oas Startet 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2010 Holder på og ta en liten oppfrisking av volvoen til sommers. har tatt av toppene og skal skifte dyser. MEN jeg får ikke løs dysene, har prøvd å vri dem men foringen rundt blir med runt. noen som har gode råd? før jeg Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Går ut fra du mener brennstoffventilene (dysa sitter i ventilen)? Prøv å spray godt på med noe løsningsgugge å la de stå over natta. Sitér dette innlegget Link to post
oas Svart 29.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Nei det er hele dysa som sitter fast i toppen. Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 29.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Nei det er hele dysa som sitter fast i toppen. Du må montere et såkalt slagverktøy (en lang bolt med lodd som har endestopper) Du skrur verktøyet ned på gjengene for dyserøret og slår dysa opp med verktøyet. Mulig at kobberhylsa følger med sammen med dysa. Ny kobberhylse kan du få hos Volvo forhandler. MVH k.k Sitér dette innlegget Link to post
oas Svart 29.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2010 Får vel lage en slagtersj i mårra da, å bruk litt makt. Sitér dette innlegget Link to post
oas Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Da har jeg fått løs dyser og foringer. Hvordan er det å få inn nye foringer? må jeg bruke spesialverktøy eller holder det med å presse dem inn noen som vet hvor en får kjøpt dyser og foringer til annet enn volvopris ? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 I henhold til Volvo's shopmanual (se dokumentarkivet) så skal foringene monteres og ekspanderes med spesialverktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Willing and Able Svart 14.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2023 Svarer på denne gamle tråden. Leter etter noen som kan leie/selge oss verktøyet for å få presset ny hylse i, da vi trakk hylsa med da vi dro ut dysa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.