Thorlyn Startet 26.Januar.2010 Del på Facebook Startet 26.Januar.2010 Ja som emne overskriften sier.. Hva ligger disse på i pris i DAGENS Marked?? for et helt og pent eksemplar?? har søkt her på forumet men ikke mulig og finne noe kjapt.. Er ikke det slik båt du handla TineV?? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Divemaster Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 http://www.ybw-boatsforsale.com/Boats/show/id/86025 Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Thorlyn Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Takk Divemaster:) Har sett på de i UK selfølgelig... Men er nyskjerrig på prisleie her hjemme om dagen.. i et kjapt marked Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Marida Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Hvorfor ikke 35 foteren. De er rimlig like. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Det er ikke en båt jeg skal ha.. Har fin båt jeg Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Thorlyn Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Ingen Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Marida Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Vet ikke om det ble solgt så mange slike nye i Norge. Mulig en del er bruktimportert. Mulig ikke så mange. Sikkert noe av forklaringen til at det ikke er så mange til salgs. Da er det ikke lett å finne riktig prisleie heller. De bør vel ligge mellom 950 og 1.1 Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 ok da vet jeg sånn nogenlunde i hvertfall.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
SF Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Denne lå til salgs for 795' og ble solgt ganske raskt. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...folderId=262111 Så samme båten tilsalgs på en engelsk båtside. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Thorlyn Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 se der ja.. synes det rimet bedre. mente og huske jeg hadde sett en hos fairline stavanger ja.. Takk Takk Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
SF Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Berre hyggelig Snuste litt på denne selv så jeg lagret annonsen på min side på finn.no Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Tine IV Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Den til 795 var vel kansje noe billig ,tipper det var litt å fixe der .Men for all del,men den lå sikkert i utlandet også å det stopper jo noen men.Se på boatshop24.com .Der lå det mange til en ok pris,fant dem helt ned i 700 ferdig inn i landet sist vinter da.Men det var ikke noe for meg,jeg ville ha en som var komplett ferdig rigga med alt.Å det fikk jeg vel kansje også,men betalte jo litt mere . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Kjetel Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 (redigert) Den til 795.000,- lå i england, ( Plymoth ) som Tine IV sier, jeg var selv å så på denne båten da jeg kjøpte min egen P330. Her "manglet" mye til den prisen. For å "fornorske" båten kommer fort 50 - 100.000,- i tillegg. Ankervinsj bak, kanskje baugthuster?, Full kalesje bak ( Den som sto på båten var bare tak ), ny Dieselvarmer trengte den osv. Skroget på båten var bra og pent. Egentlig merkelig at folk her på formumet er så redde for å snakke pris og verdi på båtene sine?? Jeg kan si det med en gang. Min P330 importert fra England, jeg har rigget den med baugthruster, ny kalesje, ankervinsj bak, nye batterier + nå omtrekking av salong og opppussing av treverk, har kostet meg til nå 730.000,- + en haug med arbeid. Fortsatt vil kronene rulle endel, for jeg må få oppgradert kartplotter og rader etterhvert, men det kommer neste sesong vil jeg tenke meg. I innbytte hos Roland ( Fairline ) Snakket han om en innbyttepris på ca. 800.000,- Da skal vel jeg være kjempefornøyd om jeg kan si at min båt er verdt ett sted mellom 850.000,- og 950.000,- i dagens marked. Kjære medlemer, del prisene med dere, så har andre som er på jakt etter tilsvarende båter gode utgangspunkt til forhandlinger. Det kommer alle til gode ( Untatt dem som skal selge seg ut av båtmarkedet. ) Bommet på prisen, totalt til nå er rettet til 730.000,- + masse arbeid. Skulle jeg hatt ny båt i dag, så hadde jeg lett kjøpt fra England igjen, men ikke for å spare penger, men for å få ett bra utvalg, og en spennede tur til Norge Redigert 27.Januar.2010 av Kjetel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 Takk for svar At vi ikke deler priser her inne har vel noe med at enten så har man betalt markedspris og ikke vil "tape" på og faktisk gå i seg selv og se at en har tapt penger fra ifjor.. eller så vil man "værne" markedet for sin egen båt slik at en ikke taper penger ved evt salg.. Er det noe vi nordmenn hater så er det at "andre "tjener penger på oss så det vil vi helst ikke . Jeg skal være så ærlig at jeg fisker litt siden jeg har en slik på handen i UK til en hyggelig sum... ca 520000 inkludert frakt/mva hk etc. Den ligger ikke ute for salg og vil ikke gjøre det heller.. F.... nå vil jo ingen kjøpe den av meg igjen siden jeg tjener penger på den ikke sant??? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Marida Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 Tro det eller ei, men det finnes båtkjøpere som ikke er på BP. Denne er bare å hente. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 ja enda godt det Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tine IV Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 en slik på handen i UK til en hyggelig sum... ca 520000 inkludert frakt/mva hk etc.??? Kan du kjøpe en P 330 til den prisen ferdig inn til landet ,da er det jo bare å løpe å kjøpe 2-3 stykker. Er vel ca 60 lapper i HK avgift, ca 60 lapper i frakt + moms.Ja da er det ikke mye igjen til selger,ikke mye å lure på da.Syntes dette høres noe billig ut jeg men,stakkars dem som skal selge P 330 og eller P35 her i norge.Kan jo bli noe vrient det ,om du håper på 1 mill .Så kan heller folk reise til England eller no,å handle samme båt til 500.Tja tviler jeg da ......... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Thorlyn Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 (redigert) De ligger til adskillig mer der nede TineV vanligvis.. 60 lapper i frakt?? ja med båt ja.. i diesel ca 20. Vi får se .. vi får se.. idag henter man 330 og 35 for rett over 700 der nede.. Men så er det få som henter båt der nede selv også.. selv om andelen øker. Vi har idag et misforhold mellom andel 80 talls båter som henger på pris i markedet og 90 tallsbåter som kommer inn rimelig.. idag går en phantom 38 1997-1998 mod for rundt 1,5 her hjemme.. da blir det litt skjevhet med 1,1 for en 1990 p 330.. der nede har markedet fallt og vil falle mer.. vi kommer også til og få det fallet tror jeg men noen år forsinket.. Redigert 27.Januar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
nordan family 27 Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 Er det en fint eksemplar, da? Om mugglukta slår i mot deg når du åpner døra vil det virke ganske avskrekkende om prisen er lav. Trodde jeg skulle gjøre et godt kjøp selv for vel 3 år siden på en veldig lavt priset P 35 i Norge. Reiste i hui og hast fra jobben og kjørte i timesvis. Hadde vært ombord i 30 sekunder før jeg skjønte at det lå an til store arbeider for å få vekk lukt, mugg og sopp/råte fra innvendig treverk, tepper, bekledning etc. Så jeg slo det fra meg. Det var i tillegg beskjedent med utstyr som virket også. Hvis ting høres for godt ut til å være sant.... osv Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 det er det som gjennstår og se om det er noe og ha.. brokeren der nede skal se på den om 14 dager.. men er prisen lav nok så.... det jeg vet foreløbig er at det er en 1 eiers båt 1989 mod med 570 timer på 2X41 VPmotorer. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tine IV Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 570 timer på en 1989 mod ,det er jo der mye ligger også.Lite timeforbruk da dem ligger stort sett stille,så skal du dra detta opp i 3500 så smeller det .Dem står seg ihjæl mye av dem,men selvsagt kan du gjøre bra handel nå.Men av det jeg fant for et år siden.Da så jeg meg ut 3-4 stykker jeg skulle ned å se på,men når den var inne i norge å kosta på div .Ja da var diff såpass liten at jeg ga f,men det var da .Trur å mener jeg gjorde en grei handel,det mener vel stort sett alle jeg kjenner.Men det er gammelt å det er altid noe,motorane mine som hadde gått ca 700 timer (satt inn i 2000).Dem er ikke helt i vater,håper det ikke blir masse tull der.Men det veit man jo aldrig ,så vi for kose oss så lenge det går . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Thorlyn Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 (redigert) du har så rett så rett Tine IV det med timene er ikke i positivt fortegn for min del da jeg har handla båter med lavt timeantall og mange år selv før... det er ensbetydende med oljelekasjer og div feil.. Men når den er så billig tenkte jeg gi den en sjangs for og selge den rimlig igjen evt til en som liker og oppgradere og tusle litt.. Båten din kan ikke sammenlignes tror jeg da den er norskifisert med utstyr og div for mange kroner noe UK båtene ikke er vet jeg.. (som oftes da) vi får se.. nå vet jeg i allefall hva de ligger på i pris når de er ship shape. Redigert 27.Januar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kjetel Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Takk for svar At vi ikke deler priser her inne har vel noe med at enten så har man betalt markedspris og ikke vil "tape" på og faktisk gå i seg selv og se at en har tapt penger fra ifjor.. eller så vil man "værne" markedet for sin egen båt slik at en ikke taper penger ved evt salg.. Er det noe vi nordmenn hater så er det at "andre "tjener pengeer på oss så det vil vi helst ikke .: det er sikkert noe i det du sier, men jeg forstår ikke at folk er slik. ( Kanskje derfor jeg ikke er rik. ) Om jeg har tapt penger på ett kjøp, eller tjent penger, og deler dette med meg, slik at andre kan være opps, og unngå/oppnå det samme, så gjør jeg gjerne det. Om vi "taper" noen kroner her og der på vår store hobby og lidsenskap og ikke kan tåle det, ja da bør vi kanskje senke kravene vår og kjøpe noe rimeligere som gjør at vi har råd til å risikere å tape disse kronene. Tross alt dreier ikke ( I hverfall ikke for meg ) båtlivet seg om å ligge til kai for å regne kroner og ører, men om å nyte livet på sjøen. ( Samtidig vil vi vel alle ha mest for pengene, meg inkludert. ) Hvis andre kan tjene penger ( som evt. deg, med denne P330. ) på meg, så er det helt greit for meg. Det viktigste må vel være at selger og kjøper begge føler seg fornøyde med den avtalen de har gjort, og at vi er ærlige med hverandre. Pengetap i stor skala, det er nybil det. Min bil har spist opp ca. 200.000,- flotte båtpenger på drøye 3 år. grrrrr.... 520.000,- lapper for P330 "ferdig reg." i Norge er svine billig. Løp og kjøp, og prøv å tjen noen kroner. Det skumleste med dette kan kun være norsk kjøpslov, hvis du selger den videre, og noe skulle oppstå. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 får heller selge den til sverige Venter på mer info om båten.. og jeg skal ned til uk om ikke lenge så da kan jeg titte på den og se hva det er.. Til den prisen er det garrantert arbeid.. men det kan jo være hygglig for han som evt kjøper av meg også hvis han er glad i og fikse litt og samtidig får en billig båt Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
GeirFrode Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Med de prisene der, begynner det virkelig å bli interessant. Noen som har vitale mål på P330? Fra ytterpunkt baug og til enden på badeplattformen? Har en maksgrense i hjemmehavna på 11m. Dette er total lengde med alt. også eventuell jolle i davitere, derfor spørsmålet om en slik båt holder seg innenfor målene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.