Jump to content

Ønsker råd før kjøp av liten påhengsmotor

ettermiddagsbris

Recommended Posts

Hei, jeg skal kjøpe ny påhengsmotor til den nye gummibåten. Jeg har aldri hatt påhengsmotor før og lurer på om noen lesere her kan gi meg noen gode råd? Den skal ha 4 eller 5 hestekrefter, ha integrert tank og være lett da den skal løftes opp og ned fra seilbåten. Ellers er det viktigste for meg at den er til å stole på i lang tid fremover og starter bestandig - og dermed blir prisen ikke det viktigste. Hvilket merke anbefaler dere meg? mvh ettermiddagsbrisen

Hei ettermiddagsbris og velkommen til baatplassen :seeya:

Jeg hadde en 6 HK Suzuki med integrert tank. Jeg var veldig fornøyd med den men så ble den stjålet i havna. Da måtte jeg igang og undersøke om ny påhengsmotor. Da fant jeg ut at Tohatsu faktisk lager motorene og deler til flere av de andre produsentene. De har også en veldig lav vekt kontra hk. Jeg ringte også noen leverandører/verksteder som sa at når man åpner opp påhengsmotorene, være seg Suzuki, Honda eller Mercury - så er mesteparten av delene levert av Tohatsu. Påhengsmotorene under 10 hk for Mercury er produsert av Tohatsu. Så for min del ble da valget enkelt. Jeg fikk en god pris på en ny Tohatsu 4 takter. De er for øvrig meget stillegående, og som nevnt lettere enn mange av konkurentene når det gjelder vekt hk ratio.

Lykke til :)

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...