Jump to content

hvor kjøpe "ferdiglaget" skuffeseksjon til innredning

rmyra

Recommended Posts

Jeg skal til å lage en del ny innredning i en Kragerø 26. Det er så utrolig trangt rundt motoren i denne båten, så jeg vil lage ny innredning slik at det blir lettere å komme til rundt hele motoren for både innspeksjon og vedlikehold. Tenkte å samtidig få på plass noen skuffer, siden det er mangelvare i båten. Tenkte å ha de under den ene båtstolen . Er det noen som vet om man kan få kjøpt en ferdig skuffeseksjon for integrering eller evt ferdige skuffer som jeg kan lage skap til selv?? tror det vil bli best resultat med ferdiglagde :smiley:

• 1 år senere...

No har eg nettopp holdt på med renovering av Skilsøen min, og i dette tilfellet har eg "måtte" lage fem skuffer til byssa. Desse gjorde eg lett slik;

Reiste på Byggmakker og kjøpte flatlist, og fekk dei til å sage ut eit spor langs eine kanten av lista (langt nede på eine sida, for å ha eit spor til å sette inn bunnplata i skuffa).

Kjøpte 4 mm kryssfiner (til bunn i skuffene)

Rekna litt på breidda og lengdene av skuffene.

Saga opp listene til sider og bakstykke på skuffene, målte opp og saga ut botnar til skuffene.

Skrudde ihop skuffene.

hey presto; ferdige skuffer!

Det tok eit par kveldar..

Evrybody can be tough....

.........in a distance..!

-FDU2-

Jeg skal til å lage en del ny innredning i en Kragerø 26. Det er så utrolig trangt rundt motoren i denne båten, så jeg vil lage ny innredning slik at det blir lettere å komme til rundt hele motoren for både innspeksjon og vedlikehold. Tenkte å samtidig få på plass noen skuffer, siden det er mangelvare i båten. Tenkte å ha de under den ene båtstolen . Er det noen som vet om man kan få kjøpt en ferdig skuffeseksjon for integrering eller evt ferdige skuffer som jeg kan lage skap til selv?? tror det vil bli best resultat med ferdiglagde :smiley:

Dra til Ikea, når jeg renoverte min Enes oppdaget jeg at det befant seg Ymse deler fra Ikea. :flag_bp:

holder på og pusser opp pantryen i atlanticen min nå.

slik som jeg ser det,så finnes det 3 alternativer.

1.du lager de selv helt fra scratch,men husk på at her er det lett for at det blir seende ut som noe heimemekk,viss du ikke er svært fingerdyktig.Skal du gjøre det på denne måten må du vel og ha freseutstyr,evt. levere de inn for og få frest en profil.

2.du kan ringe en av de store båtbyggerene vi har i landet og få de til og lage for deg.

Jeg vet at eksempelvis nye scand boats sitt snekkerverksted tar oppdrag for det private marked.

Dette er nok det dyreste alternativet.Jeg vet ikke hva dette koster,men et prisoverslag basert på litt andre ting jeg har bestilt fra de,så tipper jeg ca 5000 pluss moms for fem normalt store skuffer.

3.Det var dette jeg gjorde:kjøpte ferdige fronter hos industri og marineservice(?),som de forøvrig også har på maritim.

De har vel i 4-5 forsjellige størrelser tror jeg.

Dette var svært pene teakfronter med rundede/freste avslutninger.

Her må du lage innmaten på skuffen selv,men det er ikke noe hokuspokus.

Dette er vel rimligste alternativet viss du vil ha en front som ser ut som kommer fra fabrikk.

Redigert av beauty of aqua (see edit history)

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Eg går til IKEA ser litt på kjøkenavdelingen og baderoms avdelingen ( er nomart betre kvalitet i disse avdelingen) finner en seksjon/ reol som har

den størelsen eg trenger , tar skuffene,hengsler, og skinner til skuffer , så en tur til byggfirma og finner plater som eg bygger ramme som passer

i båten .

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...