Sjeldenutpå Startet 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2010 Sitter å leser vilkår fra Vesta, og ser at kasko dekker: dieseldyr?! Dårlig mobilbilde av eit utsnitt i polisen, men....har nokon hørt om dette?! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
jernia Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Snodig..... I praksis burde det stå all skade/havari på motor som ikke skyldes varmgang. Men da er det kanskje bare dieseldyr igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Fint å kunne sette båten på verksted å få renset tanker og system på forsikringa. Og betale egenandel på 2500.- pussig....finner ingen liten skrift heller....?! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
FredT Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Infisert drivstoff (dieseldyr) er ikke nevnt i min polise så vidt jeg kan se. Jeg har Gjensidige. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
free Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Det er jo derfor du er forsikret, høres ut som en bra forsikring. jeg bruker Norske sjø, vet ikke om de dekker det, skal sjekkes. har du motorforsikring? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Nå skal jeg jagge se på forsikrings papirene mine i helgen,greit hvis det er noe dritt på tanken da verksted ordner dette og da blir det garanti/reklamasjon på dette,ps har Storebrand?Hvis dem finner hvorfor det blir grums tank har blitt hull eller ett eller annet mulig dette blir reparert? Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Maskinmeisteren Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Sjøl synes jeg kanskje at det beste er å unngå å i det hele tatt havne i dieseldyrfella... men det er jo litt på siden av det som er tema. Har faktisk ikke sjekket om jeg har samme ordlyden i min forsikring heller, som forøvrig er Pantaenius, men får ta å sjekke det opp. Det er jo uansett greit å gå gjennom vilkårene en gang imellom for å lese seg opp på det som står der. Det kan jo bli nyttig en vakker dag... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Har det samme i min utvidede Kasko i gjensidige. Var i allefall det jeg ble fortalt når jeg tegnet den. har ærlig talt glemt å sjekke at det står i polisen Ved uforutsett motorstopp grunnet urenheter som dieseldyr eller annet i drivstoff systemet. Dekker forsikringen rens av tanker,slanger og rør. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Roger jo Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 (redigert) Fint å kunne sette båten på verksted å få renset tanker og system på forsikringa. : pussig....finner ingen liten skrift heller....?! Kasko Kasko dekker i tillegg til brann og tyveri skader som skyldes: •infisert drivstoff (dieseldyr) •brudd på mast/bom •annen tilfeldig plutselig ytre påvirkning Dette er et utdrag av vilkårene. For fullstending oversikt over dekningsomfang og begrensninger, se vilkårene. Disse finner du i forsikringsavtalen din (tilgjengelig på Min side). De kan også tilsendes på forespørsel. En må logge seg inn for å finlese. http://www.trygvesta.no/privat/forsikringe...kkes/index.html Infisert drivstoff (dieseldyr) er ikke nevnt . Jeg har Gjensidige. Det står at en må ha PLUSS-DEKNING . Har det samme i min utvidede Kasko i gjensidige.Ved uforutsett motorstopp grunnet urenheter som dieseldyr eller annet i drivstoff systemet. Dekker forsikringen rens av tanker,slanger og rør. Det stemmer Båt Pluss dekker Forurenset drivstoff Dekker skade på drivstoffsystem som skyldes forurenset drivstoff, for eksempel dieseldyr. Vi er det eneste forsikringsselskapet i Norge som dekker dette. Sitat Gjensidige. Dette er ikke rett??? https://www.gjensidige.no/no/0/Privat/Forsi...uss-dekker#1968 Redigert 28.Januar.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Går ut fra at det menes skade på båten forårsaket av dieseldyr, dvs for eksempel om du får motorstopp og reker på land på grunn av dette. Jeg tviler litt på om kaskoen dekker skade på motoren, med mindre du har tegnet spesilaforsikring for det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SeaRaymond Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Så du mener om båten havarer grunnet driftstans ved forurenset drivstoff dekker ikke forsikringen til gjensidige tap av båten uten båt pluss? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 I verste fall, ja! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Går ut fra at det menes skade på båten forårsaket av dieseldyr, dvs for eksempel om du får motorstopp og reker på land på grunn av dette. Jeg tviler litt på om kaskoen dekker skade på motoren, med mindre du har tegnet spesilaforsikring for det... Med Båt Pluss kan en også få med dette. Følgende dekninger kan velges: Jolle Tilbys for seilbåter og båter med innenbordsmotor Jolle og motor kan medforsikres opp til 30 000 kroner Motorskade Tilbys for båter med innenbordsmotor, også seilbåter med innenbordsmotor Alle plutselige og uforutsette skader dekkes for motorer opp til 15 år Avskrivning med fem prosent av motorens verdi per år fra motoren er ny. Maks 50 prosent avskrivning Utleie Skader som skjer under kortere utleie av privat båt. https://www.gjensidige.no/no/0/Privat/Forsi...uss-dekker#2379 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mariell Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Går ut fra at det menes skade på båten forårsaket av dieseldyr, dvs for eksempel om du får motorstopp og reker på land på grunn av dette. Jeg tviler litt på om kaskoen dekker skade på motoren, med mindre du har tegnet spesilaforsikring for det... Ble forklart at det dekket rens av Dieselsystem hvis stopp. Det må jo menes fra tank til dyser og retur? Tror ikke man for avkorting i utbetaling om man driver på land etter motor stopp grunnet Dieseldyr. Selv med en Vanlig kasko. Men er nok viktig at en kan bevise at filtre er byttet i henhold til manual. Største utfordringen for mange med nyere båter er å få kontrolert og rengjort dieseltankene med jamne mellomrom. Plundrete uten hverken egnet mannhull eller tappemulighet i bunn av tank. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Jonas Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 (redigert) Men er nok viktig at en kan bevise at filtre er byttet i henhold til manual. Høres riktig ut at det kreves bevis for dette. Er det like vanlig at man f. eks. må bevise at grunna ikke er avmerket i kartet ved grunnstøting? (har vert så heldig at jeg har ikke brukt forsikringa enda) Redigert 28.Januar.2010 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 I verste fall, ja! Jeg vedder imot! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Ja men dette høres fint ut Var i tvil om dette kunne være tilfelle, at de faktisk dekket rensing etter dieseldyr. Men også Gjensidige dekker det ser eg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Figaro Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Hva betaler du for denne forsikringen i året? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
FredT Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Jeg har som nevnt Gjensidige. Snakket med dem per telefon i går. Som andre har nevnt kreves det at man Flexi plus forsikring for å ha forsikret for (mot) disse dyra. Flexi + vil eventuelt koste meg kr 516,- per år ekstra fikk jeg opplyst - forsikringssum kr 500.000,- Min rutine er fulle tanker om vinteren + tilsetning av litt "lurium" = Hammerdown. Har ikke tenkt helt ferdig enda, men tror jeg tar sjansen på å fortsette uten denne toppforsikringen. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
index Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Jeg vet at jeg tar sjansen uten toppforsikring! Med tett fyllestuss og korrekt lufting, samt Hammerdown på tanken ved hver fylling, er det knapt mulig å få vann på tanken. Det må i så fall være at marinaen har bommet og fylt opp tankene sine med vann i stedet for diesel. Og i så fall kommer jeg meg vel knapt fra kai engang før den stopper... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Vanlig kasko hos Vesta. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tine IV Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 . Jeg tviler litt på om kaskoen dekker skade på motoren, med mindre du har tegnet spesilaforsikring for det... I min forsikkring fra Storebrand ,dekker dem total havari bla på motorane .Men spørs jo hva det innebærer ,på 20 år gammle motorer .Sikkert ikke mye verdt om det skjer noe tipper jeg,men det er jo i den totalpakka så.Har en rimelig høy egenandel ,så skal være litt skade før det er butikk å bruke den.Men koster fort noen kroner også,om det skjer noe da. Skal få Øko til å finne fram pappirene idag,se litt nærmere på saken når det gjelder dieseldyr osv . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.