lnjk Startet 27.Januar.2010 Del på Facebook Startet 27.Januar.2010 Mye autopilot diskusjon nå så da har kanskje noen noen tanker om det jeg har bestillt? -AC 42 computer -AP 28 kontroll unit -RPU 160 pumpe -RC 42 fluxsgate m rate -RF 300 m rorgiver -Simkit og Simnet til NMEA 2000 Har ikke hentet det ennå så hvis man mener dette ikke er noe så får jeg kanskje bytte det. Blir trolig ikke koblet opp mot plotter. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 Jeg har en AP24, men med AC12, RC42, RF300 samt en Jefa servomotor - men da riktignok på en seilbåt. Dette har fungert utrolig bra, og båten kan via vindmåler styre etter vindfløy (IS20), via trådløs fjernkontroll (WR20) styres fra f.eks. fordekket. Anbefaler absolutt å integrere autopiloten med plotteren, da kan du f.eks. få denne til å "kjøre i ring" dersom du bruker MOB (Man Over Board) funksjonen på plotteren. (Kommer vel an litt på plotteren her.) Absolutt kjempegode autopiloter, men være nøye med innkjøring og kalibrering for best resultat. Kontrolldisplayet har også mange svært gode funksjoner utover selve autopilotfunksjonaliteten; feilsøking og info på Simnet/NMEA2000, visning av valgfrie data fra Simnet/NMEA2000 bus'en etc. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 jeg har nesten det samme på påhenger båt - men med mindre pumpe og uten rorføler ( trengs ikke til påhenger og drev ) - da systemet har virtuell funksjon for dette. monterte i fjor - alt funker som en drøm , med unntak av funksjonen der den skal styer etter dybde fra ekkoloddet - dette har jeg ikke funnet helt ut av og fått testet skikkelig enda. hvis du skal integrere med eldre utstyr med NMEA 0183 funker AT010 fint , jeg har vhf og furuno fcv 585 ekkolod via denne som interface til NMEA2000 videre har jeg Lowrance NMEA 2000 nettverk ( kartplotter + diverse ) som jeg har koblet sammen med Simnet ved å klippe Simnet kabler i 2 , og koble på en Maretron standard NMEA 2000 plugg med skrue tilkobling for lederne istedenfor i andre enden. Blir en god del billigere enn å kjøpe ferdige overganger. ( Ønsker å ha nettet mitt som standard NMEA 2000 istedenfor Simnett med tanke på fremtidige innkjøp ) til slutt brukte jeg et løst bilbatteri med krokodillklemmer for å kjøre pumpa med , dfa jeg luftet systemet. tror muligens dette er lurt. lykke til - dette blir bra Sitér dette innlegget Link to post
foshak Svart 29.Januar.2010 Del på Facebook Svart 29.Januar.2010 Har AP24 og AC42 i en seilbåt selv. Litt annet drev men. En helt fantastisk Autopilot. Absolutt å anbefalle! Viktig at du har med rate kompasset også. Det gjør det hele bare enda bedre (og det har du i pakken du nevner). Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 29.Januar.2010 Del på Facebook Svart 29.Januar.2010 Samme her også. Jeg har 2 x AP24 og AC42 som igjen er knyttet til nav-system via Simnet. Jeg har litt erfaring med autopiloter fra tidligere, men er utrolig fornøyd med denne Simrad-installasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.