Jump to content

Montere stereo i Askeladden C6

monica

Recommended Posts

Hei !

Jeg har kjøpt meg stereoanlegg som jeg skal montere i båten. Monteringen av selve anlegget tror jeg skal gå greit. Problemet er at høytalerene jeg har kjøpt er 6,5" men feltet som de skal monteres på er beregnet for 6" høytalere. Er det noen som har montert høytalere større enn 6" i en Askeladden, og da spesiellt C6 Cruiser? Blir det pent?

Er det foressten noen som har erfaring med Pioneer TS-MR1640 marinehøytalere? Er de bra?

Stereoanlegget er et Pioner DEH-4200SD beregnet for bil, går dette bra i båt?

Tar mot alle gode tips med takk !

min erfaring sier at det går fint med bilhøytalere i båt, men aller helst med aluminiumsmembran, ettersom det kan bli vått å det myker opp høytalerne.

mange såkalte marine høyttalere er ikke annet enn vanlige bilhøytalere uten myk membran.

om du ikke kan borre opp hullet kan du sikkert lage en overgang med å bygge ut festet en cm eller noe. med litt arbeid kan du få det ganske pent.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...