innlandsbåt Startet 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2010 Hei. Lurer på hva som er forskjell på VP MD 7A og 7B . Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Mener eneste forskjell er innsprutningspumpa. Ellers er det samme sylindervolum, samme dyser, samme kompresjon og samme slaglengde. De ekstra hestekreftene tipper jeg kommer ut av at injeksonspumpa fortsetter å levere mer diesel helt fram til 3000 o/min. Alle andre deler er også så vidt jeg kan skjønne like. Sitér dette innlegget Link to post
innlandsbåt Svart 31.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Hei. Takk for svar. Eier 7A , og har sett bilde av 7B, de ser temmelig like ut utenpå. Da betyr det at 7 B er alternativ delemotor/erstatningsmotor. Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 I så fall er spørsmålet om hva som er forskjell mellom gammel 7a og ny 7a viktigere. Det fns minst to oppgradringer av md7a før de sluttet å produsere den. Dersom du har har den nyeste (du kan lese av serinummeret og snakke med et VP verksted) er den antakelig 95% lik 7B Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Søk deg frem på www.drevia.se , de svarer også på mail. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Prod. Prod. Cyl. Cyl.dia Slag Slagvolym Kompr. Effekt Varvtal Motor start stopp Takt antal (mm) (mm) (dm3) förh. (hk) (rpm) MD7A 1976 1981 4 2 76 82 0,744 13,4 2600 MD7B 1981 1983 4 2 76 82 0,744 17,5 3000 Ser ut som turtalllet er øket noe for å gi høyere effekt. Sitér dette innlegget Link to post
innlandsbåt Svart 1.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Hei, og takk til dere som har bidratt med svar. Har 81 utgaven i båten, ifølge de papirer jeg har. Den sviver og går bra, men må vel begynne å tenke på "stedfortreder". Av og til annonseres 7B . Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Skiftet vekk en MD7A til en Sole mini 17, har ett seildrev som var tilpasset MD7Aen altså ett S110 drev, viste jo ikke da at det ble feil utveksling og strever fortsatt med å finne propell som passer. Dette var ikke noe motorforhandler opplyste noe om, det sto en 15x9 propell, og nå mener "ekspertene" at jeg bør gå for en 11x8, for en ukyndig sjel så er det ikke enkelt. Så sjekk nøye. Har fortsatt gammelmotoren utfor huset under presenning, har prøvd å selge den som delemotor, men ingen vil ha den. Så kanskje den blir fastfortøyning til sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.