Ficher Startet 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2010 Hei. Noen som har erfaring med NB 800. Er dette en båt for en famillie på 4 ? Samt hvordan er sjøegeskapene og støy ombord m.m ? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Jeg har ingen erfaringer med båten, men har vært å sett på en i forbindelse med jakten etter ny båt. Jeg tror nok at køyene er nok til 4. Jeg kunne ligge i begge stikkøyene (egentlig er det vel en stikkøy og en benk). I tillegg går nok mor og far (og kankje en attpåklatt) i tverrkøyen. Oppe var det teoretisk mulig å legge ned bord og få enda litt soveplass. Uteplassen var vel stor nok til 4 stoler og et lite bord. Jeg likte båten godt, stor bredde og masse lagringsplass (sammenlignet med gamlebåten vår). Jeg har vært litt avventende fordi jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg vil ha drev eller ikke... Ellers er Barracuda 800 et alternativ, visstnok samme skrog, men litt annen løsning i innredningen TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
ibizafan Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 de ligger en nb 800 på finn med steyr 236 de er en bra båt. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Ficher Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 de ligger en nb 800 på finn med steyr 236 de er en bra båt. Flott båt ja.....men blir det en båt til 670 tusen eller en Saga 26 Ls til ca 500 tusen...........eller Saga 27 ACn min til 230 tusen . Flott båt denne Barracuda 800 også Farligt med Finn.no Takk for svar. Andre som har erfaringer med NB 800 Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Leste på Sagaforumet (tror jeg det var...) at Saga 26 er noe smal og rank i bevegelsene. Ville helt klart gått for et bredere alternativ. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
aebi Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Hadde en slik som vist under her et par år. Kjempebåt! som det var en fryd å runde Stadt med i så ymse slags vær. NB marine sin service får du på kjøpet, og den er bra. Lykke til med grublinga di. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20244413 Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Eg ville heller ha nb 800 enn saga 26, selv har eg saga 27 ac, har vært ombord saga 26, synes det var smalt. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Ficher Svart 31.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Eg ville heller ha nb 800 enn saga 26, selv har eg saga 27 ac, har vært ombord saga 26, synes det var smalt. Er enig at den er smal, men det er en flott båt.Må jo si at NB800 er 1 valget , men de penga i forholdt til bruk i løpet av en sommer/vinter ........ mulig jeg beholder den flotte Saga 27 n som holder en 10-11 knops fart. Får bare vente til NB 800 og Saga 26 er ute av hode mitt. ( pleier og gå over disse ny båtdrømmene) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Er enig at den er smal, men det er en flott båt.Må jo si at NB800 er 1 valget , men de penga i forholdt til bruk i løpet av en sommer/vinter ........ mulig jeg beholder den flotte Saga 27 n som holder en 10-11 knops fart. Får bare vente til NB 800 og Saga 26 er ute av hode mitt. ( pleier og gå over disse ny båtdrømmene) Ja min går bare 7-8 knop, 6,5 i marsj, eg har ingen hastverk , hvis eg skal ha neste båt vil eg satse på en lukket båt, kan tenke meg saga 29 hvist min lommebok sier ja til det. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.