McEwan Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Båten i seg selv var det ikke så mye å si på, den virket hel og pen og vedlikeholdt sånn sett. Jeg liker planløsningen, selv om jeg synes den virket litt liten (har vært mye mannskap på større båter...) Det er mulig jeg er litt pertentlig, men det ble for mange løsninger som var halvveis. Feks ble det opplyst at det var varmtvann, men bare trukket frem til dusj bak. Landstrøm montert på fremsiden av akterkøyen, med inverter osv synlig og ledninger liggende på dørken. Storseil var bra, men fra en annen båt og med dårlig passform i sleiden (sp?) slik at det var tungt å heise og bla knotete å reve - noe triks med cunningham'en osv. En del sånne småting som jeg helt sikkert ville irritert meg over og brukt tid og penger på å fikse.... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 En del sånne småting som jeg helt sikkert ville irritert meg over og brukt tid og penger på å fikse.... Slike småting vil du nok få med på kjøpet, uansett hvilken båt du velger. Selv om du skulle ende opp med helt ny båt, vil du nok etter hvert finne løsninger som ikke er optimale, og som du ønsker å endre på. Det er bare sånn det er å ha båt, i alle fall for de fleste av oss... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
McEwan Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Joda, er med på den. Men da er en ofte klar over det, eller forventer det utifra pris, kvalitet osv. Det jeg snakker om er mer hvordan man personlig ønsker å ha eller gjøre ting. Noen er nøye og legger litt arbeid og sjel i å få det fint og skikkelig, mens for andre er det godt nok bare det funker på et vis. For meg forsvant litt av den gode magefølelsen når løsningene var litt sånn halvhjertet. Sitér dette innlegget Link to post
McEwan Svart 5.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2010 Okei, da er ruta snudd på en måte. Turen går fra Oslo til Stavanger. Og denne gangen har jeg til og med en båt Det ble en Scanmar, kontrakten er undertegnet og penger skiftet hender... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2010 Grattis, Scanmar er en flott båt. Kompisen seilte til Kiel med sin non-stop fra Oslo. Ikke akkurat på parkettføre. Har også en i havnen som har påkostet sin med ny motor og nye seil osv. Tydeligvis fornøyd med den istedenfor å investere i nytt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Gratulerer med nytt båt. Tok selv som uerfaren seiler turen Oslo - Bergen ifjor påske. Gikk fint det. Turbeskrivelsen finnes i denne tråden. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
John N Svart 11.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2010 Gratulerer med ny båt! Bra med flere Scanmar 33 i Stavanger. Jeg er kjent med 3 stk inkl min. Vet og om en 31 og to 35. Min båt er fra 1983. Byttet til ny 28 hk yanmar og nytt drev i fjor vår. 6 ukers tur tur-retur tønsberg i fjor sommer. Ingen problem. Tror du blir glad i båten! Sitér dette innlegget Link to post
McEwan Svart 11.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2010 Takk for gratulasjoner, vi gleder oss stort til å få den hjem. Godt å vite at det er flere i Stavangerområdet, da vet jeg hvem jeg skal spørre når prosjektene begynner... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.