kællen Startet 31.Januar.2010 Del på Facebook Startet 31.Januar.2010 ser i bruksanvisnigen at aggregatet skal jordes med jordspyd, hvor viktig er dette? Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 31.Januar.2010 Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 Har ikke hørt om dette før. Hvilket aggregat har du? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Januar.2010 Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 (redigert) Det må være et som lekker strøm. Kunne ikke dy meg. Går tilbake til konjakken og RS Stavanger. Redigert 31.Januar.2010 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kællen Svart 31.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 Har ikke hørt om dette før. Hvilket aggregat har du? dette, se side 11 i manualen. http://www.ingebrethsen.no/doc//IG-26%20Manual%20Norsk.doc Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Januar.2010 Del på Facebook Svart 31.Januar.2010 Hadde vel følt at det var noe rare greier jeg hadde kjøpt om jeg måtte fly rundt med et jordspyd etter et bærbart agregat. Sitér dette innlegget Link to post
Murena Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 Blir ikke mye jord i stikkontakten hvis ikke agregatet er jordet Tror nok de fleste agregater har den anbefalingen Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 (redigert) Fra tid til annel setter jeg opp mobile aggregater dog en del støre en det det her vises till. Det er standar prosedyre og slå ned jorspyd og koble til joringspunktet på aggregatet før aggregatet startes. Tenk deg at du får jordfeil ute i anlegget om du da står på bakken og tar i aggregatet blir du plutselig aggregatets jordforbindelse det tror jeg ikke noen har godt av. Redigert 1.Februar.2010 av BMP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 Hadde vel følt at det var noe rare greier jeg hadde kjøpt om jeg måtte fly rundt med et jordspyd etter et bærbart agregat. De med trådløs jord er nok dyrere ja.... Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 (redigert) Har en deltidsjobb i brannvesenet, og bruker en del aggregat. Det er prosedyre at aggregat SKAL jordes, hver gang. Men disse brukes jo ofte i veldig "fuktige" omgivelser i tillegg Redigert 1.Februar.2010 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 De med trådløs jord er nok dyrere ja.... står ingenting i boka for min EU 20 at det må jordes Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 Jeg tror det står noe et sted under produkt og elektrisitetstilsynet om at bærbare aggregater skal ha en teminal merket med jordingstegnet, -slik at aggregatet kan jordes når det brukes i fuktige rom eller i ledende omgivelser. Om det står kan eller skal husker jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 1.Februar.2010 Del på Facebook Svart 1.Februar.2010 Bitteliten. Honda EU 20 har terminal for jording som alle andre strømaggregater. Det står i brukermanualen at aggregatet skal tilkobles jord hvis jordet utstyr skal brukes. I motsetning til mange aggregater som ikke er lydisolerte, har Honda EU, Kipor m.fl. en plastkappe som sikkert isolerer mot berøringstrøm, dvs. forholdsvis isolert om ikke dobbeltisolert. Dette hjelper lite hvis man bruker utstyr, som drives av aggregatet, som ikke er dobbeltisolert. Ved å forbinde aggregatet til jordspyd vil man videreføre denne jordingen via stikkontakten på aggregatet, som jo er jordet. Det er altså ikke utelukkende pga. berøringsfare ved selve aggregatet man skal jorde dette, men også for å jorde forbrukskilden. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.