Jump to content

jording av aggregat som står på land

kællen

Recommended Posts

Fra tid til annel setter jeg opp mobile aggregater dog en del støre en det det her vises till. Det er standar prosedyre og slå ned jorspyd og koble til joringspunktet på aggregatet før aggregatet startes.

Tenk deg at du får jordfeil ute i anlegget om du da står på bakken og tar i aggregatet blir du plutselig aggregatets jordforbindelse det tror jeg ikke noen har godt av.

Redigert av BMP (see edit history)

Bitteliten. Honda EU 20 har terminal for jording som alle andre strømaggregater. Det står i brukermanualen at aggregatet skal tilkobles jord hvis jordet utstyr skal brukes. I motsetning til mange aggregater som ikke er lydisolerte, har Honda EU, Kipor m.fl. en plastkappe som sikkert isolerer mot berøringstrøm, dvs. forholdsvis isolert om ikke dobbeltisolert.

Dette hjelper lite hvis man bruker utstyr, som drives av aggregatet, som ikke er dobbeltisolert. Ved å forbinde aggregatet til jordspyd vil man videreføre denne jordingen via stikkontakten på aggregatet, som jo er jordet. Det er altså ikke utelukkende pga. berøringsfare ved selve aggregatet man skal jorde dette, men også for å jorde forbrukskilden.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...