Lbjordal Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Nordhavn ja... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Det var litt av ei skute! Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Kan bli, en flott og anvendelig båt. Mangler FB.... Sitér dette innlegget Link to post
Dekken Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Den er jo ikke nordisk men seiler godt og har god utsikt fra dekksalongen. Er meget godt fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 jeg stemmer for Viksund 31 goldfish å den kan jo de fleste ta seg råd til Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Jotun Artic er vel større enn Hulda Jotun Artic er ein Saxe 38, se nede til høyre på siden. Jobben har ein slik ein som lyder navnet Merlin. Kanonbåt som nok tåler det meste. Seiler faktisk ikkje så rent ille i litt frisk vind heller. Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 ytterligare ett forslag danske Motiva Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Poseidon Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Jeg har funnet meg rimelig godt til rette med denne: eller som jeg ofte pleier å si: "Båtlivet er ikke helt det samme uten tett styrehus og god sentralfyr" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
solbris Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Den støtter jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Men den er et hakk over 33 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Men den er et hakk over 33 fot. Tja, jo den er jo det; men så hadde jeg ikke heftet meg med at 33 fot skulle være en absolutt grense - og det er bare noen runder med 3-fotssyke så har man plass til 72 føtter . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
:båt1 Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 er det ingen som vil stemme på noen gamle viksund båter da motoet er jo " Trygghet til sjøs" liksom Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 klart! Men så var det om man skulle til Svalbard... langt å gå for motor med en liten lystbåt. Tror nok en seilbåt hadde vært tingen. Har litt sansen for colin archer med gaffelrigg. Hadde vært noe å blitt med på tur til svalbart med noe slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Trygghet til havs, ja Stemmer i vei jeg Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
:båt1 Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 flott da er vi iværtfall to Viksund "fan" da Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 (redigert) Her er mitt bidrag https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12815/skottland_2009_001.jpg Redigert 28.Januar.2010 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Her er mitt bidrag De Møringene skal nå alltid skryte av sine egne båter :lol: Blir plagsomt på neste BP-Treff Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Enzo Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Nauticat 39 ja , den tror jeg at jeg holder en knapp på Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 (redigert) flott da er vi iværtfall to Viksund "fan" da En til. Disse er vel godt prøvet langs hele kysten, og har dukket opp i mange verdenshjørner. Var det ikke Ragnar Thorseth som gikk Island, Grønland, Canada og til New York med en 31 sjark da? Etter litt søk: http://www.silverdonaldcameron.ca/magnus.html http://www.silverdonaldcameron.ca/viksund.html Videre til New York etter dette. Redigert 29.Januar.2010 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 ja som jeg sa tidligere i tråden så stemte jeg på 31 Goldfish fantastiske båter dette både Goldfish'n, columbi'n, 770'n og alle de andre tåler jo alt! hvor mange båtprodusenter har klart det a Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Goldfish er en kjempebåt med tanke på sjøegenskaper og solid plastarbeid. Det er jo i først rekke en motorbåt og seilføringer er vel mest med tanke på støtteseil, for noe seilbåtskrog er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 nei men den ble jo levert som motorseiler Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 De Møringene skal nå alltid skryte av sine egne båter :lol: Blir plagsomt på neste BP-Treff Molde ligger vel fortsatt i Romsdal, midt i hjertet av M&R. BP treff blir sikkert trivelig Viksund Goldfish er en veldig stødig båt, svigers har en slik ketchrigget som vi var med på Skottland tur på 80-tallet. Den tåler "alt" av vær. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 enig... kan liksom ikke få nok sjø Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 De Møringene skal nå alltid skryte av sine egne båter :lol: Blir plagsomt på neste BP-Treff Å ja de kan da skryte men bygges ikke de ikke i Troms (Tjeldsundet)? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.