Jump to content

Ny båt - planlegging av hentetur Molde-Stavanger

McEwan

Recommended Posts

Båten i seg selv var det ikke så mye å si på, den virket hel og pen og vedlikeholdt sånn sett. Jeg liker planløsningen, selv om jeg synes den virket litt liten (har vært mye mannskap på større båter...)

Det er mulig jeg er litt pertentlig, men det ble for mange løsninger som var halvveis. Feks ble det opplyst at det var varmtvann, men bare trukket frem til dusj bak. Landstrøm montert på fremsiden av akterkøyen, med inverter osv synlig og ledninger liggende på dørken. Storseil var bra, men fra en annen båt og med dårlig passform i sleiden (sp?) slik at det var tungt å heise og bla knotete å reve - noe triks med cunningham'en osv. En del sånne småting som jeg helt sikkert ville irritert meg over og brukt tid og penger på å fikse....

En del sånne småting som jeg helt sikkert ville irritert meg over og brukt tid og penger på å fikse....

Slike småting vil du nok få med på kjøpet, uansett hvilken båt du velger. Selv om du skulle ende opp med helt ny båt, vil du nok etter hvert finne løsninger som ikke er optimale, og som du ønsker å endre på. Det er bare sånn det er å ha båt, i alle fall for de fleste av oss...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Joda, er med på den. Men da er en ofte klar over det, eller forventer det utifra pris, kvalitet osv. Det jeg snakker om er mer hvordan man personlig ønsker å ha eller gjøre ting. Noen er nøye og legger litt arbeid og sjel i å få det fint og skikkelig, mens for andre er det godt nok bare det funker på et vis. For meg forsvant litt av den gode magefølelsen når løsningene var litt sånn halvhjertet.

Gratulerer med nytt båt. Tok selv som uerfaren seiler turen Oslo - Bergen ifjor påske. Gikk fint det. Turbeskrivelsen finnes i denne tråden.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...