chawy Startet 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2010 Ser Mercruiser oppererer med 3,0 l og lx det samme gjør de med større motorer også. Men hva er forskjellen på L og LX ? Sitér dette innlegget Link to post
chawy Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Vet at l-motoren har 135hp og lx 145-150hp men hva er det som gjør dette. Er boringen feks større på lx versjonen ? Har lest en plas at en trodde det kunne være tenningen ? men begge har jo elektronisk tenning. Så da kan ikke en fordeler utgjøre 10hp ? Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 (redigert) Hei. Er ikke helt sikker hva som gjør forskjellen, men tror det er forgasseren. Disse motorene ble levert med to forskjellige forgassere. Borringen i de to forskjellige motorene er det samme. Det eneste jeg vet er at de det er annen veiv med hel simring på de nyere motorene. På de eldre modellene var det 2 halvmåner som tettet rundt veiven i bakkant. Det ble ofte oljelekkasje i denne etter en stund. De eldre motorene fram til ca 1990 ble oppgitt til 140 HK, de nyere er oppgitt til 135 HK. Redigert 27.Januar.2010 av Oboj (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
chawy Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Takk for svar Har en 2,5l motor med omc "deler" kan jeg sette på 3l mercruiser delene på denne ? Så slipper jeg og overhale den nye 3l motoren i år men bare sette i drev. Tilpasse fra omc til mrcruiser drev. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 OMC 2,5 og Mercruiser 3,0 har samme blokk med forskjellig borring så de fleste deler passer over. Tror vel ikke at jeg hadde flyttet over forgasser, den forgasseren til Mercruiseren er beregnet til 135 - 140 HK, mens det er 120 HK i OMC motoren. Ellers skal de være helt like. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.