Loma Startet 29.Januar.2010 Del på Facebook Startet 29.Januar.2010 Hei Er det nokon som har brukererfaringer med VHF og trådløst handsett. Feks. http://www.hocom.no/maritim-elektronikk/na...jonaer-vhf.aspx Ser at rekkevidden er berre 80m, men det er vel kansje nok. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 31.Januar.2010 Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 Jeg har en Navicom med slikt håndsett og AIS-mottaker. Jeg synes den er helt grei. Jeg kjøpte denne for å slippe å montere utvendig høyttaler i cockpit, men det der tok jeg grundig feil. Batteri-levetiden er forholdsvis kort så nå har jeg montert utvendig høyttaler i tillegg. Dvs. like mye kabeltrekking som hvis jeg hadde montert en vanlig VHF med håndsett ute. Samtalekvaliteten er bra, men jeg synes det er tungvint å slå på denne enheten for å skifte kanal f.eks. når det er værmelding o.li.. Den kan fint stå på hele tiden på korte dagsturer, men straks det blir lengre enn det, så er håndsettet alltid avslått utenom når vi skal bytte kanal eller prate med andre båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.