finnskogkrabba Startet 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Januar.2010 Hei, Har nettopp kjøpt meg en Saga SagaLing 30, 81-81 mod med Perkins 6-534. Den trenger lett oppussing innvendig. ellers fin. Hva kan man si om denne båten, fart f.eks.? Er det noen som har Håndbok, som kan kopieres f.eks? Ser frem til tilbakemeldinger Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Prøv sagaforumet.com Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 25.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 Takk for opplysningen. Sagaforumet.com er en fin sak for Sagaeiere. Fant også en salgsbrosjyre for SagaLing der.. Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Er det ingen som vet noe om Sagaling da? positivt, negativt, fart etc. Lurer også på om det er noen som har håndbøker etc. etc. til denne båten, som kan kopieres, scannes/mailes eller sendes. Sitér dette innlegget Link to post
Lars T Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Heisann, jeg har også en Sagaling 30, 1977modell. Etter min oppfatning er dette båter som holder en god kvalitet. Hva slags maskin har du i din? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Står i første innlegg Hei, Har nettopp kjøpt meg en Saga SagaLing 30, 81-81 mod med Perkins 6-534. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Siden det er en sjelden båt så er det kanskje ikke så mange erfaringer. Pen båt etter hva jeg så på bilde på Sagaforumet. Ang fart så er det vel skrogfart som gjelder. Uten å kunne formelen så gir vel 30 fot 9-10 knop eller noe deromkring? (Med mindre man prøver å presse vann utav stein da). Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 (redigert) 9-10 knop er muligens noe høyt? Kompisens 41 fot plattgatter dobler dieselforbruket fra 7 til 8,5 knop. Samme motor. Men forbruket er uansett ganske hyggelig Lekker båt forresten! Redigert 20.Mars.2013 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
P. K. Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 En veldig interessant og uvanlig båt som Linge konstruerte. Såvidt jeg vet, var det også Linge som (med denne båten) introduserte mye av det senere ble Sagas kjennetegn - lysegrå dekorstriper i smakfull kombinasjon med trelister på overbygget. Gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.