Jens_P Startet 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2004 Jeg setter inn ny innenbords mortor og har av den grunn behov for ny propell. Raskt søk gir 3 alternative leverandører i "Oslo-området" som er aktuelle. Båten er på vannet og jeg har ønske om kortest mulig landligge p.g.a. manglende propell. Det jeg søker er i hovedsak erfaringer rundt "treff" med beretgning av propell mot forventet fart og oppnådd max turtall. Aktuelle leverandører jeg vet om i mitt nærområde er Progress, Vetus (William Knudsen) og Sleipner. Noen som vil dele sine erfaringer med meg? (En smule frustrert etter gearhavari midt i freien!) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hulda Svart 31.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2004 Sjekket gjennom disse tre da jeg skulle ha propell til Hulda. Sleipner vant med meget god margin innen feltene pris, beregning og service. Progress' sin minste propellberegning var større enn den største beregningen til Sleipner. Jeg kjøpte, ut fra magefølelsen, den minste beregningen fra Sleipner. Denne propellen er litt i overkant av det jeg ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 31.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2004 Har tilsvarende erfaring som Hulda med Progress. Propellen de anbefalte var opplagt feil, bl.a. ut fra test med en annen propell. Men de holdt på sitt.... Tilsvarende historie med den gamle Viksund'en til Dykkerklubben, her tok Winrace feil. (Vi byttet fra stillbar til fast) Kjennskap til båtens egenskaper og sunn fornuft er ofte bedre enn teori på dette området... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 31.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2004 Takker for inspill! Den store usikkerheten er vekten på "vedlasset" Ellers er alle data kjent og fart/turtall med den gamle propellen og motoren. Så da ser det ut til å bli en tur til are sia til uka! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.