dilleru Startet 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2010 Hei folkens driver bare med litt høytlydt tekning her, er det slik at skroget på f. eks en cruising katamaraner tar skade av å kjøre over tynn is som har lagt seg på sjøen, da snakker vi bare om et tynt lag.. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Tynn "stålis" kan skjære i plastskrog så vel som i treskrog og følgelig skade båten. Om "charterbåter" er mer utstatt enn andre tviler jeg på Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Hvis båten er grunnet skikkelig med epoxy, tåler dette veldig mye. Tror nok du må prøve deg fram. Jeg har av og til vært rimelig tøff og det har ikke gått igjennom grunningen. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
dilleru Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Hvis båten er grunnet skikkelig med epoxy, tåler dette veldig mye. Tror nok du må prøve deg fram. Jeg har av og til vært rimelig tøff og det har ikke gått igjennom grunningen. Ok, jeg har ikke hørt om epoxy før, men jeg leste litt om det nå. flytende plastmasse? høres veldig greit ut som et slags beskyttelses lag. er litt småredd for at selve grunningen på charterbåten tar litt skade, men ja. jeg skal se litt mer på det. takk for hjelpen =) men isåfall hvor er det jeg kunne ha tatt med båten min for og fått et slikt beskyttelseslag på den? jeg har vanelig treskrog på charterbåten min og kunne ha tenkt meg og fått noe form for ekstra beskyttelse på skroget som sagt.. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 ... f. eks en cruising katamaraner tar skade av å kjøre over tynn is som har lagt seg på sjøen, da snakker vi bare om et tynt lag.. Mange av disse katamaraner har sandwich helt ned til kjøl. Material i ytre skrog i vannlinja kan være svært tynt og ta store skader over tid. Med slik båt bør man få bekreftet fra produsent hva man har kjøpt seg. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Jon-Kåre Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 (redigert) jeg har vanelig treskrog på charterbåten min og kunne ha tenkt meg og fått noe form for ekstra beskyttelse på skroget som sagt.. Da mådu vel ta kontakt med en trebåtbygger elelr lignende og få tilbud på ISHUD. Er vel et lag kobber som blir lagt utenpå. Tror du kam prøve å søke ¨på det ordet her på baatplassen eventuelt google på det Vær obs på at isen fort kan dele båten din i 2. Har hvert i is med en sjark jeg hadde og det tok ikke lange tiden før det var tildels dype spor etter isen i huden ved vannlinjen Redigert 27.Januar.2010 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
zoltan Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Er det tre båt må du aldri nerme deg is!! du ødelegger den Du må til ishud av stål vist du skal leike isbryter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.