ettermiddagsbris Startet 31.Januar.2010 Del på Facebook Startet 31.Januar.2010 Hei, jeg skal kjøpe ny påhengsmotor til den nye gummibåten. Jeg har aldri hatt påhengsmotor før og lurer på om noen lesere her kan gi meg noen gode råd? Den skal ha 4 eller 5 hestekrefter, ha integrert tank og være lett da den skal løftes opp og ned fra seilbåten. Ellers er det viktigste for meg at den er til å stole på i lang tid fremover og starter bestandig - og dermed blir prisen ikke det viktigste. Hvilket merke anbefaler dere meg? mvh ettermiddagsbrisen Sitér dette innlegget Link to post
Lukabella Svart 31.Januar.2010 Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 Hei ettermiddagsbris og velkommen til baatplassen Jeg hadde en 6 HK Suzuki med integrert tank. Jeg var veldig fornøyd med den men så ble den stjålet i havna. Da måtte jeg igang og undersøke om ny påhengsmotor. Da fant jeg ut at Tohatsu faktisk lager motorene og deler til flere av de andre produsentene. De har også en veldig lav vekt kontra hk. Jeg ringte også noen leverandører/verksteder som sa at når man åpner opp påhengsmotorene, være seg Suzuki, Honda eller Mercury - så er mesteparten av delene levert av Tohatsu. Påhengsmotorene under 10 hk for Mercury er produsert av Tohatsu. Så for min del ble da valget enkelt. Jeg fikk en god pris på en ny Tohatsu 4 takter. De er for øvrig meget stillegående, og som nevnt lettere enn mange av konkurentene når det gjelder vekt hk ratio. Lykke til :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Januar.2010 Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 Ettersom du skal løfte av og på er vekt viktig. Jeg ville tatt en kikk på Yamahas nye småmotorer http://www.yamaha-motor.no/produkter/marin...kt/f4-f5-f6.jsp Og her veier alle like mye - så kjøp 6 hesteren. For mye hester er det ingen som får Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 31.Januar.2010 Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...=p%E5hengsmotor Sitér dette innlegget Link to post
ole-2 Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Suzuki 2,5hk veier kun 13 kg.... Godt fornøyd med den..... Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Hei, jeg har også behov for en påhengs i omtrent denne størrelse (5-6 hk). Vil ha innebygd bensintank. Kan noen gi råd om den største påhengsen det er mulig å få tak i med innebygd bensintank? Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
onkel_ove Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Kjøpte meg og ny suzuki 2,5 HK 13 kg og kampanjepris på 5490,- Er 4takter så slipper oljegreiene. holder lenge for vårt bruk, som er til lettbåten til seilbåten, samt skyter ikke avgårde i 15-20 knop når poden på 8 skal lære seg til... Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.