Kjeles Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 - who cares? Riktig, vi bryr oss ikke om dette her i BP. Sitér dette innlegget Link to post
Novo Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Om du vil ha "ren" eller renere samvittighet, så kan du betale kvoter for utslippene dine. Da vil pengene bli brukt på prosjekter andre steder på jorda, som veier opp for dine utslipp. Dette er bra både for miljøet og for velferden i nærmiljøene der du investerer penger: http://www.co2balance.com http://www.ClimateCare.org Dette er to sider som selger kvoter, har regna på egne utslipp og funnet ut at det ikke blir så fryktelig dyrt i året og dekke det jeg slipper ut, så det er absolutt en mulighet for å bidra litt. Nå blir jeg sikkert hata her av de med svære motorer eller de med FRP-sympatier, som kanskje mener at klimaendringene ikke er alvorlige, men jeg mener virkelig at de som svir av tusenvis på tusenvis på bruk/kjøp/vedlikehold av båt i året kan vurdere å betale litt for å motvirke de negative konsekvensene av hobbyen :) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 men jeg mener virkelig at de som svir av tusenvis på tusenvis på bruk/kjøp/vedlikehold av båt i året kan vurdere å betale litt for å motvirke de negative konsekvensene av hobbyen De aller fleste av oss betaler skatt på inntekt, varer og tjenester. Det holder lenge for min del om en ikke skal betale ekstra avlat for å ta seg en tur med båten. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Betaler jo CO2 avgift på drivstoff. Burde vel kunne "dekke" opp for utslippene det. Skal trekke SV lua godt nedover ørene etter mitt syn for å tro på virkningen av å kjøpe klimakvoter. Avlat trodde/håpet jeg er en praksis man var ferdig med (Klimakvoter kan dog ha noe for seg i industriell sammenheng) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Brigg Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Om du vil ha "ren" eller renere samvittighet, så kan du betale kvoter for utslippene dine. Det jeg argumenterer for i innlegg #21 i denne tråden er at dette har allerede myndighetene ordnet for oss. Greit nok at det gjøres på denne måten, men å gå rundt med dårlig samvittighet i tillegg det finner jeg ingen grunn til. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
BMP Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Den dieselen en bruker på båtene er det jo betalt CO2 avgift for. Derimot er det ikke betalt CO2 avgift for parafinen som fly svir av. Vil derfor anbefale de som reiser på ferie med fly og kjøpe CO2 kvoter for sit utilbølige forbruk. Det er da trosalt ikke noe primærbehov og dra på sydentur det er rent luksusforbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Novo Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Så kan det diskuteres om regjeringa/stortinget som styrer hvor utgiftene går bruker de på ting som faktisk motvirker de negative konsekvensene av utslippene. Jeg er egentlig mot kvotekjøp av prinsipp, fordi jeg mener vi heller bør bli mer miljøvennlige i Norge, men samtidig får man gjort veldig mye for penga om man f.eks planter regnskog for kvotene man kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 (redigert) Når myndighetene krever inn avgiften får de også ta ansvaret for at pengene brukes på en slik måte at det gir effekt. På samme måte som når en sydenturist kjøper klimakvote for flyreisen, da er det de som selger klimakvoten som må ta ansvaret for at disse pengene brukes på en måte som gir effekt. Brigg Redigert 31.Januar.2010 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
OT-flyktning Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Jeg er egentlig mot kvotekjøp av prinsipp, fordi jeg mener vi heller bør bli mer miljøvennlige i Norge, men samtidig får man gjort veldig mye for penga om man f.eks planter regnskog for kvotene man kjøper. Det er hele poenget med kvotesystemet at man får gjort mest mulig med pengene. I Norge må du kanskje bruke 1 million for å oppnå den samme effekten som som du kan oppnå i et land som bruker mye kull og har et lavere kostnadsnivå for 100.000. Det blir 10-gangern, det. Et fungerende kontrollsystem må selvfølgelig være til stede. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Når vi kan kjøre titusenvis av tonn med søppel på trailer til Sverige fra Vestlandet hvert eneste år selv om Hva med å sende det til Australia istedet. Da kan det kanskje bli slutt på denne forbanna Globale Nedkjølingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.