Goddis77 Startet 29.Juli.2004 Del på Facebook Startet 29.Juli.2004 Har en Yanmar 33hk 86mod. som drikker litt olje. Snakker ikke om store mengder, men nok til at der må etterfylles av og til. Er dette normalt? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Juli.2004 Del på Facebook Svart 29.Juli.2004 Sikkert helt greit så lenge den ikke ryker veldig blått på varm motor. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2004 Neida. Helt fin hvit eksos Sitér dette innlegget Link to post
Svein H Svart 4.August.2004 Del på Facebook Svart 4.August.2004 Hei ! Ser denne er noen dager, men kan ikke dy meg. Har selv overhalt en slik motor, og vil nok mene at noen av foringene/ventil styringene kanskje må byttes og at PC-hettene dine bør skiftes ut. (oljeforbruk) Hvit eksos er kanskje ikke så farlig, men regner med at også topp pakning kan være dårlig. Hvit eksos tyder på vann i forbrenningen. Svein Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Sebaldus Svart 5.August.2004 Del på Facebook Svart 5.August.2004 Litt oljeforbruk er ikke unormalt. Selv så jeg at min "nye" Yanmar 27hk har brukt kanskje 1/2 l olje på turen fra sørlandet til Bergen dvs. ca 40 gangtimer. Noen meninger om dette er mye? I utganspunktet tenker jeg ikke gjøre noe med det annet enn å helle på skvett olje av og til. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.August.2004 Del på Facebook Svart 5.August.2004 Bedre med litt oljeforbruk enn ikke noe oljeforbruk. Ingen grunn til å få hetta. Min gamle 15 hk Yanmar brukte vel omlag 1 liter på 40 timer, den var i fysisk godt skikk så lenge jeg hadde den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.