fot som vi har i dag - kan det jo være at vi stopper på de 30 fot som kommer neste sommer. Målet mitt med å ha båt er å ha det hyggelig på sjøen - om hyggen følger båtstørrelsen kan man sikkert alltids diskutere. Så langt har vi i hverfall erfart det. Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Stemte 24-28 fots båt med sovecabin (snekke) Har har satt inn båten på finn.no i kveld. Så LØP Å KJØP.... Satte en vel optimistisk pris men har ikke stress med å selge. Så får vi håpe drømme snekka kommer rekende snart Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Stemte 28-34 max 10kn da det er nærmest det jeg har i dag, men vil nok ikke gå ned i størrelse fra 37. Ellers blir neste båten; max 40fot og max bredde 4m for fortsatt å kunne ferdes der jeg ferdes i dag. Antagelig blir det stål igjen. Max 8kn holder i massevis for meg. Den skal stikke max 110cm og ha solid kjøl og heljern (er på grunn sikkert 10 ganger i løpet av året). Ellers skal det være ute-styreposisjon, og presenning er helt uaktuelt. Konklusjonen blir vel da at jeg beholder den gamle damen i mange år enda da den stort sett oppfyller ønskene. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Det mest relistiske for meg nå er en liten kabin-båt 19-24fot, helst 24, med inboard-diesel. ... Og med lukket kabin. Båter av typen daycruiser er ikke brukanes til noe her oppe når det er litt dårlig vær tidlig eller sent i sesongen, som jeg av og til har oppdaget med Buster'n. De realistiske alternativene: NB 820 NB 8700 Bella 652 Har hørt at Bella hadde litt problemer med sprekk i skrog etter en stunds bruk, er dette noe gammelt nytt, eller sliter de fortsatt med slike problemer...??? Silver Eagle Cabin Alu. båt. En svenske med litt friskt design er Smuggler 24 Coupè .... Men den er ikke kommet på markedet enda....,tyvärr.. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2004 Svarte Liten båt med cabin, under 24 fot. Dette fordi jeg MÅ ha trailbar båt.... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ivar Svart 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2004 Brutus, Ang. Bella, har aldri hørt at det har vært trøbbel med sprekkdannelser i selve skroget , mer ting som div. løsninger som ikke holdt mål. Som tanker som ikke var godt nok festet osv. Kan nok være kritisk nok. Om de har fått fullt ut bukt med problemet vet jeg ikke. Vurderte også Bellaen , men etter å vært ombord en tur kom jeg til at den er _veldig kompakt (dvs trang), virker som at de har prøvd å få plass til litt for mye. Valget falt derfor på Yamarin 5940 , som jeg egentlig fant ut passet bedre til mitt bruk , og til litt over halve prisen. En båt som derimot tiltalte meg langt mer er Finnmaster Sport Cruiser 7050 (selges også som Marino 71HC?) , som er såpass større i alle retninger at det føles som en langt større båt. Den har da også en langt større pris Kanskje min neste båt...??? "Drømmebåten" - tja , hva med en ca 40 fots skøyte , med matchende motor. I tillegg råd og ikke minst tid til å holde den i den stand som båten fortjener. F.eks noe sånt som dette: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jumbo Svart 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2004 19-24 fot med liten cabin. .....og helst med diesel-motor. Er faktisk i den situasjonen at jeg sjekker finn.no hver dag for å se om det dukker opp noe interesant, håper at jeg finner noe ila. vinteren slik at jeg har båt til neste sesong. ser mest på Nordkapp 22, Fjord 21 og lignende båter. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2004 Sorry men denne ble for motobåt aktig til at jeg gidder å svare. Foreslår at du fjerner "Seilbåt av et eller annet slag" og kaller undersøkelsen "Hva slags motorbåt er båten for dere?" Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2004 Har en Hanto 24 i dag helt kurant båt for meg og sjefsmatrosen men i og med jeg liker å fiske og båten ligger ute hele året så hadde type Viknes 770/880 eller den type konsept av båt vært helt perfekt. Men de penga de penga! Det er jo helt unaturlig høye priser på båt så Hanto`n får holde så lenge Men det er jo lov å drømme Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Fenix Svart 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2004 Det er den båten jeg har, en 27 fots Maxi Fenix, med ny motor og nye seil! Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2004 For meg måtte det bli i kategorien 28 - 34 fot og max 20 knop. Da er jeg litt opp i størrelse og fart i forhold til den JODA 8100 TC jeg har i dag. Men jeg kan ikke se for meg at det skal bli nødvendig å strekke seg ytterligere. Da vil 2 voksne har det komfortabelt nok, og vi vil fortsatt kunne komme til på alle de småplassene som vi besøker i dag Men om det er helt realistisk i dag..........., neppe. Men håper da at det vil la seg gjøre etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
John-A Svart 31.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2004 Jeg har hatt litt forskjellig opp i gjennom tidene av båter ved 35 års alder :diving. Den første var (min far sin, som jeg fikk låne under tvil etterhvert) en Kavalier 15 fot med en til tider svært uvillig Chrysler 45 hk påhengs på. Så hadde "vi" en Mørebas 20 fot ("Vi Menn" båten), før jeg kjøpte min første selv-eide båt som var ett oppussningsprosjekt av en sørlandsnekke, med en Marna 8-18 (mener jeg å huske). Snekka blei kjempeflott og jeg hadde den i 2 sesonger (kjøpte den for 5000,- og solgte den for 25 000,- uten at jeg engang prøvde å selge den..) Utrolig flott båt var det - den kom tilogmed i lokalavisen etter oppussingen fordi den var så blank å flott i treverket . Men jeg savnet fart, så jeg kjøpte meg en Bayliner 2450 -88 mod i 1996 som også måtte fikses litt på. Denne hadde jeg i 4 år, og det var grusomt å se den gå ut havna her når jeg solgte den. Utrolig grei og ikke minst bra utnyttet båt, selv om det sto en 260 HK V8 i den som visste å "spise" det den fikk Drømmen nå er å få meg en Bayliner (e.l.) ca. 26-28 fot fra 1992 og oppover (modell). Dette er utvilsomt båten for meg! Jeg sparer som en gal Akkurat denne båten går jeg faktisk å "smålukter" på nå... men om lommeboka er enig får være en annen sak Mvh John-André Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 31.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2004 Den båten om er perfekt for meg, er nok en Saga 27 tror jeg. Men blir nok ikke aktuelt før jeg blir litt eldre og lommeboka vokser litt. mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 31.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2004 Heller mot det Jonhei sier jeg også... Saga 27, Tresfjord 28, Kragerø 26 eller kanskje den fineste i denne sjangeren en Årø 28... Snekke blir det i allefall, får se til neste vår......... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Krabben67 Svart 31.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2004 Drømmen er en Viksund St Qruz 360, men det forutsetter nok en telefon fra Hamar. Har gjeld så jeg klarer meg nå. Men drømmen kan ingen ta fra meg, og den er helt gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.