Vierskjær Svart 29.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Dette er, i mine øyne , den sansyligvis dummeste tråd som er til diskusjon på bp Bruk bunkers,bn billigere, dårligere men brukbart og kast den rødgrønne som helst ønsker å bruke penger på tog og pendlere En riktig god dag til deg også Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Ja, det har vi merket når helgen kommer er innleggene noe diffuse og tåkete fra den kanten. Nå var det alltids fredag formiddag, men det kan jo hende mannen avspaserte på torsdag... Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 29.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 men det kan jo hende mannen avspaserte på torsdag... - skjønner problemet, men det kunne kanskje løses ved å innføre 14 års grense for å poste innlegg her for øvrig, takk for all engasjement ! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Hva er muligheten idag for å produsere hydrogen direkte fra sjøvann ombord i et skip ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
BMP Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Det er ikke noe problem og produsere hydrogen med elektrolyse men det kan ikke gjøres direkte fra sjøvann da saltet i vannet vil kortslutte hele elektrolyseprosessen. Men hva skulle være hensikten med og produsere denne hydrogenen. Prosessen med og produsere den krever mye mer energi en de du kan få ut av hydrogenen eterpå. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Om jeg kan forsvare miljøregnskapet mitt? Tror ikke det. Er både båteier og sydenturist (pleier å dra et varmt sted for å dykke i februar/mars). Men vi har ikke bil, da. Har alltid forsvart forbruk av drivstoff til båt med det som argument, selvom det helt sikkert ikke er holdbart nok til å kunne ha god samvittighet. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Jeg og min kona er ansvarlig for ca 15t CO2 i 2009. Men vi har god samvittighet der vi ikke har barna som skal arve skiten etter oss... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Bützfleth Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Dette er, i mine øyne , den sansyligvis dummeste tråd som er til diskusjon på bp 100% enig! Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Dette er, i mine øyne , den sansyligvis dummeste tråd som er til diskusjon på bp 100% enig! Tiltredes til de grader!!!! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Hansi Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 For de som har dårlig samvittighet og ikke klarer å se helheten er det i dag absolutt muligheter både til å kjøpe båter og biler med elektrisk fremdrift. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 (redigert) ..er det i dag absolutt muligheter både til å kjøpe båter og biler med elektrisk fremdrift. Ja det kan man. Til og med pelletsovn, varmepumper, solceller, nye panelovner, moderne ovn, nye vinduer, ekstra isolering og mye annet som kan bidra til å forbedre miljøet. Problemet med dette er at det er bare 15-20 % av verdens befolkning (les Norges) som har midler nok til slik omfattende fornyelser. De resterende 80 % må nøye seg med dagens status på boligene. Her hjelper det ikke hva politikerne prediker av tiltak... Redigert 30.Januar.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Fjellbonden Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 elektrisk fremdrift. Noen som har tenkt på at ladestrømmen kan være produsert ved et kullkraftverk i Kina? Takke meg til med diesel - ekte diesel!! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Noen som har tenkt på at ladestrømmen kan være produsert ved et kullkraftverk i Kina? Ja for all del. Men for en ekte miljøfreak betyr ikke det en dritt. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Kall meg hva som helst,men å gi meg dårlig samvittighet for å kose meg på sjøen om sommeren det klarer ingen. (får være måte på!) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Jeg synes folk skal slutte å drikke øl og brus. Da bidrar man til å minske CO2 utslippet. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 (redigert) Noen som har tenkt på at ladestrømmen kan være produsert ved et kullkraftverk i Kina?... Vi behøver ikke engang gå helt til Kina. Marginalkraften i Europa er produsert av kull og/eller gass med damp/gassturbiner. Det gjelder også for oss med vår nåværende eksport/import av el.kraft. Jo mindre strøm vi bruker her, jo mindre kullfyring blir det i Europa. Det er derfor langt på vei en myte at el.fremdrift er så miljøvennlig, selv i Norge med mye vannkraft. Med virkningsgradstap i turbinen, overførings tap, tap i batterier og elmotor, ..... blir ikke regnskapet så hyggelig som politikere og miljøvernere tydeligvis tror, eller som NSB påstår. I stedet for å fyre med strøm i Norge, kunne vi sende strømmen til kontinentet for å minske produksjonen av varmekraft der, og heller fyre med olje her. Det ville gi bedre totalvirkningsgrad og mindre CO2 totalt (for dem som er opptatt av det). Men det ville slå ugunstig ut på Norges CO2 regnskap, så da så... Redigert 30.Januar.2010 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hansi Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Når vi kan kjøre titusenvis av tonn med søppel på trailer til Sverige fra Vestlandet hvert eneste år selv om det finnes alternative mottak her til lands ja da er galskapen fullbyrdet. Med velsignelse fra den norske stat. Amen. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 En må huske på at for og være en del av den etablerte miljøbevegelsen er det en kjempefordel og være filolog og totalt blank i realkunskap. På den måten blir alt de skriver riktig. Om en skulle begyne og se ting i større samenhenger ville budskapen fort bli for komplisert for disse. Dermed er EL-biler og båter miljøvenlige fordi de ikke slipper ut eksod det er vedtatt i SV. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Når vi kan kjøre titusenvis av tonn med søppel på trailer til Sverige fra Vestlandet hvert eneste år selv om det finnes alternative mottak her til lands ja da er galskapen fullbyrdet. Med velsignelse fra den norske stat. kr 100 avgift til staten pr tonn levert søppel til norske forbrenningsanlegg... det er det som gjør det lønnsomt å kjøre søppelet til Sverige. Er det noe mer å si om denne saken? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 kr 100 avgift til staten pr tonn levert søppel til norske forbrenningsanlegg... det er det som gjør det lønnsomt å kjøre søppelet til Sverige. Er det noe mer å si om denne saken? TV i kveld viste oss et vogntog som tok med seg 28 tonn søppel. Altså en avgift på ca. kr. 2800,- dersom dette hadde blitt levert til Bergensområde. Dette beløpet nevner de som årsak til at Svenskene tilbyr en bedre avtale. Frakta til Sverige er jo ikke gratis og kommer som tilleggs kostnad. Virker som at det er norsk mottaker (forbrenningsanlegg) som ikke er villige til å tilby en akseptabel pris for søpla, så Svenskene byr over. Her er det noe som ikke stemmer... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
BMP Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Ganske fantastisk at vi må betale tusenvis av kroner i renovasjon om forbrenningsanleggene byr over hverandre for skiten. Men det er vel muligens vedtatt av SV at det skal være slik. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Her er det noe som ikke stemmer... Det som ikke stemmer er - muligens - at de turene ellers ville blitt kjørt tomt. Søppelet var returlast - alternativet ville vært å kjøre tom. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 ...Søppelet var returlast - alternativet ville vært å kjøre tom. Eller vise versa Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Kjeles Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 (redigert) ... ladestrømmen kan være produsert ved et kullkraftverk... Hovedpoenget med el-biler er å redusere den lokale luftforurensingen i storbyer, jf. situasjonen i Bergen for et par uker siden. .. dårlig samvittighet for å kose meg på sjøen om sommeren ... Bevares, det er vel ingen som har foreslått at vi skal slutte å kose oss på sjøen? Men kanskje vi kan kose oss med litt mindre forbruk av diesel? Hvis vi gjør det, vil antakelig den totale kosen i skjærgården på stille sommerkvelder øke kraftig: mindre støy og mindre hekkbølger. Lyder ikke det fantastisk? I tillegg vil vi bidra bittelitt til å redusere den globale oppvarmingen. Redigert 31.Januar.2010 av Kjeles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Eller vise versa Det er vel hipp som happ. Om de tok søppelet med etter å ha levert noe til Norge eller om de tok det med når de skulle til Sverige for å hente noe - who cares? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.